۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۳۵۵۳۶
به همت زنان قالي باف چهارمحال و بختياري:

گره هايي که بر فرش مي زنند به امید گره گشايي

زنان چهارمحال و بختياري براي کمک به عتبات عاليات با عشق فرش مي بافند.
گره هايي که بر فرش مي زنند به امید گره گشايي
به گزارش  جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، مردم چهارمحال و بختياري اعتقاد بسيار قوي به ائمه اطهار دارند و براي کمک به عتبات عاليات از هيچ تلاشي دريغ نمي کنند.

کار بسيار جالبي که برخي از زن هاي اين استان انجام مي دهند بافت فرش هاي دست بافي است که با عشق و علاقه و خواندن دعا و زيارت بر روي هر گره از بافت اين قالي ها انجام مي دهند.

مردم نذرهاي خود را به عتبات عاليات مي سپارند و آن ها مصالح لازم براي بافت يک فرش را در اختيار کارگاه هاي قالي بافي مي گذارند و زن ها به صورت داوطلبانه براي بافت اين فرش ها ثبت نام مي کنند.

بعد ازبافته شدن کامل فرش به عتبات عاليات داده خواهد شد و آن ها نيز اين فرش ها را فروخته و براي بازسازي عتبات عاليات هزينه خواهند کرد.


۹ ماه با عشق به ائمه اطهار فرش مي بافيم

يکي از خيرين راه اندازي کارگاه فرش در شهرکرد گفت: ۹ نفر در کارگاه قالي بافي ثبت نام کرده و فعاليت مي کنند اما دو نفر از آن ها به طور شبانه روزي روي بافت فرش تلاش مي کنند

وي اظهار کرد: مواد اوليه براي بافت اين فرش ها از سوي عتبات عاليات در اختيار ما قرار مي گيرد

وي با اشاره به اينکه براي بافت يک فرش ۹ ماه زمان مي برد اذعان داشت:چنانچه دو نفر به طور شبانه روزي بر روي اين فرش کار کنند مي شود تا ۹ ماه آن را به اتمام رساند.



هر روز با خواندن يک دعا کار خود را شروع مي کنيم

يکي ديگر از خيرين راه اندازي کارگاه قالي بافي اظهار کرد: هر روز اختصاص به يک ائمه است و به ياد شهدا و با ذکر دعا شروع به بافت قالي مي کنيم.

زهره ساعدي تصريح کرد: ۹۰ درصد از کساني که بر روي فرش کار مي کنند هيئتي هستند و صرفه جويي هاي لازم براي مصالحي که در اختيار آن ها گذاشته مي شود صورت مي گيرد.

وي بيان داشت: بعد از تکميل شدن فرش فروخته و پول آن صرف کمک به باز سازي عتبات عاليات خواهد شد.


فرش هاي بافته شده فروخته و صرف بازسازي عتبات عاليات مي شود

حجت السلام رئيسي مسئول بخش روحانيت ستاد عتبات عاليات چهار محال و بختياري با اشاره به اينکه فرش هايي که بافته مي شود فروخته شده و براي عتبات عاليات هزينه مي شود اظهار کرد: کمک به بازسازي عتبات عاليات مردمي است و ربطي به دولت ندارد.

وي تصريح کرد: صندوق هاي کوچک جهت جمع آوري نذورات و کمک هاي مردمي براي عتبات عاليات گذاشته خواهد شد تا مردم بتوانند به راحتي نذورات خود را به داخل اين صندوق ها بياندازند.

وي با بيان اينکه بسياري از خانم ها به صورت داوطلبانه براي راه اندازي کارگاه هاي قالي بافي تلاش مي کنند اذعان داشت: هر محله اي يک کارگاه قالي بافي راه انداخته که برخي جاها سه نفر و برخي نقاط ديگر ۱۲۰ نفر جمع مي شوند و نذر خود را با زدن گره هاي قالي براي عتبات عاليات ادا مي کنند.

رئيسي با بيان اينکه کمک هاي مردمي به صورت هاي متفاوت بوده است اذعان داشت: برخي ها با دادن طلا و جواهر، برخي ها کمک هاي نقدي و برخي ها با بافتن فرش نذر خود را ادا مي کنند ولي در نهايت همه اينها فروخته شده و مصالح از ايران خريداري و براي بازسازي عتبات عاليات برده خواهد شد.

وي يادآور شد: تا کنون ۱۵ کارگاه در استان چهارمحال و بختياري جهت بافت ۳۲ فرش راه اندازي شده است.

گزارش: مرضيه عالي پور هفشجاني

انتهاي پيام1022ج/۵۳۰ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۵۵:۳۳

20 Jan 2020