۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد مطلب : ۳۱۷۵۶
چراغپور در گفت‌و‌گو با فارس:

استراتژی تیم ملی برای بازی در «گِل» مناسب نبود/سوریه تیمی نبود که از ما مساوی بگیرد

کارشناس فوتبال کشورمان معتقد است راهبرد تیم ملی در بازی مقابل سوریه و در زمین گِلی مناسب نبود.
استراتژی تیم ملی برای بازی در «گِل» مناسب نبود/سوریه تیمی نبود که از ما مساوی بگیرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ جلال چراغپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص عملکرد تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه و شرایطی که به وجود آمده بود، گفت: اگر به طور علمی و کلاسیک بخواهیم خیلی از اتفاقات و شمایل بازی را بررسی کنیم من معتقد هستم استراتژی ما در مسابقه روز گذشته مناسب نبود.

وی افزود: دلیلی ندارد تیمی که دو کلاس از ما ضعیف‌تر است از بازی در گل نهایت استفاده را ببرد اما ما از آن ضرر کنیم. به نظرم ما اجازه دادیم شرایط مسابقه به ما تحمیل شود.

کارشناس فوتبال کشورمان تاکید کرد: معمولا به زمین‌هایی که گل‌آلود است زمین سنگین یا (mody game) می‌گویند. برای این گونه بازی‌ها حتما باید از دو مهاجم فیزیکی و قدبلند مرکزی استفاده کرد و برای تغذیه این دو مهاجم حتما نیاز نیست که ما از کناره‌ها آن هم تا پرچم کرنر نفوذ کنیم.

وی افزود: سانترهای زودهنگام قبل از ورود به منطقه یک سوم دفاعی حریف این فرصت را به ما می‌دهد که از دو مهاجم قدبلندی که در زمین داریم استفاده کنیم. برای این گونه مسابقات نیازی نیست هافبک دفاعی داشته باشیم چون معمولا حریف توپ‌ها را بلند می‌زند و ما در خط دفاع می‌توانیم با استفاده از یک بازیکن سرزن و سه مدافع در پشت او تمام ضربات را مال خود کنیم. با این حربه در خط هافبک یک نفر صرفه‌جویی خواهد شد و از سوی دیگر با ۴ هافبک زنجیروار با سیستم ۲-۴-۴ بازی می‌کنند.

چراغپور در ادامه گفت‌وگو با فارس تاکید کرد: به نظر من کادر فنی تیم ملی دیر متوجه این موضوع شد و دیدید که سعید عزت‌اللهی را به عنوان هافبک دفاعی بیرون کشید و آنها متوجه شدند سیدجلال حسینی و پورعلی‌گنجی خودشان تمام ضربات سر را می‌زنند. به همین دلیل از وقتی که عزت‌الله پورقاز به زمین آمد و عزت‌اللهی بیرون رفت با استفاده از ضربات بلند دو سه موقعیت خوب به دست آوردیم. شما فکر کنید ما نود دقیقه این کار را می‌کردیم و اگر به صورت مکرر ۲۰ سانتر انجام می‌دادیم حتی اگر خوش‌بینانه آنها ۷۰ درصد ضربات سر را می‌زدند و ما از دو سه ضربه استفاده می‌کردیم بازی را می‌بردیم.

وی افزود: ما امیری، جهانبخش و دژاگه که تمام موجودیمان بود را آوردیم ولی استفاده از این نفرات و این استراتژی با شرایط زمینی که شاهدش بودیم مناسب نبود. سوریه تیمی نبود که از ما بتواند در زمین گل‌آلود هم مساوی بگیرد ولی همان استراتژی بازی تیم ملی در زمین گل‌آلود باعث شد که حریف یک امتیاز از ایران بگیرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۳:۳۸

3 Feb 2020