۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۲۸۱۵۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری؛

استقرار روحانی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری ضروری است

مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: هرجا روحانی حضور داشته آسیب‌های اجتماعی آن منطقه هم کمتر بوده است و استقرار روحانی در مناطق محروم استان امروز یک ضرورت است.
استقرار روحانی در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری ضروری است
حجت‌الاسلام سید جعفر مرتضوی مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در  گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: جذب روحانیون مستقر این استان در سال ۹۴ از ۲۱ نفر به ۴۱ نفر افزایش یافته است.

وی افزود: در سال گذشته ۱۲ روحانی خود استقرار و ۸ روحانی استقراردایم به آمار روحانیون مستقر استان افزوده شد و با جذب ۸ روحانی استقرار دایم و ۳ روحانی خود استقرار، روحانیون مستقر استان به ۴۹ نفر افزایش پیدا می‌کند.

مرتضوی با اشاره به حمایت مجلس شورای اسلامی از جذب و استقرار روحانی با عنوان «توسعه، بهسازی و ارتقای طرح استقرار مبلغ در کشور» گفت: اگر این طرح در سال جاری هم مستمر باشد امسال می‌توانیم با روحانیون جذب شده عقد قرار داد داشته باشیم.

وی با اشاره به ضرورت حضور روحانیون در مناطق مختلف استان برای اشاعه فرهنگ قرآن و اهل بیت، از روحانیون بومی استان که در حوزه‌های علمیه قم، اصفهان و مشهد مشغول تحصیل هستند خواست که باحضور خود در ترویج معارف اسلامی سهیم شوند.

مرتضوی با اشاره به اینکه هرجا روحانی حضور داشته آسیب‌های اجتماعی آن منطقه هم کمتر بوده است گفت: استقرار روحانی در مناطق محروم استان امروز یک ضرورت است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به حضور ۹۰۰ روحانی بومی در استان گفت: بیشتر این روحانیون در مناطق شهری استقرار دارند و مناطق روستایی و محروم استان با کمبود مبلغ مواجه است.

وی اقامه منظم نماز جماعت، تعظیم شعائر و مراسم دینی و ملی، اقامه نماز و اجرای گفتمان دینی در مراکز اموزشی و مدارس، سخنرانی عمومی با موضوع عقاید، احکام، اخلاق و عرفان، تاریخ اسلام و اهل‌بیت (ع) و تربیت در خانواده را از برنامه‌های روحانیون مستقر بیان کرد.

مرتضوی توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، ایثار و شهادت و زکات و آموزش قرآن شامل روخوانی روانخوانی، ترجمه و تفسیر را از دیگر برنامه‌های این روحانیون برشمرد.

وی گفت: پشتیبانی مالی و حمایت معنوی از برنامه‌ها و فعالیت‌های دینی و فرهنگی، تغذیه فکری و برگزاری دوره‌های آموزشی از برنامه‌های این اداره برای روحانیون مستقر است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۹ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۰۲:۱۴:۲۸

28 Mar 2020