۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۳۰۸۹۲

آتش در جنگلهاي هلن مهار شد

مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري گفت: مساحت آتش سوزي در منطقه حفاظت شده جنگلي هلن کمتر از يک دهم هکتار برآورد شد که اين آتش سوزي به طور کامل مهار شد.
آتش در جنگلهاي هلن مهار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر ؛ شهرام احمدي مدير کل محيط زيست چهار محال و بختياري از مهار کامل آتش سوزي ديشب در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.

وي افزود: مهار آتش سوزي در کمتر از يک ساعت توسط نيروهاي حفاظت محيط زيست استان با همکاري منابع طبيعي استان، مردم محلي و دهياري هاي حاشيه اين منطقه حفاظت شده صورت گرفت.

احمدي اذعان داشت: با وجود مهار سريع آتش سوزي، جهت اطمينان از اطفاي حريق و جلوگيري از بروز مجدد آتش سوزي، نيروهاي اين اداره کل تا صبح در محل آتش سوزي بيتوته کردند.

مديرکل حفاظت محيط زيست استان موفقيت و سرعت عمل در مهار آتش سوزي هاي استان را نتيجه ي مديريت، هماهنگي و تعامل بين بخشي عنوان کرد و تصريح کرد: در سال جديد برنامه اي جهت استفاده از ظرفيت هاي مردمي خصوصا جوامع محلي تدوين شد و در اکثر آتش سوزي ها از توان مردمي و دهياري هاي حاشيه اين مناطق در اطفاي حريق استفاده شده است.

احمدي اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تا کنون، ميزان مساحت آتش سوزي در منطقه حفاظت شده هلن حدود ۴۰ هکتار برآورد شده است که در بيشتر موارد در همان ساعات اوليه شروع آتش سوزي، مهار شده است.

وي بيان کرد: در غالب موارد اين آتش سوزي به زيراشکوب منحصر بوده و درموارد بسيار معدودي به درختان جنگلي آسيب وارد شده است.

هلن نام منطقه حفاظت شده جنگلي در استان چهارمحال و بختياري است كه حدود ۳۰ هزار هكتار از وسعت ۴۰ هزار هكتاري آن جنگلي و غالبا از نوع بلوط غرب است .

انتهاي پيام1022ج /۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۷:۳۵:۱۰

6 Apr 2020