:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با ادبیات فولکلور آشنا می‌شوند | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۳۵۷۵۲
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری:

کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با ادبیات فولکلور آشنا می‌شوند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات فولکلوریک ازجمله ضروریات آموزش به این قشر است گفت: آشنایی با ادبیات و زبان محلی ازجمله برنامه‌های موثر در بازیابی هویت فرهنگی اقوام مختلف است.
کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری با ادبیات فولکلور آشنا می‌شوند
فرزاد رحیمی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری در گفت‌گو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: طرح آشنایی با ادبیات عامه در مراکز فرهنگی هنری چهارمحال و بختیاری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه آشنایی کودکان و نوجوانان با ادبیات فولکلوریک ازجمله ضروریات آموزش به این قشر است افزود: آشنایی با ادبیات و زبان محلی ازجمله برنامه‌های موثر در بازیابی هویت فرهنگی اقوام مختلف است.

رحیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بخشی از فرهنگ عامه در ادبیات محلی نهفته است و بهره گیری از نمایه‌های بومی در واژه‌سازی و واژه‌گزینی در آن اتفاق می‌افتد ادبیات عامه می‌تواند نقش موثری در پایداری هویت و فرهنگ بومی اقوام مختلف داشته باشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: در این طرح مربیان کانون با استفاده از قصه‌های بومی محلی، افسانه‌ها، داستان‌ها، ضرب‌المثل‌ها، تاریخ شفاهی و... باورهای عامیانه، رسوم خاص گذشتگان و ادبیات عامیانه را برای کودکان و نوجوانان تبیین می‌کنند.

رحیمی با بیان اینکه این طرح در قالب قصه‌گویی در مردادماه جاری در مراکز کانون اجرا می‌شود تاکید: پدربزرگ‌ها، مادربزرگ‌ها و نوجوانان نیز می‌توانند راویان این ادبیات به صورت قصه‌های بوی در مراکز کانون باشند که همزمان با پایان مردادماه جشنواره‌های قصه‌گویی مراکز استان که بخشی از جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون محسوب می‌شوند در ۲۱ مرکز فرهنگی هنری در مرحله کتابخانه‌ای به اجراخواهند رسید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری هدف از اجرای این طرح را احیای ادبیات بومی، پیوند میان نسل‌ها، ترویج فرهنگ فولکلور و عامه و ترویج فرهنگ قصه‌گویی عنوان کرد و افزود: بخشی از ادبیات فولکلوریک نیز طی این طرح توسط اعضای مراکز فرهنگی هنری استان جمع‌آوری می‌شوند و به صورت کتابچه‌های شکیل جهت استفاده مربیان، اعضا و علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۰۸:۰۸

2 Jan 2020