۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۲۰۲۲۶

اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکاست

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با استناد به کتاب خاطرات کلینتون گفت آمریکا جنگ اقتصادی علیه ایران به راه انداخته است و تنها راه به شکست کشاندن آمریکا در این جنگ توسل به اقتصاد مقاومتی است.
اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با جنگ اقتصادی آمریکاست

به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیوز، رحیم پور ازغدی با اشاره به خاطرات هیلاری کلینتون در کتابی که از او به تازگی منتشر شده است گفت: وی در این کتاب به سران کشورهای عربی درخصوص خطر اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی انقلاب ایران در کشورهای منطقه هشدار داده است.

وی افزود : کلینتون در این کتاب با اشاره به سیاست چماق و هویج در برخورد با ایران، نامه های نخستین اوباما به کشورمان را در راستای همین سیاست خوانده و گفته است مذاکرات آمریکا با ایران تاکتیکی بود.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: وزیر خارجه سابق آمریکا ادعا کرده ایران پیش از انقلاب پایگاه آمریکا علیه شوروی بود چرا که شاه ایران بازگشت خود را مدیون کودتای ۲۸ مرداد بود هرچند با پیروزی انقلاب ایران بنیادگراهای شیعه به رهبری امام خمینی قدرت را در دست گرفتند و یک نسخه جمهوری دینی را ایجاد کردند.


وی به بازخوانی بخش دیگری از کتاب کلینتون پرداخت و گفت: پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال ۷۶ احساس کردیم ایران می خواهد به ما نزدیک شود به همین دلیل، دولت ایران در افغانستان با ما همکاری کرد اما در جواب این همکاری، رئیس جمهور آمریکا ایران را محور شرارت اعلام کرد چرا که آمریکا به خوبی درک کرده بود ایران دچار ضعف شده است که به آمریکا چراغ سبز نشان می دهد.


رحیم پور ازغدی به نقل از کلینتون افزود: به دلیل ادبیات تند رئیس جمهور بعدی ایران، آمریکا مجبور شد کوتاه بیاید، از سوی دیگر ایران در سال ۲۰۰۹ بسیار پیشرفت کرده بود و حزب الله نیز رژیم صهیونیستی را به بن بست خونین کشانده بود. پادشاهان عرب با ترس، افزایش قدرت ایران را نظاره می کردند و آنجا بود که آمریکا دانست ایران با مقاومت قویتر شده و به همین دلیل اوباما در سال ۲۰۰۹ به ایران نامه نوشت؛ چون نفوذ ایران در خاورمیانه قوی و آمریکا تضعیف شده بود.


وی به نقل از هیلاری کلینتون گفت : اوباما نامه نوشت تا شاید جواب غیرمنطقی دریافت کند و به بهانه آن تحریم ها را محکمتر کند.


رحیم پور ازغدی اضافه کرد : اما این توطئه آنها با جواب های منطقی و هوشیارانه رهبر معظم انقلاب ناکام ماند.


وی به بخش دیگری از کتاب کلینتون در خصوص فتنه سال ۸۸ پرداخت و گفت: در وقایع سال ۸۸ دولت آمریکا احساس کرد ایران ضعیف شده است به همین علت نامه نگاری ها را قطع و تحریم ها را قویتر کرد.
وی به نقل از کلینتون افزود: تماشای شکست فتنه ۸۸ برای آمریکا دردناک بود و دولتمردان آمریکا به دلیل آنکه مستقیم وارد صحنه وقایع ایران نشده اند تأسف می خوردند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به نقل از کلینتون، ادامه داد: بعد از سال ۸۸ صادرات نفت را محدود و تحریم ها را شدیدتر کردیم؛ چرا که هدف آمریکا آن است که اقتصاد ایران را به قربانگاه ببرد تا بازار ایران به سمتی رود که چشم دولتمردان ایران به تصمیم های آمریکا دوخته شود.
رحیم پور ازغدی با اشاره به بخش دیگری از کتاب کلینتون افزود: زمانی که انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ در ایران اتفاق افتاد، دو گروه به صحنه آمدند بعضی نامزدها درباره توسعه اسلامی کمپین کردند و از پیشرفت ایران همراه با استقلال سخن گفتند و برخی دیگر از نامزدها می گفتند ما نمی توانیم امتیاز ندهیم و امتیاز بگیریم و نمی شود به خاطر چند شعار مردم را گرسنه نگه داشت.


وی در ادامه به نقل از وزیر خارجه سابق آمریکا گفت گفت : این اولین بار بود که درباره مسائل هسته ای، مخالف سیاست های نظام گفتگو می شد، از این گونه اظهار نظرها دولت آمریکا دریافت که تحریم ها را شدیدتر کند چون فهمید تحریم ها اثر گذاشته است و ایران ضعیف شده است؛ چرا که تغییر لحن ایران از اقتصاد مقاومتی به هضم شدن در اقتصاد غرب را می دید.
رحیم پورازغدی گفت : کلینتون در این کتاب نوشته است امریکا دریافته بود که رگ حیاتی ایران نفت است و دولت های قبلی و فعلی ایران نتوانستند تولید داخلی را درست کنند و کشور متکی به نفت است و از سخنان برخی از مسئولان دریافته بودند که تحریم ها اثر کرده است و کشور توان اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را ندارد. به همین دلیل رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت که تحریم ها را بیشتر کند و اعلام کرد که زمان تصویب تحریم های جدید و شدید فرارسیده است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : کلینتون در ادامه از سفر خود به بسیاری از کشورهای دنیا و حتی کشورهای ضعیف و مذاکره با شخص اول آنها سخن گفته است که با زبان تهدید به دنبال گرفتن رأی موافق آنها را برای پایین آوردن قیمت نفت و افزایش تحریم های نفتی علیه ایران بوده است تا اقتصاد ایران زمین گیر شود.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی این سیاست دوگانه مذاکره و اعمال فشار امریکا را همان دستکش مخملین روی دست چدنی دانست که رهبر معظم انقلاب بارها از آن سخن گفته است.
وی تنها راه نجات کشور را تکیه بر اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: در کشور باندهایی به وجود آمده است تا مانع پروژه هایی شوند که جوانان فعال با رویکرد اقتصاد مقاومتی در حال انجام آن هستند.


رحیم پور ازغدی افزود: بر اساس روایات اسلام و اهل بیت هر کس وارد عرصه تولید شود و اخلاق اسلامی را رعایت کند به هیچ کس نیازمند و وابسته نخواهد شد.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۲:۴۰

8 Jan 2020