۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۵
کد مطلب : ۲۴۰۴۲
بازديد معاونت منابع انساني شهركهاي صنعتي ايران از صنايع كوچك استان

ايجاد خوشه هاي صنعتي صادراتي، براي توسعه صنايع کوچک و اشتغال/عدم تكنولوژي توليد، عامل رکود صنايع كوچك

معاونت پشتيباني و منابع انساني سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، بيان کرد: ايجاد خوشه هاي صنعتي صادراتي، توسعه زيرساختها و انجام امور بيمه اي و ... از مهمترين اقدامات سازمان صنايع کوچک براي توسعه صنايع کوچک و اشتغال است.
ايجاد خوشه هاي صنعتي صادراتي، براي توسعه صنايع کوچک و اشتغال/عدم تكنولوژي توليد، عامل رکود صنايع كوچك
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، هوشنگ فرجي، معاونت پشتيباني و منابع انساني سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در حاشيه ديدار از شركت برفاب استان در گفتگو با خبرنگار مشکات برين اظهار کرد: دولت قول داده است از محل صرفه جويي هدفمندي يارانه ها ۱۰۰ هزار ميليارد ريال براي سرمايه در گردش صنايع کوچک اختصاص دهد و همچنين ما براي توسعه اشتغال و فعاليت بيشتر صنايع کوچک به دنبال حمايت هاي قانوني هستيم.

وي افزود: رفع موانع و تسهيل در فرآيند توليد توسط صنايع کوچک و اصلاح برخي قوانين از اهداف مهم ما براي توسعه اين بخش است و هم اکنون ۷۰۰ هزار نفر در ۳۴ هزار واحد صنعتي کوچک کشور فعاليت دارند و حدود ۳۰ هزار واحد صنعتي کوچک ديگر در ۷۰۰ شهرک و ناحيه صنعتي کشور در حال ساخت است.

فرجي ادامه داد: توسعه خوشه هاي صنعتي از مهمترين برنامه هاي سازمان صنايع کوچک و شهرک هاي صنعتي است و با هم افزايي و مشارکت خوشه هاي صنعتي در کنار يکديگر به دنبال به دست آوردن بازار هاي صادراتي هستيم.

معاون پشتيباني ومنابع انساني سازمان صنايع کوچک و شهرک هاص صنعتي کشور عنوان کرد: شرکت هايي در حوزه هاي صنعتي و کار آفريني و کسب کار فعال شده است که با هماهنگي واحدهاي توليدي در راستاي فروش محصولات واحد هاي صنعتي کمک مي کنند و نقش مهمي در صادرات محصولات توليدي واحد هاي صنعتي به کشور هاي مختلف دارند.

هوشنگ فرجي بيان کرد: ايجاد خوشه هاي صنعتي صادراتي، توسعه زيرساختها و انجام امور بيمه اي و ... از مهمترين اقدامات سازمان صنايع کوچک براي توسعه صنايع کوچک و اشتغال است.

معاون پشتيباني ومنابع انساني سازمان صنايع کوچک و شهرک هاص صنعتي کشور گفت: ۹۲ درصد واحدهاي صنعتي کشور را واحدهاي کوچک تشکيل مي دهند و ۲۴ درصد سرمايه گذاري اختصاص به اين واحد ها دارد.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختياري نيز در حاشيه اين بازديد با بيان اينكه فرسوده شدن ماشين آلات ،نبودن بهره وري لازم از ماشين آلات و به روز نبودن تكنولوژي توليد، عامل مهمي است كه موجب شده صنايع كوچك نتوانند در بازار رقابتي به فعاليت خود ادامه دهند گفت: ضعف واحدهاي صنعتي در بازاريابي حرفه اي و نحوه فروش محصولات نيز عامل تعيين كننده اي در ركود آنها محسوب مي شود.

وي ادامه داد: از جمله ساير عوامل ناموفق بودن واحدهاي توليدي بكارگيري روشهاي سنتي در ايجاد، بهره برداري و مديريت آنها مي باشد. لذا ارائه آموزشهاي اثربخش مديريتي ، تخصصي، مهارتي و كارآفريني در قالب دوره هاي آكادميك و كوتاه مدت و همچنين تسهيل شرايط و فرهنگ سازي استفاده و بكارگيري خدمات مشاوره مديريت وفني نيز تاييد بسزايي در روند موفقيت واحدهاي توليدي خواهد داشت.

رئيس هيات مديره شركت شرکهاي صنعتي استان با تشريح برنامه هاي اين شركت بمناسبت روز حمايت از صنايع کوچک ،گفت: اين شركت براي درك درست و توجه عاليه در حمايت از صنايع كوچك در استان با برنامه هاي برگزار شده در اين ايام به تعهد و نقش حمايتي خود در اين خصوص در استان عمل نموده چرا كه صنايع كوچك استان چهارمحال و بختياري مي توانند سياست هاي صنعتي و توليدي خود را در زمان کوتاهي تغيير دهند.

وي در پايان با ابيان اينکه که اين مسئله مزيتي براي رشد صنعت و اقتصاد است خاطر نشان کرد: به سبب آن رونق اشتغال در استان خواهد داشت و همچنين امتياز خاصي براي سرمايه گذاران محسوب مي شود.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۳۰:۰۹

7 Jan 2020