۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶
کد مطلب : ۸۰۶۶
آیت الله مصباح یزدی دردانشگاه شهرکرد:

بزرگترین آسیب جامعه نبود واسطه میان عوام و مدیران فرهنگی است

اگر کارفرهنگی در جامعه را به صورت یک هرم تصور کنیم و فرهیختگان را در رأس هرم و مردم عادی را در قاعده ی هرم بدانیم، باید افرادی را در میانه هرم به عنوان واسطه در نظر بگیریم که ارتباط رأس و قاعده ی هرم را حفظ کنند ولی در غیر اینصورت بزرگترین آسیب و خطر برای جامعه به وجود می آید.
بزرگترین آسیب  جامعه نبود واسطه میان عوام و مدیران فرهنگی است

به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز، دیشب 21 مرداد ماه، دانشجویان طرح ولایت  با پایه گذار موسسه ی امام خمینی (ره) در دانشگاه شهرکرد، آیت الله مصباح یزدی، دیدار کردند.

آیت الله مصباح در این دیدار گفت: جامعه ی انسانی از جهات زیادی شبیه به بدن انسان می باشد؛ که همان طور که بدن انسان از سلول های زیادی تشکیل شده جامعه نیز از گروه های زیادی تشکیل شده است.

وی افزود: در میان جهازهای بدن انسان دو دستگاه نقش اساسی و عمده دارد که یکی

قلب و دستگاه گردش خون می باشد و دیگری مغز انسان و دستگاه عصبی است که در جامعه هم نهاد هایی نقش  این دو دستگاه را در بدن دارند.

بنیان گذار موسسه امام خمینی (ره) یادآور شد: عمده ی نیاز های مادی جامعه مانند اقتصاد، امنیت و... توسط دولت در جامعه تأمین می شود و دولت در جامعه به منزله ی قلب در بدن انسان است.

آیت الله مصباح تأکید کرد: فرهیختگان و نخبگان در جامعه به منزله ی دستگاه عصبی در بدن انسان هستند که نیازهای فکری، احساسی و عاطفی جامعه را تأمین می کنند و بیشترین نقش را در تأمین سعادت انسان دارند.

وی افزود: قشر فرهیختگان جامعه شریف­ترین قشر هستند و این ها همان انبیاء، ائمه و در عصر غیبت، وارثان پیامبر و ائمه یعنی علمای اسلام به عنوان فرهیختگان جامعه هستند.

بنیان گذار موسسه امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: اگر ما نماز و نحوه ی خواندن آن و شکیات نماز و مسائل

مربوط به آن را یاد بگیریم، خوب است اما مسئله ی اصلی این است که اسلام را یاد نگرفته ایم و برای ورود به همه مباحث اسلام به صورت تخصصی نیازمند زمان زیادی هستیم.

همه ی مسلمانان باید در یک حدی از اسلام را یاد بگیرند اما مراتب عالی تر معرفت به صورت تخصصی را باید افراد خاصی یاد بگیرند و این افراد در جامعه ی ما محدود و انگشت شمار هستند.

آیت الله مصباح بیان داشت: بین عوام و افراد متخصص در اسلام که افراد کمی هستند، باید افراد دیگری به عنوان واسطه قرار بگیرند و خلأ موجود در این میان را با ساده سازی مفاهیم و انتقال به مردم عادی پر کنند.

وی افزود: مدیران فرهنگی نیز باید در جامعه چنین برنامه  ای داشته باشند و نابه سامانی های فرهنگی در جامعه به خاطر این است که متخصصان امور فرهنگی ایده ها و تفکراتشان به مردم عادی منتقل نمی شود.

بنیان گذار موسسه امام خمینی (ره) تصریح کرد:

ما در جامعه ی امروز دانشمندان زیادی داریم که در علوم خاصی فرهیخته و صاحب علم هستند اما بصیرت کافی را نداشتند و از لحاظ سیاسی و دینی فرهیخته نبودند و این موجب به وجود آمدن فتنه ی 88 شد.

آیت الله مصباح تأکید کرد: این افراد لقمه های مناسبی برای شکارچیان هستند و به جای خدمت رسانی به جامعه، بیشترین ضرر و زیان را به جامعه رساندند.

وی خاطرنشان کرد: اگر کارفرهنگی در جامعه را به صورت یک هرم تصور کنیم و فرهیختگان را در رأس هرم و مردم عادی را در قاعده ی هرم بدانیم، باید افرادی را در میانه هرم به عنوان واسطه در نظر بگیریم که ارتباط رأس و قاعده ی هرم را حفظ کنند در غیر اینصورت  بزرگترین آسیب و خطر برای جامعه به وجود می آید.

بنیان گذار موسسه امام خمینی (ره) در پایان برای سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) دعا کردند و دانشجویان خطابه های خود را به اطلاع وی رساندند.

 

 

 

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۵۳:۳۱

31 Dec 2019