۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۷۴۶۳

آتشگاه، بهشت گمشده لردگان، منتظر یک نگاه مسئولان

آتشگاه لردگان علیرغم آن همه زیبایی که با خودبه یدک می کشد فاقد امکانات رفاهی و بهداشتی اولیه و متداول است، در مورد مسائل فرهنگی شاید دیگران و یاحتی خود ما لردگانیها انگشت اشاره را به طرف مردمانش نشان دهیم ، ولی چنین قضاوتی دور از انصاف است
آتشگاه، بهشت گمشده لردگان، منتظر یک نگاه مسئولان
بهشت گمشده لردگان ،عروس ایران ،ساقی کارون خروشان وصدای دلنشینش نوای نی عشق عاشقان، زبان اندر وصف زبیایی اش الکن و قلم در نگاشتن درمانده.

 

اما این جاذبه بکر خدادادی  همچون دیگر جاذبه های شهرستان لردگان مهجور و مظلوم و محروم از توجه و امکانات  مانده است، با این حال گردشگران زیادی از استان های  مختلف در همه فصل ها مخصوصا بهار و تابستان ره این دیار را در پیش می گیرند .

آتشگاه لردگان علیرغم آن همه زیبایی  که با خودبه یدک می کشد فاقد امکانات رفاهی و بهداشتی متداول و اولیه است، در مورد مسائل فرهنگی شاید دیگران و یاحتی خود ما لردگانیها انگشت اشاره را به طرف مردمانش  نشان دهیم ، ولی چنین قضاوتی دور از انصاف است ،باید این حقیقت را بپذیرم که درد فقیری ریشه هزاران درد دیگر است ،آنان درد فرهنگ ندارند درد بی بضاعتی دارند که اگر این درد رفع شود مطمئنا مشکلات فرهنگی هم رخت برخواهد بست.

بی شک هر مشکل فرهنگی که دامنگیر آنهاست به نام لر و لردگانی تمام می شود بنابراین همه ما در قبال رفع این مشکلات مسئول هستیم.

اما چرا سازمان گردشگری و میراث فرهنگی عهده دار مدیریت این جاذبه گردشگری نیست؟

گاهی واقعا باید از عملکرد مسئولان شهرستان  انگشت به دهان ماند،واقعا حق الزحمه چه چیز خود را می گیرند ؟حق الزحمه  چرخیدن روی صندلی های چرخ دار!!؟

سهل انگاری و عدم مسئولیت تا جایی رسید که چند روستا حاشیه آبشار آتشگاه  باید اجبارا  از محل سکونت خود مهاجرت کنند،که چه شود؟ که سد احداث شود!!!

شاید اینگونه قضاوت حمل بر تعصب و کوته نگری انگاشته شودو چنین پنداشته شود که احداث سد طرح ملی است! و باید انجام شود اما ذکر این نکته ضروی و قابل تامل است که طرح ملی که سود منطقه ای نداشته باشد و سودش همان ضررش باشد!همان بهتر که انجام نشود.

حالا به نظر شما اگر همین آتشگاه درست مدیریت شود تا مردمانش از گردشگری و توریست برای خود درآمد زایی کنند و ودرپی آن زندگی راحت و بدون دغدغه ای را در پیش گیرند بهتراست یا اینکه از دیارشان بخاطر احداث سد کوچانده شوند و در بدر شهرها برای یافتن کار و گذران زندگی باشند؟

یکی از اثرات یکجا نشین کردن کوچ روان(عشایر)فقیر و ضعیف شدن آنها بود ،این کوچاندن(نه کوچ کردن!) از روستا به شهر نیز چنین اثری را در پی خواهد داشت.

جالب است مردمان ما باید به خاطر صنعت دیگران خانه بدوش شوند در حالی که خود محروم از صنعت هستند.

مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۴۱:۱۹

26 Dec 2019