۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۲۷۸۲
امام جمعه لردگان/

امروز كشور به قوه قضائيه مقتدر، مستقل و شجاع نيازمند است

امام جمعه لردگان گفت: قوه قضائيه در مبارزه با فساد به هيچ جناح، فرد و شخصيتى توجه نكند و وابستگى به افراد و مسؤولان را در نظر نگيرد و با جديت به مبارزه با مفاسد اقتصادى و تقويت اين قوه قدم بردارد .
امروز كشور به قوه قضائيه مقتدر، مستقل و شجاع نيازمند است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  سلام لردگان؛ حجت  الاسلام و المسلمين انصاري در خطبه اول نماز جمعه   لردگان ضمن توجه به تقوي الهي به برخي از گناهاني که موجب گناه کبيره مي شوند پرداخت و گفت: يکي از مسائلي که در جامعه ما وجود دارد ربا گرفتن و ربا دادن است.

وي افزود: آثار دنيوي ربا كه در وجود فرد اثراتي دارد زياد است و يکي از آن آثار پول ربا، زندگي انسان را خراب مي كند چون حرام است ، و هر گاه حرام در زندگي انسان آمد آن زندگي از رحمت الهي دور و بي حركت مي شود.
ا
نصاري، تهمت و افترا را يکي ديگر گناهان کبيره دانست و افزود: افزايش تهمت و افترا در بين افراد يک جامعه، منجر به تخريب آن جامعه شده و خشم و عذاب سخت الهي را به دنبال خواهد داشت.

حجت  الاسلام و المسلمين انصاري  امام جمعه لردگان گفت: از گفتگوهاي بي مورد به دنبال ديگران پرهيز کنيد و از تهمت زدن به يکديگر خودداري کنيد  که گاهاً در مصاحبه هايي که براي افرادي که مي خواهند استخدام کاري شوند بيشتر ديده مي شود و لازم است مردم  به رعايت مسائل اخلاقي بيشتر دقت نمايند.

حق را با ايستادگى بايد گرفت
ا
نصاري در خطبه دوم نماز جمعه لردگان به سخنان مقم معظم رهبري اشاره داشت و گفت: معظم له فرمودند: تا وقتى از دشمن التماس مى‌كنيد، تهديد كرده و با مشت گره‌ كرده جلوتر مى‌آيد.

وي افزود: امام(ره) ابرقدرت‌ها را خوب شناخته بود؛ امام خميني(ره) فرمودند:با قدرتهاى سلطه‌گر و تجاوزگر نمى‌شود با التماس حرف زد. تا وقتى شما التماس مي كنيد وعقب‌نشينى كنيد، نرمش به خرج بدهيد، طبيعت سلطه‌طلب اين است كه مُشتهاى خود را گره‌ تر مى‌كند، تهديد خود را جدى‌تر مى‌كند و با چهره اي خشمگين‌تر جلوتر مى‌آيد..

امام جمعه لردگان گفت: هرجا ما تقوا پيشه كرديم، صبر كرديم و ايستادگى نشان داديم، خداى متعال اجر ما را ضايع نكرد، اما هرجا التماس نشان داديم، ضربه خورديم و آن‌جا اختلال به‌وجود آمد؛ الان هم همين‌طور است.

 
امروز كشور به قوه قضائيه مقتدر، مستقل و شجاع نياز دارد

انصاري در بخش ديگر سخنان خود گفت: هر روز شايعه و خبر دروغى عليه مقامات و مسؤولان قضايى كشور مطرح مى‌شود و يا قوه قضائيه را به فساد و ديگر اتهامات دروغين متهم مى‌سازند.
وي گفت: برخى از حاميان فساد در كشور و شبكه‌هاى رسانه‌اى وابسته به دشمن دست به دست هم داده و در تلاشى پى‌گير سعى مى‌كنند تا قوه قضائيه را مغلوب جوسازى رسانه‌اى كنند تا قوه قضائيه دست از پى‌گيرى پرونده‌هاى فساد بردارد و يا تلاش مى‌كنند تا با مشغول كردن اين قوه به مباحث حاشيه‌اى ضمن خدشه‌دار كردن حيثيت اين قوه از مبارزه‌ى جدى با مفاسد اقتصادى جلوگيرى به‌عمل آورند.

امام جمعه لردگان بيان داشت، در چنين شرايطى قوه قضائيه در مبارزه با فساد به هيچ جناح و فرد و شخصيتى توجه نكند و وابستگى به افراد و مسؤولان را در نظر نگيرد و با جديت به مبارزه با مفاسد اقتصادى و تقويت اين قوه قدم بردارد .

جشن‌هاى بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامى

انصاري با فرارسيدن به آستانه دهه فجر انقلاب اسلامي گفت: انقلاب اسلامى فراز و نشيب‌هاى بسيار و تهديدها در مقابل فرصت‌هاى زيادى در مقابل خود ديده است. اما ظرفيت‌هاى بالاى اين حركت الهى، اين توانمندى را به آن مى‌دهد تا بتواند تهديدهاى پيشرو را به فرصت تبديل كند.

وي افزود: يكى از بهترين راهكار جهت خنثى‌سازى تهديدات، استفاده مناسب از فرصت‌ها و يكى از بهترين فرصت‌ها جهت زنده نگه داشتن و انتقال مفاهيم انقلاب اسلامى، بزرگداشت ايام الله دهه فجر مى‌باشد.

انصاري گفت: برگزارى جشن‌هاى پيروزى انقلاب اسلامى با هدف زنده كردن ياد و خاطره شهيدان اين‌راه و تجديد عهد و ميثاق با آرمان‌هاى آن‌ها است.برگزارى اين جشن‌ها بايد با مشاركت حداكثرى مردم باشد، چراكه با حضور مردم بود كه شاهد به ثمر نشستن انقلاب بوديم و دستگاه‌هاى دولتى برآمده از انقلاب مردمى هستند.

انتهاي پيام 1027ج/630 ل
مرجع : سایت خبری سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۱۳:۱۱

5 Jan 2020