۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۳۶۶۵۲

تقویت وحدت ملی با حماقت های ترامپ

اظهارات ترامپ نه تنها موجب آسیب به کشور ایران نمی شود بلکه اتحاد مردم را بیش از پیش تقویت کرده و دشمنان باید بدانند که نمی‌توانند خواسته‌های شوم خود را در این زمینه پیاده‌سازی کنند.
تقویت وحدت ملی با حماقت های ترامپ
به گزارش جهانبین نیوز، ترامپ پس از کش‌مکش‌های فراوان و نسبت‌ دادن "بدترین" توافق تاریخ آمریکا به توافق هسته ای، در نهایت پس از حدود ۱۰ ماه با اعلام نکردن پایبندی ایران به برجام برخلاف گزارش‌های آژانس، خروج یک‌جانبه آمریکا از این توافق را کلید زد و ضمن تروریست خواندن مردم ایران، دستور تحریم سپاه را نیز صادر کرد.

این سخنان وقیحانه ترامپ علیه ملت ایران و برجام با محکومیت جهانی و داخلی روبرو شد؛ دیشب در نطق دونالد ترامپ در خصوص برجام، همان چیزهایی گفته شد که پیش‌بینی می‌شد؛ فردی خصومت‌طلب که دنیا را تنها به جنگ، دعوت می‌کند؛ یک بار با مکزیک سرشاخ می‌شود و می‌خواهد دیوار بلندی میان کشورش با این نقطه از دنیا بکشد، یک بار دیگر می‌خواهد همین دیوار را از نوع تعرفه‌ای اش با چین داشته باشد، یک روز هم به ستیز با کارخانجات داخلی خود می‌رود و می‌خواهد همه کارخانه‌های احداث شده از سوی آنها در کشورهای دنیا را جمع کند و به ایالات متحده بیاورد. این بار هم که ایران را می‌خواهد به یک نام جعلی پیوند زند و خلیج همیشه فارسش را با عنوانی غیرواقعی خطاب کند.

این همه آن چیزی است که رئیس‌جمهوری آمریکا بعد از بوق و کرناهای بسیار، آمد و گفت و دنیا را شگفت‌زده و ایرانی‌ها را متحد کرد برای اینکه از هویت و تمدن چندین هزار ساله‌شان دفاع کنند. حتی اتحادیه اروپا، شریک استراتژیک و قدیمی ایالات متحده آمریکا هم این بار دیگر با او همراه نشد. اما موضوع از این هم فراتر رفت و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم بیانیه داد و همه ادعاهای ترامپ را رد کرد.

اما مهمترین نکته ی حائز اهمیت آن است که برجام برای «تمام» طرف‌های ۱+۵ به ویژه آمریکا و شخص ترامپ ارزشمند و مفید است مگر برای جمهوری اسلامی ایران، دقیقا به همین دلیل، این کشورها حاضر نخواهند شد از آن خارج شوند.

رژیم صهیونیستی و ترامپ بیش از همه به ارزش این توافق که ۲۰ ماهی می‌شود آن را یکطرفه اجرا می‌کنیم! واقفند. گفته بودیم که ترامپ برای گرفتن امتیازات بیشتر به برجام حمله خواهد کرد اما هرگز آن را از بین نخواهد برد.

مقامات کاخ سفید پیش از این و به کرات گفته‌اند و از تکرار آن نیز هیچ ابایی ندارند که، عدم تایید پایبندی ایران به توافق هسته‌ای توسط ترامپ، به معنای خروج آمریکا از برجام نیست! این یعنی، حمله به برجام به قصد نیمه جان کردنش با این هدف که از طریق دریافت امتیازات بیشتر به آن تنفس مصنوعی بدهند. روش آمریکایی ها این است که برای فروپاشی کشور هدف به صورت تدریجی و کم کم در حوزه دفاعی آنها وارد شوند و پس از مجبور کردن آنها به عقب نشینی در حوزه بازدارندگی و دفاعی، فروپاشی را رقم بزنند.

در اولین اقدام پس از پاسخ محکم و قاطع رئیس جمهور به سخنان گستاخانه ترامپ، جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای با بیان اینکه برجام نه قابل مذاکره مجدد است و نه قابل تغییر، اعلام کرد: آغاز کننده خروج از برجام نخواهیم بود، ولی اگر حقوق و منافعمان رعایت نشود، به‌ همه تعهدات پایان داده و بدون هیچ‌ محدودیتی فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای را دنبال می‌کنیم.

سخنان شب گذشته حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر اینکه «یک بار دیگر برای مردم ما مشخص شد آمریکا همان روش را ادامه می دهد»،در صورتی عنوان شده که هم برای رهبری و هم برای مردم مشخص بود که آمریکا همان آمریکای سابق است، اما ظاهرا برای آقای روحانی مشخص نبود، وگرنه مقام معظم رهبری بارها گفتند که به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستند.

دیدن پایان راهی که دولت برای حل معضلات اقتصادی انتخاب کرده است، کار سختی نبود. اصولا وقتی طرف مذاکرات، کشورهایی باشند در مختصات آمریکا، انگلیس یا فرانسه، پیش‌بینی نتیجه این مذاکره، کار سختی نیست. اگر تمام پیش‌بینی‌های منتقدان، یک به یک، تحقق پیدا می‌کنند، به دلیل شناختی است که از این کشورها و سابقه آنها دارند. تاریخ این کشورها اصولا با خیانت و بدعهدی عجین شده است.

از طرفی ترامپ با "تروریستی" خواندن سپاه پاسداران که زیر نظر رهبر ایران اداره می‌شود و خشونت را در منطقه گسترش می‌دهد عنوان کرده است که: سپاه از رژیم سرکوب‌گر اسد حمایت می‌کند، من همچنین از وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌خواهم که تمام بخش‌های سپاه را و همچنین ماموران و وابستگان به این نهاد را مورد تحریم قرار دهد. همچنین برنامه موشکی ایران را نیز به شدت تحریم خواهیم کرد.

شاید بتوان عربده کشی آمریکا را بخاطر این دانست که همه نقشه‌های آمریکا در منطقه با همت سپاه نقش برآب شده است.آمریکایی ها از ابتدای انقلاب تاکنون از هر گونه دشمنی علیه جمهوری اسلامی ایران خودداری نکردند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران براساس قانون اساسی حافظان انقلاب و حدود و ثغور جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران هستند و وظیفه بسیار سنگینی بر عهده دارند.سپاه یک نهاد مقدسی است که برخاسته از متن مردم است و عملاً تاکنون خطرات زیادی از جمهوری اسلامی ایران با دفاع هوشمندانه ای که سپاه پاسداران داشته، رفع کرده اند.

دشمنان ما هم به خصوص آمریکایی ها و صهیونیست ها می دانند که نقش سپاه چقدر حساس است. هم در دفاع از کشور و هم نظام جمهوری اسلامی ایران و هم در حمایت از دوستان جمهوری اسلامی ایران در منطقه که عمدتاً حول محور مقاومت هستند.

سپاه یک نیروی مردمی است که همیشه حضور خود را در کنار مردم نشان داده و هیچ اقدام و توطئه‌ای نمی‌تواند این حقیقت را انکار کند و اقدامات و خدمات سپاه را زیرسئوال ببرد و دشمنان باید بدانند که نمی‌توانند خواسته‌های شوم خود را در این زمینه پیاده‌سازی کنند.

انتهای پیام/1028ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۸:۱۶:۳۲

13 Feb 2020