۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
کد مطلب : ۱۷۲۰۲
مقام‌های امنیتی اردن:

عربستان به ارسال پهپاد اسرائیلی به ایران کمک کرد

مقام‌های امنیتی اردن کمک عربستان سعودی به ارسال پهپاد اسرائیلی به ایران را تأیید کرده‌اند.
عربستان به ارسال پهپاد اسرائیلی به ایران کمک کرد
به گزارش جهانبین نیوز، مقام‌های امنیتی اردن می‌گویند عربستان سعودی به رژیم صهیونیستی برای ارسال یک فروند پهپاد جاسوسی به ایران کمک کرده‌اند. بنا به گزارش پایگاه خبری «ورلد نت دیلی»، این مقام‌های امنیتی جزئیات بیشتری درباره کمک‌های عربستان بیان نکرده‌اند، اما ورلد نت‌دیلی می‌نویسد، کمک عربستان احتمالاً در اختیار قرار دادن یکی از پایگاه‌های هوایی‌اش بوده است.

بنا بر این گزارش، مقام‌های امنیتی اردن ساقط شدن این هواپیما توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نزدیکی تأسیسات غنی‌سازی نطنز تأیید کرده‌اند.

پایگاه ورلد نت دیلی اولین پایگاه خبری بود که در نوامبر سال ۲۰۱۳ از سفر چند ماهه هیئتی از اسرائیل به عربستان برای بررسی امکان استفاده از پایگاه‌های این کشور برای حمله به ایران خبر داده بود.

روز دوشنبه یعنی یک روز پس از سرنگونی این هواپیمای بدون سرنشین در اطراف شهر نطنز، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مبدا پرواز این پهپاد را «یکی از کشورهای منطقه» اعلام کرده اما به نام آن کشور اشاره‌ای نکرده بود.

امیر علی حاجی زاده، روز دوشنبه، نوع این پهپاد را «هرمس» و برد پرواز آن را تا شعاع ۸۰۰ کیلومتری اعلام کرد که با یکبار سوختگیری تا ۱۶۰۰ کیلومتر هم قادر به پرواز است. همین برد عملیاتی پهپاد باعث شد تا احتمال اینکه مبدأ پرواز پهپاد مورد نظر، سرزمین‌های اشغالی فلسطین باشد، رد شود.

سپاه پاسداران ایران، روز یکشنبه با انتشار اطلاعیه‌ای از هدف قراردادن یک پهپاد اسرائیلی در حومه نطنز خبر داده بود.

انتهای پیام/خ ز/
مرجع : خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۱۲:۵۸

27 Dec 2019