۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۱۴۹۲۶

واکنش مالکی به سرقت نفت کردستان عراق

نخست وزير عراق صادرات نفت از منطقه كردستان اين كشور را نقض حاكميت و قانون اساسی کشور دانست.
واکنش مالکی به سرقت نفت کردستان عراق
به گزارش جهانبین نیوز، نوری مالكی در گفت وگو با شبكه تلویزیونی دولتی العراقیه خاطرنشان کرد: صادرات نفت از منطقه كردستان اقدامی است كه حاكمیت و قانون اساسی کشور را نقض می كند و به هیچ وجه نمی توان آن را قبول كرد.

وی پرداخت نشدن حقوق كارمندان منطقه كردستان عراق را رد كرد و گفت: چیزی به اسم قطع حقوق منطقه كردستان وجود ندارد.

درهمین حال، حسین الشهرستانی معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی دیروز (دوشنبه) تركیه را به ایجاد تسهیلات برای قاچاق نفت عراق با انگیزه "حرص و طمع"متهم كرد و گفت: این امر به روابط بین آنكارا و بغداد ضربه می زند.

تانر یلدیز، وزیر انرژی تركیه، ماه مه گذشته از اقدام کشورش برای صادرات نفت از منطقه كردستان عراق به بازارهای جهانی خبر داد و دولت عراق نیز درمقابل علیه تركیه به دادگاه داوری بین المللی شكایت كرد.

با وجود مخالفت دولت عراق و رجوع به دادگاه داوری بین المللی، اولین محموله نفت خام كه از طریق خطوط نفت از منطقه كردستان عراق به سواحل تركیه منتقل شده بود، ۱۰ روز پیش در نفت كش "یونایتد لیدر شیپ" بارگیری شد.

دولت عراق تاكید می كند كه شركت بازاریابی نفت عراق (سومو) تنها نهاد صاحب اختیار برای فروش نفت خام عراق از جمله نفت منطقه كردستان این كشور است.

شركت سومو در بیانیه ای به همه شركت ها و افراد و سازمان ها درباره خرید محموله نفت خام نفت كش یاد شده به نیابت از وزارت نفت دولت مركزی عراق هشدار داد.

انتهای پیام/ خ ز/
مرجع : العالم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۰۴:۰۱

3 Feb 2020