:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> رده های بسیج در چهارمحال و بختیاری، تبلور حماسه در عرصه های فرهنگی و اقتصادی | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۳۱۸۸۲
لبیک گویی بسیجیان چهارمحالی به ندای رهبر انقلاب در اثبات جمهوری اسلامی ایران/

رده های بسیج در چهارمحال و بختیاری، تبلور حماسه در عرصه های فرهنگی و اقتصادی

بسیجیان چهارمحال و بختیاری با لبیک گویی به ندای مقام معظم رهبری تواستند در تمامی زمینه های خدمت رسانی به کشور عزیزمان ایران وارد عمل شده و اقدامات شایسته ای به نمایش بگذارند.
رده های بسیج در چهارمحال و بختیاری، تبلور حماسه در عرصه های فرهنگی و اقتصادی
به گزارش جهانبین نیوز، هفته بسیج، یاد آور رشادت مردانی ار تبار باران است که در مکتب روح ا...(ره)، درس حماسه آموخته و با خون خود مشق شهادت نوشتند.

بسیج، عصاره عاشوراست که در سالهای دفاع پرافتخار مقدس، صحنه های جانسوز کربلا را بازروایی کردند و عزت، سربلندی و اقتدار رابرای ایران اسلامی در دنیا به ارمغان آوردند.

ندای بسیج لبیک به ندای «هل من ناصر ینصرنی»،فریاد او «اشداء علی الکفار» و منش او«رحماء بینهم» است.

بسیج آغازی است که پایان ندارد، طلوعی است که غروب ندارد و آرمانی است که انتها ندارد، بسیج جاودان است و شهادت معنای پر رمز و راز جاودانگی آن.

بسیج، معنای تمام عیار جهاد است، چه جهاد نظامی که دفتر خاطرات دفاع مقدس پر است از حماسه های آن روزگاران، و چه جهاد سازندگی که در سالهای پس از دفاع مقدس هم با حضور در صحنه های مختلف، مسئولیت سازندگی و آبادانی کشوری که ۸ سال در جنگ با متجاوزان ویران شده بود را به عهده گرفت، پایان ناپذیری بسیج همچنان هم ادامه دارد و امروز در عرصه های مختلف فرهنگی،علمی، اقتصادی و محرومیت زدایی در میدان جنگ نرم می کوشد تا خالق حماسه های دیگری باشد و امیدهای انقلاب اسلامی در مواجهه با استکبار همچنان پرفروغ و نورانی بماند.
 
 
عبدالله جمشیدی مسئول اردویی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با جهانبین نیوز، با بیان اینکه اجرای طرح شمس الشموس با اعزام بیش از ۲ هزار نفر افراد ۴۰ سال به بالا که تاکنون توفیق تشرف به حرم مطهر رضوی را نداشته‌اند و تا پایان سال ۳ هزار نفر دیگر نیز اعزام خواهد شد افزود: طرح شمس‌الشموس یکی از طرح‌های شاخص بوده که تاکنون برگزار شده است.

جمشیدی با اشاره به اعزام کاروان‌های دانش‌آموزی به اردوی راهیان نور افزود: در این اعزام‌ها ۳ هزار و ۷۰۰ نفر از ابتدای سال تاکنون اعزام داشتیم که تا پایان سال این تعداد به ۶ هزار نفر می‌رسد.

مسئول اردویی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری از اعزام یک هزار نفر به مناطق غرب کشور در قالب کاروان راهیان نور تا این لحظه خبر داد و خاطرنشان کرد: اعزام‌ها تا پایان سال به ۲ هزار نفر افزایش خواهد یافت.

 


اجرای برنامه های فرهنگی در 23 نقطه سیاحتی و زیارتی چهارمحال و بختیاری

عباس اسلامی مسئول فرهنگی سپاه حضرت قمربنی‌هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی با هدف در دست‌گیری فضای فرهنگی، تفریحگاه‌ها و تفرجگاه‌ها در ۲۳ نقطه سیاحتی و زیارتی این استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه شیعیان مستضعف فکری در سه نقطه از این استان از برنامه‌های دیگر بوده ادامه داد: هدف از برگزاری این برنامه تبیین تشیع لندنی و اسلام آمریکایی است.


اعزام تیم های بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق محروم  در سال 95

مهراب شفیعی مسئول بسیج جامعه پزشکی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اعزام تیم‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی به مناطق محروم یکی از برنامه‌های این سازمان از ابتدای امسال تاکنون بوده که با موفقیت برگزار شده است.

وی با بیان اینکه پزشکی عمومی، دندانپزشکی و جراحی ازجمله خدماتی بود که به مناطق محروم ارائه شده است ادامه داد: برپایی بیمارستان‌های صحرایی در مناطق عشایری این استان به مدت سه تا چهار روز و همچنین برپایی درمانگاه‌های مختلف با مشارکت مردم و همکاری مسئولین از دیگر برنامه‌هایی است که با هدف خدمات‌رسانی به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری انجام شده است.


اعطای تسهیلات اقتصاد مقاومتی به 750 بسیجی


مرادی مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۷۵۰ نفر از بسیجیان درقالب عرصه‌های ۱۸گانه اقتصاد مقاومتی تسهیلات دریافت کردند و برای آن‌ها استغال ایجاد شد.

وی با شاره به برگزاری ۱۰ نمایشگاه در سطح این استان ادامه داد: برای هر شهرستان یک نمایشگاه برپا شده و همچنین در هفته دفاع مقدس نیز ما در نمایشگاه فرهنگسرا حضور داشتیم و چند غرفه در این نمایشگاه برگزار کردیم.

مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری به انعقاد تفاهم‌نامه با جهادکشاورزی، فنی و حرفه‌ای، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره و افزود: این تفاهم نامه‌ها در راستای ارائه آموزش و تسهیلات به متقاضیان منعقد شدند.

وی با اشاره به مباحث سازندگی و عمران در بسیج سازندگی یادآور شد: سازماندهی و شناسنامه‌دار کردن ۱۴۹ گروه جهادی و کمک به فعال شدن این گروه‌ها یکی از اقدامات در این زمینه بوده است.

مسئول بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برگزاری اردوهای جهادی در قالب اردوهای یک روزه، سه روزه، هفت روزه و ده روزه دانشجویی و دانش‌آموزی در کل استان از دیگر برنامه‌هایی است که در بسیج سازندگی در چندماهه نخست سال جاری برگزار شده است.

مرادی گفت: ۲ هزار و ۵۱۹ نفر در اردوهای جهادی هشت روزه، یک هزار و ۳۷۰ دانشجو و ۲ هزار و ۳۳۰ دانش آموز در اردوهای جهادی ۱۰ روزه، ۳۶۰ مهندس در اردوهای جهادی سه روزه و ۶ هزار و ۶۹۰ نفر در اردوهای جهادی یک روزه حضور داشتند.



با پرورش ۱۲۰ قطعه شترمرغ سهم کوچکی در جهاد اقتصادی دارم

حسن اکبري کار آفرین بسیجی سامانی موفق شد با پرورش يکصدو بيست قطعه شترمرغ در فاصله زماني شش ماه نام خود را در فهرست کارآفرين موفق جوان بسيجي، به نمايش بگذارد.

اين کارآفرين بسيجي، با پرورش يکصد و بيست قطعه شترمرغ، توانسته با ايجاد اشتغال براي خود و بيست نفر ديگر از جوانان ساماني بصورت غيرمستقيم کارآفريني و ايجاد شغل داشته است.

حسن اکبري اظهار داشت: بسيج همواره سنگردار عرصه هاي ارزشي انقلاب اسلامي ايران بوده و من نيز به عنوان کوچکترين سنگردار اين جبهه، فرمان ولي امر مسلمين جهان،امام خامنه اي (مدظله العالي) را لبيک گفته و با وجود تمام سختي ها و مشکلات پيش رويم ،خود را در سنگر جهاد اقتصاد مقاومتي حاضر نموده و به نداي رهبر عزيزم، با اقدام و عمل خود، در سنگر مقدس بسيج به کمک توليد داخلي ميهن عزيزم شتافتم.



حساسیت درحمايت از کار علمي معظل بزرگي است


مخترع جوان چهارمحالي گفت: مدگرايي در بحث ادامه تحصيل در مقاطع بالا و همچنين فروش پايان نامه معضل علمي کشورمان است و ما بايد اين معضل را با تشويق ها و حمايت هاي کارآفريني برطرف کنيم.

وی با عنوان کردن اينکه در سال هاي اخير پيرو فرمايشات مقام معظم رهبري درخصوص اقتصاد مقاومتي، شاهد رشد حمايت هاي همه جانبه مسئولان در زمينه فعاليت هاي دانش بنيان هستيم ولي کاستي ها و بدسليقه گي هايي هنوز وجود دارد، گفت: طي اين سال ها که کارهاي پژوهشي انجام داده ام، بايد از همين جا يک خدا قوت به دکتر سورنا ستاري معاون علمي و فناوري رئيس‌جمهور عرض کنيم که انصافا با مجموعه خود به پژوهشگران ياري رسان هستند، مي خواهم اين را عرض کنم که اگر پژوهش هاي من در بحث فناوري هاي نانوتکنولوژِي نبود، غير از دانشگاه آزاد اسلامي که براي هر مقاله ISI مبلغي را در نظرگرفته، جاي ديگر، به اين سرعت و راحتي حمايت خاصي از کار من نمي کرد. پژوهش يعني دنبال کردن يک موضوع و ارائه ي راهکار براي حل آن که شايد آن راهکار نتيجه مطلوب را هم ارائه نکند و نيازمند بررسي راهکارهاي ديگري باشد؛ پژوهشي که نتيجه ي آن از قبل معلوم باشد که ديگر پژوهش محسوب نمي شود، خوب با اين اوصاف جاي تاسف دارد که هرجايي حمايت مي کند، حمايت خود را مستلزم ارائه ي نتيجه مطلوب کار پژوهشي در پايان کار عنوان مي کند، در اين صورت دانشجويي که حداقل يک سال وقت خود را صرف تحقيق و آزمايش کرده است و نيز هزينه هاي سنگين آزمايشات را متحمل شده چه بايد کند؟ يا مجبور است بيخيال حمايت شود، يا دست به عمل غيراخلاقي و غير علمي بزند و نتايج را با دستکاري کردن بهبود ببخشد، يا اينکه شجاعت به خرج دهد و واقعيت را اعلام کند.

آقابابایی ادامه داد: اين يک معضل است که ما در حمايت از کار علمي خسيس باشيم، آمار بگيريد ببينيد در يک سال چند صد همايش بيهوده در کشور برگزار مي شود که هيچ سودي ندارد و حتي يک قدم به علم و فناوري نمي افزايد، خوب بودجه هاي چنين همايش ها و کنگره ها را اگر براي کارهاي علمي اختصاص دهيم و به محض تاييد و تصويب پروپوزال حمايت مالي در اختيار دانشجو قرار دهيم، قطعا موثر خواهد بود.

وی در ادامه با تاکيد بر نقش اساتيد و مسئولين در کارآفريني و ايجاد شرکت هاي دانش بنيان گفت: من يک شرکت را با هدف دانش بنيان شدن ثبت کردم و تيم تحقيقاتي خوبي با وجود دوستاني ارزشمند تشکيل شد و دو سال بر روي يک پروژه کار کرديم و پروپوزالي در اين خصوص تهيه کرديم. ما اين پروپوزال را به يکي از مراکز رشد دانشگاه آزاد ارائه کرديم.

آقابابایی افزود: اما متاسفانه با روحيه بسيار منفي مسئول آن مرکز رشد مواجه شديم که يک نفر مي خواست که ايشان را توجيه کند که کار دانش بنيان چيست!!! چراکه رشته تخصصي مسئول صرف علوم انساني بود يادم نيست فلسفه بود يا فقه!!! خوب، اصلا مرتبط با بحث کارآفريني نبود. الان در تحقق مقاومت اقتصادي ذره بين روي توليد است و سربازان اين ميدان اغلب دانشجويان آزمايشگاه و کارگاه ديده اند، خوب در اين راستا کساني در مراکز رشد، بايد مدير باشد که رشته تخصصي اش با بحث آزمايشگاه و اين تيپ تحقيق و پژوهش ها ارتباط داشته باشد تا ادبيات مخاطبان را درک کنند. متاسفانه معاونت هاي پژوهشي، گاها به اين نکته توجه نمي کنند، در چنين شرايطي، من و امثال من به دليل اينکه آن مسئول با کار ما آشنا نيست، پروپوزالمان چندين ماه، در چنين مراکزي خاک مي خورد و در نهايت جواب رد مي گيريم يا انرژي ما خرج ياد دادن مفاهيم به مسئول مي شود.



كشت زعفران براي نخستين بار با دستان بسيجي لردگاني


هادي شريفي جوان ۳۳ ساله، عضو شوراي پايگاه بسيج صاحب الزمان (عج) منطقه ريگ، كارآفريني است كه با كشت زعفران براي نخستين بار در سطح شهرستان لردگان محصولي جديد با کمترين آب را توليد نموده است.

شريفي گفت: استفاده از وام ۲۰ ميليون توماني که از طريق سپاه ناحيه لردگان در قالب تسهيلات اقتصاد مقاومتي دريافت نمودم و با لبيک به فرمان مقام معظم رهبري در خصوص روي آوردن به توليدات داخلي، بر همين اساس اقدام به کاشت زعفران در منطقه ريگ نمودم .

جوان کارآفرين لردگاني گفت: کاشت زعفران در مراحل اوليه همچون آماده سازي زمين مقداري سخت است اما در مراحل بعد که پيازچه زعفران را در زمين کاشت کنيم به نسبت کشت هاي ديگر و باغداري بسيار آسانتر است.

 
 

استاد نخبه بسيجي: به خاطر جهاد علمي در کشور،قيد رفاه در اروپا را زدم

دکتر شهرام محمدي از اساتيد بسيجي چهارمحال و بختیاری است ضمن تبريک هفته مبارک بسيج اظهار کرد:
من عاشق ايران هستم و با تمام وجود ايران را دوست دارم، وقتي به خارج از کشور سفر مي‌کنم از مرز هوايي ايران که عبور مي‌کنم ناخواسته دلگير و بغضي گلويم را فرا مي گيرد.

وی افزود: بسيج يک نهاد مردمي است که از اوايل انقلاب اسلامي به فرمان امام خميني (ره) تشکيل و وظايف متفاوتي را در عرصه‌هاي مختلف برعهده داشت.

نخبه بسیجی اضافه کرد: درحال‌حاضر که زمان صلح است وظيفه بسيج در دو جنبه اهميت دارد، جنبه اقتصادي و کمک به فعاليت‌هاي اقتصادي، شرکت و مشارکت در توليد علم و دانش.

محمدي يادآور شد: اگر يک کشور بخواهد حرفي براي گفتن داشته باشد بايد در زمينه علم پيشرفت داشته باشد و از درون جامعه خودش توليد علم کند، اگر اينطور نباشد هيچ کشوري حاضر نيست دستاوردهاي علمي را که با زحمت محققينش به دست آورده در اختيار ديگر کشورها قرار دهد.

وي بيان داشت: امکان استخدام در دانشگاه محل تحصيل برايم کاملاً فراهم بود و حتي من در زمان تحصيل به صورت قراردادي در دانشگاه کار مي‌کردم و پيشنهاد کار دائم و ماندن در آنجا به من شد اما تنها دو ماه پس ار فراقت از تحصيل به کشور باز گشتم.

محمدي تاکيد کرد: جديدترين طرحي که در دست کار داريم استفاده از کربن ۱۳ براي تشخيص گياهان مقاوم خشکي است که يک روش پيشرفته بوده که با اندازه‌گيري با کربن ۱۳ با کربن ۱۲ در گياهان و به روش‌هاي علمي مي‌شود گياهاني با راندمان مصرف آب بالا تشخيص داد، در همين زمينه نيز در سال ۲۰۱۵ يک مقاله در ژورنال معتبر از بنده به چاپ رسيد.


بحث هاي اخلاقي، فرهنگي و اعتقادي جزو برنامه هاي بلافصل بسيج جامعه زنان است


فرزانه احمدپور مسئول جامعه زنان سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: اگر جامعه اسلامي بتواند زنان را با الگوي اسلامي تربيت کند يعني الگوي زهرايي، الگوي زينبي، زنان بزرگ، زنان با عظمت، زناني که مي توانند دنيا و تاريخ را تحت تاثير خود قرار دهند آن وقت به مقام شامخ حقيقي خود نائل آمده است.

احمدپور افزود: اگر زن در جامعه بتواند به علم و معرفت و کمالات معنوي و اخلاقي که خداي متعال و آيين الهي براي همه انسان ها چه مرد و زن به طور يکسان در نظر گرفته است تربيت فرزندان بهتر خواهد شد، محيط خانواده گرم تر و با صفا تر خواهد شد جامعه پيشرفت بيشتري خواهد کرد و گره هاي زندگي آسان تر باز خواهد شد يعني زن و مرد خوشبخت خواهدند شد.

وي تصريح کرد: براي اين بايد تلاش کرد هدف اين است نه صف آرايي زن در مقابل مرد، هدف رقابت خصمانه زن و مرد نيست هدف اين است که زنان و دختران بتوانند همان سير و همان حرکتي را انجام دهند که وقتي مردان آن حرکت را انجام دهند به صورت يک انسان بزرگ درخواهند آمد.

احمدپور با بيان اينکه تبلور نقش زن در دفاع مقدس و حفاظت از دستاوردهاي انقلاب اسلامي را از جمله اهداف تشکل مردمي بسيج جامعه زنان دانست و گفت: خواهران بسيجي با هوشمندي کامل پيام امام خميني(ره) مبني بر آمادگي دفاعي و فراگيري آموزش نظامي را قبل از آغاز جنگ تحميلي به خوبي دريافت کردند و در شرايطي که جامعه نگاه چندان مثبتي به حضور و نقش آفريني زن در عرصه هاي اجتماعي و سياسي نداشت اين تشکل توانست با حضور خود در مساجد و حسينيه ها براي يادگيري سلاح و تاکتيک هاي رزمي زمينه حضور بيشتر در ميدان اجتماعي را فراهم آورد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۲۱:۰۶

27 Dec 2019