۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۲
کد مطلب : ۵۳۰۲

سردار شهید ارسلان حبیبی

سردار شهید ارسلان حبیبی
شهید ارسلان حبیبی
تاریخ تولد:1335
محل تولد:آلیکوه
تاریخ شهادت:1360/10/30
محل شهادت:جبهه شوش
مسئولیت:فرمانده اطلاعات وعملیات لشكر17علی ابن ابیطالب(ع)
آيا چگونه بيان و به كجا پايانش دهم ،نمي دانم چگونه قلم ياراي نوشتن مطالبي را در مقام شهيد دارد . باز ستاره اي به زير آمد و آيا با چه زباني مطالبي از اين آسمان غمزه پر از ستاره گويم . آري از اين آسمان غمزه كه ستاره ه اي غروب كرد . نمي توان جز خاطره اي و بيو گرافي گفت زيرا اگر بخواهم بگويم ،گفته بسيار زياد است كه اگر تمام اقيانوسها مركّب و تمام صفحه هاي عالم كاغذ گردد ،اقيانوسها خشك و صفحه عالم كوتاه خواهد بود و مطالب باز باقي مي ماند در صورتيكه خداوند يكتا مي فرمايد (ولا تحسبن الذين .....
آيا من عاجز و ناتوان چگونه ميتوانم در مقام يك شهيد سخن گفته و يا به رشته تحرير در آوريم .
شهيد ارسلان حبيبي فرزند برومند از خانواده اي كارگر و بسيار فقير در مورخه 6 فروردين سال 1335خورشيدي قدم به عرصه اين دني فاني نهاد . او تحصيلات ابتدايي خود را در زادگاهش آليكوه يكي از زادگاهش آليكوه از قراءبخش اردل به پايان رسانيد و تحصيلات متوسطه را در شهركرد در رشته فني هنرستان با موفقيت به پايان رسانيده اما دوران تحصيلاتش همواره با كار و كوشش و فعاليت پيش از حد بوده تا براي امرار معاش خود و خانواده كه از نظر فقر مالي در وضعيت بد بوده اند . وي استادي بس بزرگ بود . صاحب نام كه در ورزش تن به تن كاراته صاحب كمربند سبز بوده كه حتي بارها عنوان قهرماني را از ان خود نموده . شهيد ارسلان حبيبي چون از خانواده هاي فقر و محروم بود . درد محرومان جامعه مخصوصا منطقه زادگاهش را درك مي كرد . و هميشه سعي بر آن داشت تا فقر فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي و .... مردم را بطريقي حل نمايد بهمين جهت زود با انقلاب كه از بين مردم محروم بود آشنا گرديد و توانست همان روزهاي اوج انقلاب پيامهاي امام را لبيك گويد و سرانجام در تاريخ 1358/9/11 ازدواج نمود كه ثمره ازدواجش تنها دختر يكساله اوست .
وي چه قبل و چه بعد از انقلاب درشركت هاي مختلف ايراني و خارجي مشغول به كار بود كه ماهيانه حقوق وي بالغ بر هفت الي هشت تا نه هزار تومان بود كه بيش از نيمي از آن را كمك به مستمندان مي نمود .
اين شهيد بزرگوار به زبانهاي عربي ، انگليسي ،فرانسه آشنايي كامل داشت و به زبانهاي آلماني و روسي نيز آشنايي داشت .
اين شهيد عزيز با تشكيل سپاه پاسداران و بسيج به عنوان مربي ورزشهاي رزمي در اين نهاد انقلابي مشغول به كار گرديد .سردار دلاور سپاه چند بار به جبهه اعزام گرديد كه يك بار نيز مجروح گرديد و پس از بهبودي مجدا به جبهه باز گشت . اين شهيد عزيز در جبهه با نصب بلند گو و پخش تكبير و سرودهاي انقلابي دشمن را سردرگم مي نمود .
شهيد ارسلان حبيبي پس از خلق رشادتهای بی شمار صبح روز 1360/10/30 در جبهه شوش به دیدار حق شتافت و آسمانی شد.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد .
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۳۳:۴۵

28 Dec 2019