۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۱۴۶۵۶
مدیر مسئول روزنامه جوان:

حفظ عزت و غرور ملی مهمترین درس فتح خرمشهر است

حفظ عزت و غرورملی مهمترین درس آزادسازی خرمشهر است که الگوگیری از آن در زمان فعلی به ویژه از سوی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یک ضرورت است.
حفظ عزت و غرور ملی مهمترین درس فتح خرمشهر است
عبدالله گنجی در گفت‌و‌گو با جهانبین‌نیوز با گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد سال ۶۱ نقطه عطفی در تاریخ هشت سال دفاع مقدس به شمار می‎رود که در شکل‌گیری آن عوامل متعددی نقش داشت.

وی، آزادسازی خرمشهر را نمونه بارز به کارگیری مدیریت جهادی در جنگ دانست و گفت: ما در این مقطع از جنگ تحمیلی از روش‌های کلاسیک عبور و با روش‌های میان‍برد و مدیریت جهادی توانستیم عملیات بیت‌المقدس را سازماندهی و پیروز میدان شویم.

گنجی با اشاره به نقش ولی‎فقیه و رهبری معظم انقلاب در هدایت جنگ، تصریح کرد: نقش رهبری دینی به عنوان موتور محرکه و عامل انگیزه‎بخش در موفقیت رزمندگان اسلام و در فتح خرمشهر کلیدی و مهم بود.

این کارشناس مسائل سیاسی، وحدت و همگرایی رزمندگان اسلام را از دیگر عوامل موفقیت در فتح خرمشهر دانست و افزود: در ان مقطع زمانی اجماع نظر خوبی بین نظامیان و سیاسیون کشور حاکم بود و همین امر در پیشبرد برنامه‌ها نقش بسیار مهمی داشت.

گنجی بر ضرورت الگوگیری از فتح خرمشهر در زمان فعلی تاکید کرد و گفت: دشمن‌شناسی رزمندگان اسلام نکته قابل توجهی است که امروز نیز دولتمردان و مسئولان باید نسبت به آن هوشیار باشند و دقت نظر کافی را نسبت به آن داشته باشند.

به گفته وی حفظ عزت و غرورملی مهمترین درس آزادسازی خرمشهر است که الگوگیری از آن در زمان فعلی به ویژه از سوی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای یک ضرورت است.

گنجی با بیان اینکه برای گشایش در امور کشور نباید نگاه ما به بیرون از مرزها معطوف شود، اظهار کرد: باید با اتکا به توانمندی‌های داخلی مشکلات اقتصادی کشور را برطرف کرد .

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۳:۱۳

28 Dec 2019