۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۳۲۳۸۶
مديرکل دامپزشکي استان چهارمحال و بختياري:

نظارت بهداشتی بر بیش از 23 میلیون قطعه تخم چشم زده ماهی/صدور گواهی صادرات برای ماهیان تولیدی دارای پارامترهای لازم

مدیرکل دامپزشکی استان گفت: در 9 ماهه سال جاری بیش از 23 میلیون تخم چشم زده وارد استان شده و از تمامی محموله های وارد شده در فرودگاه در حین ترخیص نمونه برداری و آزمایشات لازم بر روی محموله ها انجام می شود.
نظارت بهداشتی بر بیش از 23 میلیون قطعه تخم چشم زده ماهی/صدور گواهی صادرات برای ماهیان تولیدی دارای پارامترهای لازم
به گزارش جهانبین نیوز، مديرکل دامپزشکي استان در گفتگو با مشکات برين با بیان اینکه در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۳ میلیون تخم چشم زده از کشور های فرانسه، اسپانیا و لهستان وارد استان شده است گفت: از تمامی محموله های وارد شده در فرودگاه در حین ترخیص نمونه برداری و آزمایشات لازم بر روی محموله ها انجام می شود.

دکتر عبدالمحمد نجاتی در ادامه افزود: بیست روز بعد از ورود تخم چشم زده به مزرعه اداره کل دامپزشکی استان و شهرستان های تابعه از لارو ها مجددا" نمونه برداری صورت می گیرد و چنانچه آزمایشات انجام گرفته مشکل خاصی نداشته باشند مجوز پایان قرنطینه صادر خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: همچنین به محض ورود تخم چشم زده به مزرعه جعبه ها و یونولیت های آن ها توسط مسئولین فنی و کارشناسان اداره کل معدوم می شود تا از فروش آزاد تخم چشم زده جلوگیری شود.

وی ،گفت: در صورتی که پرورش دهندگان تخم چشم زده را در مزرعه خود تخلیه نکنند به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: اداره کل دامپزشکی استان این آمادگی را دارد تا در صورتی که ماهیان تولیدی پارامتر های صادرات را داشته باشند نسبت به صدور گواهی صادرات برای آن ها اقدام شود.

دکتر نجاتی، از صاحبان مزارع تکثیر و پرورش خواست با رعایت شرایط بهداشتی و همکاری با مسئولین فنی بهداشتی در تولید ماهی سالم نقش موثری ایفا نمایند.

انتهاي پيام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۴۵:۲۴

31 Jan 2020