۰
plusresetminus
فتنه ها هميشه با ولايت فقيه خنثي شده است ولي بعضي ها اين را نمي دانند چون شاخصه متصل به وحي, نبوت و ولايت را نشناخته اند و جلوي ولايت فقيه مي ايستند.
کساني که جلوي ولايت فقيه مي ايستند شاخصه متصل به نبوت و ولايت را نشناخته اند/ مردم متدين شهرکرد اجرا شدن حرام فاحش در شهرشان را نمي پسندند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين, حجت الاسلام محمد علي نکونام نماينده ولي فقيه دراستان چهارمحال و بختياري در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه به آيه ۲۵ سوره مبارکه جن و وعده هاي که خداوند متعال به مومنين داده است اشاره کرد و اظهار داشت: هر آنچه خداوند و عده مي دهد شدني است زيرا وعده هاي پروردگار از سر حکمت است.

وي ادامه داد: در عالم هستي حکمت و تدبير الهي نهفته است و مومنين بايد وظيفه ديني خود را انجام دهند و همه امور را به خدا بسپارند و بدانند خداوند مدبر اين عالم است و حکيمانه آن را اداره مي کند.

حجت الاسلام نکونام دغدغه انسان مومن را سوالات مستمري که مرتب از خود مي پرسد آيا در راهي که خداوند مشخص نموده هستم يا به بي راهه مي روم دانست و اشاره کرد: قزاز گرفتن در مسير خداي تبارک, جهاد و مخالفت با نفس و دنيا مي خواهد زيرا اين راه روان و آسان نيست اگر اين طور بود در طول تاريخ ژيامبر و اهل بيتش تنها نمي ماندن و همين طور در دوران انقلاب اسلامي اين همه ريزش نداشتيم.

حجت الاسلام نکونام با اشاره دغدغه متقين وحديث قدسي خطاب به پيامبر اکرم(ص) افزود: کساني که در راه درست قرار گرفته اند آن قدر دغدغه شان زياد است که ديگران يک مرتبه مي ميرند ولي آنها روزي ۷۰ مرتبه مي ميرند زيرا مرتب در ستيز و جنگ با هواي نفساني هستند و مدام به انواع منيت ها دعوت مي شوند ولي اين هواها را زير پا گذاشته و چون در حال جهادند از سختي هاي راه مي ميرند و زنده مي شوند که اين دغدغه اهل تقواست.

وي گفت: قرآن به کساني که بي راهه مي روند ولي تصور مي کنند راه را درست مي روند هشدار داده است.

امام جمعه شهرکرد در بخش دوم سخنان خود به مناسبت ۱۹ دي به قيام خونين مردم قم اشاره و اظهار کرد: قيام ۱۹ دي در تاريخ از روزهاي سرنوشت ساز است و به تعبير مقام معظم رهبري(مدظله العالي) مردم موقع شناس قم به موقع حرکت کردند و فتنه شاه پهلوي و آمريکا را در کشور خنثي کردند.

وي ادامه داد: دشمن چون از اين روزها آسيب بسياري ديده است و مدام مي کوشد تا اين روزها فراموش شود لذا ۹ دي امسال که خيلي ها به خوبي واکنش نشان ندادند به رسيدن دشمن به خواسته هايش کمک کردند.

نماينده ولي فقيه در استان در سخنان خود به مسئولين تذکر داد: خبرهاي اين روزها شنيده مي شود و مردم مرتب در مطالبات خود به من مطرح مي کنند که وضعيت کنسرت هاي موسيقي که در شهرکرد برگزار مي شود را نمي پسندند.

حجت الاسلام نکونام افزود: مردم متدين و مومن شهرکرد نمي پسندند که در شهرشان حرام فاحش اجرا شود.

وي گفت: اين جور کنسرت هاي موسيقي قطعا موسيقي لهوي است و تجويز اسلام نيست وکساني که در اين کنسرت ها جمع مي شوند يا نمي دانند و يا خيلي هاشان دانسته با چهره هاي آنچناني در يک فضاي گناه آلود و سراسر معصيت با وضع زننده جمع شدند آن هم به مناسبت ۱۷ ربيع الاول ميلاد پيامبر اکرم(ص) و ميلاد امام صادق (ع) اين کنسرت اجرا مي شود.

امام جمعه شهرکرد تاکيد کرد: من از روحانيون و مردم مي خواهم که دغدغه شان را به مسئوليني که اين مجوزها را صادر مي کنند تذکر دهند زيرا مردم متدين استان اين جور کنسرت ها را نمي پسندند.

خطيب نماز جمعه شهرکرد در تذکر دوم خود به موقوفات استان اشاره کرد و گفت: همه بايد نسبت به موقوفات حساس باشند زيرا موقوفه به فرد و يا متولي آن تعلق ندارد بلکه متعلق به همه است.

وي اعلام کرد: نبايد رفاقت ها, آشنايي ها و حتي ارزش هاي بسيار خوب اجازه دهد که منافع موقوفه ناديده گرفته شود من تمنا دارم کسي از من نخواهد که منافع موقوفه را با تظاهر و تسامح ناديده بگيرم زيرا صيانت از موقوفه وظيفه همگاني است.

امام جمعه شهرکرد در بخشي ديگر از سخنان خود به ۱۷ ربيع الاول اشاره کرد و گفت: در اين روز اشرف مخلوقات عالم به دنيا آمده است و در اين روز امر نبوت ,وحي و امامت و ولايت که براي بشريت امري اجتناب ناپذير است محقق شده است.

حجت الاسلام نکونام تاکيد کرد: اگر پيامبر اکرم (ص) نبود غديري به وجو نمي آمد و اين امر براي اين است که به بشر گفته شود تو در امامت و ولايت دخيل نيستي بلکه بايد تابع باشي و کساني که از مردم راي مي گيرند اين بدان معنا نيست که اولا هستند.

وي گفت: اگر بنا باشد کسي با راي مردم در برابر امامت, ولايت و وحي که خداوند براي مردم ترسيم کرده بايستد و موضع گيري کند قطعا اين شاخصه مهم را نشناخته است.

خطيب نماز جمعه شهرکرد مطرح کرد: فتنه ها هميشه با ولايت فقيه خنثي شده است ولي بعضي ها اين را نمي دانند چون شاخصه متصل به وحي, نبوت و ولايت را نشناخته اند و جلوي ولايت فقيه مي ايستند.

وي در پايان سخنان خود تاکيد کرد: مقام معظم رهبري(مدظله العالي)در روز ۹ دي تذکراتي را بيان کرده اند, کساني که تريبون دارند به تذکرات ايشان دقت کنند و در بين مردم اختلاف ايجاد نکنند, جامعه را دوقطبي نکنند و حرف هاي غير لازم را مطرح نکنند زيرا مسئولي که در جايگاه بالايي قرار دارد و اين حرف ها را مي زند دشمن از آن سوء استفاده مي کند و باعث دوقطبي شدن جامعه مي شود.

انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۴۴:۵۹

31 Dec 2019