۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۳۶۵۲۶
کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری:

آمریکا، کشور جنگ و تفنگ/ جنایت در لاس وگاس برگرفته از خشونت نظام لیبرال دموکراتیک

کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت: اگر آمار سلاح‌های غیرمجاز را به ۳۵۰ میلیون قبضه سلاح مجاز اضافه کنیم خواهیم دید که آمریکا را باید کشور تفنگ‌ها و کشور خشونت‌ها نامید.
آمریکا، کشور جنگ و تفنگ/ جنایت در لاس وگاس برگرفته از خشونت نظام لیبرال دموکراتیک
احمد راستینه کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: قبل از اینکه کشتارهای آمریکا را متوجه سیاست‌های شخص رئیس جمهور یعنی آقای ترامپ بدانیم باید برگرفته از فرهنگ خشونت در دل فرهنگ نظام لیبرال دموکراتیک غرب نهفته است بدانیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ لیبرال دموکراتیک غرب که مدعی آزادی است متاسفانه به علت عدم توجه به بسیاری مسائل حقوق بشری عملا بستر را برای خشونت‌آفرینی افراد بی‌قید و بند و لاابالی در حوزه اجتماعی فراهم کرده است افزود: آمریکا در سال‌های گذشته به دو دلیل دچار یک مشکل اساسی در حوزه اجتماعی شده است.

خرید و فروش سلاح در آمریکا از قانون مشخصی تبعیت نمی‌کند

راستینه با اشاره به عدم تبعیت خرید و فروش سلاح در آمریکا از یک قانون مشخص بیان داشت: هر رئیس جمهور با قدرت‌یابی خود تلاش می‌کند که برای تامین منافع تولیدکنندگان سلاح قانون جدیدی را وضع می‌کنند و بستر را برای خرید و فروش سلاح‌های غیرمجاز فراهم کرده است.


وی اضافه کرد: از طرفی امنیت در حوزه اجتماعی در سال‌های گذشته روزبه‌روز پایین‌تر آمده و مردم آمریکا برای حفظ امنیت خود و خانواده خود گرایش بیشتری به تهیه سلاح و مهمات کردند.

کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه طبق آمار رسمی خود آمریکا ۳۵۰ میلیون قبضه سلاح در آمریکا وجود دارد اضافه کرد: اگر ما خردسالان، نونهالان و مسن‌سالان را کنار بگذاریم هر فردی در سن ۳۰ تا ۴۰ سالگی سه تا چهار قبضه سلاح در اختیار دارد و این یعنی یک فاجعه برای آینده
اجتماعی آمریکا.


جنایت در لاس وگاس برگرفته از خشونت در نظام لیبرال دموکراتیک آمریکا است

راستینه با تاکید بر اینکه جنایتی که در لاس وگاس آمریکا اتفاق افتاد برگرفته از مبانی فرهنگ خشونت در نظام لیبرال دموکراتیک آمریکا، قوانین موجود در جهت خرید و فروش و حمل سلاح و مهمات در آمریکا و فرهنگ خانواده‌های آمریکایی که برای حفظ امنیت خود ناگزیر به حرکت به سمت تهیه سلاح هستند اضافه کرد: اگر آمار سلاح‌های غیرمجاز را به ۳۵۰ میلیون قبضه سلاح مجاز اضافه کنیم خواهیم دید که آمریکا را باید کشور تفنگ‌ها و کشور خشونت‌ها نامید.

وی با اشاره به اینکه به عبارتی امروز سیاست‌های ترامپ درواقع تلاشی است برای سرپوش نهادن بر فرهنگ خشونتی که در دل خود نظام لیبرال دموکراتیک آمریکا وجود دارد.


فرار روبه جلو ترامپ، با اخراج اتباع خارجی

این کاشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: اخراج بیگانگان از آمریکا فرار روبه جلو رئیس جمهور این کشور است.

وی با اشاره باه اداعای داعش دراین خصوص افزود: داعش اصلا توانی برای اقدامات اینچنینی ندارد بلکه تنها در تلاش است با ایجاد رعب و وحشت بسیاری از عملیات‌ها که در دنیا اتفاق می‌افتد را به خود انتساب دهد، البته آمریکا هم به دامن زدن به این موضوع تمایل دارد تا از این طریق بتواند به سیاست های خود در منطقه دست یابد.

راستینه خاطرنشان کرد: باید حادثه لاس وگاس آمریکا را برگرفته از عوامل درونی فرهنگ آمریکا دانست و نه برگرفته از عوامل بیرونی.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۳۵:۲۳

26 Dec 2019