۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۴۶۹۱
کارشناس مسائل مذهبي در گفتگو با کلار/

نمايش تراژدي غربي ها در سرزمين منا / اين فاجعه تعمدي بوده است

کارشناس مسائل فرهنگي با بيان اين که در فاجعه منا تعمدي در کار بوده است، تصريح کرد: اين حادثه خبر از تراژدي و تئوري ميدهد که غربي ها نتوانستند عليه ايران انجام دهند و در ايام حج بهترين فرصت را يافتند تا ايران هراسي را به نمايش مردم دنيا بگذارند.
نمايش تراژدي غربي ها در سرزمين منا / اين فاجعه تعمدي بوده است
به گزارش جهانبین نیوز ، سيد محمد عدناني در گفتگو با کلار، به بي کفايتي و بي لياقتي آل سعود در طول تاريخ اشاره کرد و گفت: هر ساله قيام حج در عربستان کشته هايي به دنبال داشته ولي به خاطر مسامحه کاري رسانه اي نمي شد.

وي با بيان اين که امسال اوج بي لياقتي و بي کفياتي آل سعود در مراسم حج بر همه آشکار شد، تصريح کرد: عربستان از لحاظ تجهيزات نظامي کشور مدرني نيست؛ نيروهايي که بايد در زمان حج حضور داشتند و امور را به دست ميگرفتند در حال جنگيدن و بمباران کردن مردم مظلوم يمن بودند.

عدناني گفت: جنگيدن در يمن و حضور نداشتن نيروها در مراسم حج اين خلأ را ايجاد کرد و به همين خاطر نتوانستند مراسم حج را درست مديريت کنند.

وي ضمن اشاره به غرور و تکبر بيجاي حکام عربستان، افزود: با وجود اين که تمام دنيا فهميده اند که بي کفايتي و بي لياقتي عربستان عامل اين فاجعه شده است زير بار نمي رود و عذر خواهي نميکند.

اين کارشناس مسائل مذهبي ادامه داد: غرور و تکبر بيجا يک فرهنگ جاهليتي است که عربستان دارد و اين در حالي است که حتي کافران و کشورهاي اروپاي غربي که مسلمان هم نيستند اگر اشتباهي و مشکلي حتي در محيط زيست رخ ميدهد از جامعه جهاني عذر خواهي ميکنند.

وي با بيان اينکه کشور ايران به عنوان يک قدرت در دنيا پذيرفته شده است، تصريح کرد: مذاکرات ايران با قدرت هاي جهاني به عربستان فشار مي آورد و در يک توهم خود را مالک تمام مسلمانان و داعيه دار خاورميانه ميداند.

عدناني با بيان اين که اين توهم را آمريکا و اسرائيل ايجاد کرده است، گفت: هدف کشورهاي غربي اين است که اسلام را نابود کنند و هدف عربستان هم آن است که شيعيان را سرکوب کنند که نتيجه هر دو طرف هدف استکبار مي شود.

وي افزود: عربستان يک مجسمه خيمه شب بازي شده که غربي ها با تحريک کردن اين کشور سوء استفاده ميکنند و همين امر روزي باعث نابودي کشور عربستان خواهد شد.

اين کارشناس مسائل مذهبي ادامه داد: حکام جاهل و بي خرد عربستان متاسفانه در بازي غرب قرار گرفته اند و عامل تفرقه ميان مسلمانان شده اند.

عداناني گفت: ام القرا محلي که بايد وحدت و همدلي مسلمانان باشد متاسفانه داعش و گروه هاي تکفيري شکل ميگيرد و سرچشمه تفرقه ميان مسلمانان شده است.

وي با اشاره به اين که مسئولان سعودي به جاي عذر خواهي حجاج ايراني را مقصر جلوه مي دهند، تصريح کرد: اين حادثه خبر از تراژدي و تئوري ميدهد که غربي ها نتوانستند عليه ايران انجام دهند و در ايام حج بهترين فرصت را يافتند تا ايران هراسي را به نمايش مردم دنيا بگذارند؛ قطعا در فاجعه منا تعمدي در کار بوده است.

انتهاي پيام/۵۴۰/ک/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۰۳:۳۸

8 Feb 2020