۰
plusresetminus
روستاي ده‌کهنه روگر يکي از روستاهاي شهرستان اردل که در حاشيه رودخانه هاي بهشت آباد و سردآب قرار دارد اما اين روزها با مشکل جدي کمبود آب شرب روبروست و در روز تنها يک ساعت آب شرب دارد.
لب‌های خشکیده روستای ده‌کهنه در گرمای تابستان/ سهم سرشاخه رود کارون تنها يک ساعت آب در روز است
به گزارش جهانبین نیوز، اياز ظفري رئيس شوراي اسلامي روستاي ده‌کهنه روگر در گفت‌وگو با خبرنگار هفت چشمه اظهار داشت: روستاي ده‌کهنه روگر با جمعيت ۱۶۰۰ نفر يکي از پرجمعيت ترين روستاي شهرستان اردل بوده که خواسته هاي چندين ساله اين اهالي از مسئولان بي نتيجه مانده و موجب نارضايتي آن ها شده است.

ظفري افزود: قطعي مکرر آب شرب اين روستا بيش از يک سالي است که مردم را به ستوه آورده است اين در حالي است که اکثر ساکنين روستا را افراد ميانسال تشکيل داده که فراهم کردن آب از چشمه هاي اطراف روستا براي آنان مشکل است.

وي بيان کرد: قطعي آب شرب که گاهي ۲۴ ساعت به طول مي انجامد مردم روستا را با تنش کم آبي مواجه مي کند که اين امر هرساله بويژه در فصل بهار و تابستان بحراني تر نيز مي شود و مردم با کم آبي و گاهي نيز با قطعي کامل آب شرب دست به گريبان هستند و اين مساله به يک معضل جدي براي ساکنان اين روستا تبديل شده به طوري که نبود آب در اين روستا به نقطه اي از بحران رسيده که آسيب هاي رواني و مشکلاتي از اين قبيل را براي آنان به وجود آورده است.

رئيس شوراي اسلامي روستاي ده‌کهنه روگر بيان کرد: قطعي آب در بعضي از روزهابه قدری  طولاني است که مردم براي مصارف روزانه ناچارند از چشمه هاي اطراف روستا و يا لوله هايي که فشار آب بسيار ضعيفي دارد، آب مصرفي خود را تهيه کنند.

ظفري عنوان کرد: انتظار مي رود تا در راستاي تامين آب شرب و مرتفع کردن مشکل اين بخش از خانوارهاي روستاي دهکنه تدابيري اتخاذ شود تا براي يکبار هم که شده اين مشکل بصورت ريشه اي حل شود تا هر ساله اين روستا با تنش آبي مواجه نشود والبته که محقق شدن خواسته هاي مردم نيز مستلزم همکاري تنگانگ مسئولين در بخش هاي مربوطه مي باشد.

انتهاي پيام1026ج/۵۷۰ه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۴۵:۴۸

27 Dec 2019