۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۲۳۶۹۲

سردار نقدی در همایش «راه امام»:

تحریم‌کنندگان دنبال فتح بازارهای ایران هستند/ در اتاق مسئولین باید به روی تولیدکننده داخلی باز باشد
سردار نقدی در همایش «راه امام»:
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبر گزاری فارس سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در همایش دانشجویی راه امام(ره) که عصر دیروز برگزار شد، ضمن تبریک به کسانی که کسوت جهادی را برای خدمت به مردم محروم کشور انتخاب کرده‌اند اظهارداشت: همانطور که مقام معظم رهبری گفتند گروه‌های جهادی تجسم عینی قرآن هستند؛ پس این ارزش را قدر بدانید و از آن حداکثر بهره را ببرید.

وی با بیان اینکه کار سازندگی هم جنبه عمرانی دارد و هم جنبه فرهنگی، ادامه داد: شما جهادگران باید کار فرهنگی، آموزشی و معنوی را بر محملی از خدمات عمرانی یا اقتصادی بنشانید و عرضه کنید. هنر گروه جهادی این است که تفکر بسیجی، جهادی، انقلابی و اسلامی را بر بال کار خدماتی و عمرانی نشانده و آن را در جان مردم نهادینه کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر اینکه کار جهادی، کار اداری نیست، اظهار داشت: کار جهادی سختی های زیادی دارد و فرد جهادی نباید به خاطر سختی و پیچیدگی کار از فعالیت خود خسته شود یا پا پس بکشد، بلکه باید مصر و مصمم کار را پیگیری کند تا به نتیجه مورد نظر دست یابد.
وی ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در عرصه اقتصاد مقاومتی در اقصی نقاط کشور را نتیجه همین روحیه جهادی و بسیجی دانست و افزود: بحمدالله در پی موفقیت‌های بسیج در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی، امسال کار در صنایع تبدیلی نیز به مأموریت های بسیج اضافه شده است.
جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص بهینه کردن روش‌ها برای ارائه خدمات به مردم محروم گفت: باید با شناخت ظرفیت‌ها، امکانات موجود و استعدادهای هر منطقه، زمینه‌های کارهایی که موجب شکوفایی اقتصاد آن منطقه می‌شود را شناخت و در آن زمینه سرمایه‌گذاری کرد و با آموزش مهارت‌های لازم همان کار و عرصه به مردم منطقه، مقدمات کار اقتصادی را برای مردم آماده کرد تا مردم با تلاش به خودکفایی و شکوفایی اقتصادی برسند.
وی ضمن بیان این موضوع که اقتصاد مقاومتی نباید منحصر در شعار باشد، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌ها را شناخت و در مقابل سنگ اندازی‌ها و مانع تراشی‌هایی که دشمن در مقابل تولید و شکوفایی اقتصادی کشور ایجاد کرده ایستادگی کرد.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درخواست بعضی گروه‌های جهادی به فعال شدن در مبارزه با مفساد اقتصادی، گفت: یکی از مصادیق فساد، واردات کالاهایی است که می‌توان در کشور تولید کرد. اعتراض به واردات بی رویه از مصادیق مبارزه با فساد است.
سردار نقدی به تلاش جاسوسان و خرابکاران اقتصادی برای زمینگیر کردن تولید و اقتصاد کشور اشاره کرد و ادامه داد: به بهانه‌های مختلف واهی و بی‌اساس
رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: در اتاق مسئولین باید به روی تولید کننده داخلی باز باشد نه مسئول درجه چندم اروپا که شرطش به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی است.
مثل سخت گیری‌های غیر منطقی بهداشتی و زیست محیطی و کارشکنی و سخت‌گیری‌ها در بروکراسی اداری تلاش می‌شود تولید کننده از فعالیت و تلاش منصرف شود. باید برای مقابله با این کارشکنی ها روحیه جهادی داشت و با تکیه بر این روحیه با اقتصاد مقاومتی، اقتصاد کشور را شکوفا کرد.
وی با اشاره به سفرهای متعدد هیأت‌های سیاسی و اقتصادی کشورهای اروپایی پس از تهیه متن توافق، به ایران اشاره کرد و گفت: حرص، ولع و دستپاچگی اروپایی‌ها برای حضور در بازار ایران قبل از خشک شدن مرکب مذاکرات بیانگر شرایط حاد اقتصاد اروپا و قرار گرفتن آنها در آستانه فروپاشی است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: نباید به همین راحتی راه را برای آنها باز کرد، بلکه قاطعانه به عنوان اولین مطالبه باید رفع یک جای همه تحریم‌ها را به عنوان شرط ورود به بازار ایران خواستار شویم و اگر عذر خواهی نمی کنند لااقل تحریم‌ها را بردارند نه اینکه با پررویی تمام با حفظ تحریم‌ها بخواهند بازار ما را قبضه کنند.
سردار نقدی افزود: نباید به کسانی که با حمایت از گروه‌های تروریستی، تحمیل جنگ، تجهیز نظامی رژیم بعثی به بمب‌های شیمیایی و آخرین تکنولوژی‌های نظامی، تحریم، توهین، کارشکنی‌های بین‌المللی و فشار علیه ما سال‌ها دشمنی کرده‌اند، جایزه بدهیم و تا یک مقام دست سوم اروپایی به ایران می‌آید خوشحال شویم و همه درها را به روی آنها باز کنیم و در یک روز با همه مقامات دست اول ما مذاکره نموده و گستاخانه توصیه اسرائیل را هم بکند.
وی به وجود بیش از ۲۰هزار واحد تولیدی و کارخانه در شرف تعطیلی یا تعطیل شده اشاره کرد و اظهار داشت: درهای اتاق‌های مسئولین ما باید برای حل مشکلات، بر روی تولید کنندگان و صاحبان این کارخانه‌ها باز باشد، نه تحریم‌کنندگان ظالمی که هنوز هم تحریم ها را برنداشته‌اند در حداقل انتظاری که داریم.
رئیس سازمان بسیج مستعفین با بیان اینکه طمع غربی‌ها به منابع انرژی و نفت خام ایران است، ادامه داد: غربی طمع دارند تا نفت خام ایران را با قیمت پایین ببرند و محصولات تولیدی از همین منابع را با چند برابر قیمت در بازار ایران عرضه کنند و همان پول درآمد نفت را هم از دست ما دربیاورند.
سردار نقدی در خاتمه با اشاره به اینکه باید بانک اطلاعاتی جامعی از نقاط محروم برای سازماندهی گروه‌های جهادی ایجاد شود، افزود: نباید به سطح موجود دستاوردهای بسیج سازندگی در عرصه اقتصاد مقاومتی راضی شد، باید با تلاش مستمر و جهادی این ظرفیت ها را چند برابر کنیم.
در این مراسم که در سالن بصیرت سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، ۳۰۰ نفر از مسئولین گروه های برتر جهادی بسیج دانشجویی حضور داشتند.
گفتنی است این اولین دوره از دوره‌های خط امام (ره) در سال جاری است. قرار است ۱۱ دوره متمرکز و ۳۲ دوره استانی خط امام در سراسر کشور برگزار شود که در طول این دوره ها ۱۰۰۰ نفر از دانشجویان بسیجی آموزش‌های لازم را در زمینه‌های تخصصی فعالیت خود طی می‌کنند.

اهم محورهای محتوایی آموزش های دوره خط امام شامل اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و پیرامون مسائل انرژی هسته ای تدوین و اجرا می‌گردد.
هدف از برگزاری این دوره‌ها همچنین شبکه‌سازی و ارتباط گیری دانشجویان بسیجی فعال است، که در نهایت سازماندهی و انسجام بیشتری در اجرای مأموریت‌ها را ایجاد می‌کند.

انتهای خبر/۱۰۲۷ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۲:۱۷

21 Feb 2020