۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵
کد مطلب : ۳۴۴۵۶
سردار غیب‌پرور:

جهاد و شهادت احیا نشود، انقلاب اسلامی حیاتی نخواهد داشت

رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست مسئولین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: اگر امروز فرهنگ جهاد و شهادت احیا نشود انقلاب اسلامی حیاتی نخواهد داشت.
جهاد و شهادت احیا نشود، انقلاب اسلامی حیاتی نخواهد داشت
به گزارش جهانبین نیوز؛ سردار غلامحسین غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست مسئولین سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج اظهار کرد: شرط حیات یک جسم، خون رساندن به اعضا و جوارح است و انسان بدون خون حیاتی ندارد.

وی افزود: شرط حیات انقلاب اسلامی این است که فرهنگ شهدا در کالبد انقلاب دائما در جریان باشد و سازمان حفظ آثار نقش پمپاژ کننده دارد که اگر خوب عمل نکند بی شک دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: شهدا کاری کردند که در تاریخ ایران بی نظیر است هم در مدت جنگ هم در وسعت جغرافیا؛ هم در نوع جنگ، در ایثارگری ها، در عبادت ها در انگیزه ها و اطاعت پذیری ها و به هر جهت و لحاظی که دفاع مقدس را بررسی کنیم بی نظیر است.

وی با بیان اینکه جوانان امروز جنگ را ندیده‌اند، خاطرنشان کرد: اگر امروز فرهنگ جهاد و شهادت احیا نشود انقلاب اسلامی حیاتی نخواهد داشت. مگر می شود کسی رزق حلال خورده باشد و به ساحت مقدس شهدا توهین کند؟

جانشین فرمانده کل سپاه در امور بسیج با بیان اینکه حیات انقلاب اسلامی در گرو ترویج فرهنگ دفاع مقدس است که باید متناسب با زمان و شرایط روز تغییر کند، عنوان کرد: یادواره شهدا نباید از روال ثابت تبعیت کند و پیشنهادم این است که کمیته ای تشکیل شود برای باز مهندسی کلی و بازبینی محتوایی در یادواره ها؛ این یادواره ها باید به گونه ای اثرگذار باشد تا بسیاری از منکرات را تعطیل کند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به اینکه خانواده شهدا باید به طور ویژه ای در یادواره ها تکریم شوند و بیش از مسئولان به آنان توجه شود اظهار کرد: نباید صرفا شهدا را در دوران دفاع مقدس الگو قرار داد بلکه حیات آنان در خانه و رفتارشان با خانواده و سایر وجوه شهید را باید معرفی کرد.

وی با بیان اینکه ما در دین اسلام اسوه هایی داریم که نباید شهدا را صرفا اسطوره معرفی کرد و آنان را چنان دور جلوه داد که گویا دست نیافتنی هستند تصریح کرد: باید هرچه سریع تر به سراغ خانواده شهیدان رفت و آنان را بیش از پیش تکریم کرد.

غیب پرور در پایان با بیان اینکه باید برای کتاب خواندن هم فکری کنیم، تاکید کرد: باید راهکارهای دقیق و ریشه ای برای ترویج امر کتاب خوانی در جامعه تدوین کنیم.

در این مراسم از آلبوم تصاویر شهدای مازندران رونمایی و از مسئولین برتر استانی تقدیر شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۵۰:۴۲

26 Jan 2020