۰
plusresetminus
کارشناس مسائل سیاسی گفت: این اقدامی که در این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی صورت گرفت اقدامی ضد منشور و اهداف این سازمان بود و باعث شد تا مسیر حرکت این سازمان به سمت چند دستگی بین ملت های اسلامی برود.
گنجاندن بندهای ضد ایرانی در بیانیه پایانی نشست سازمان همکاری اسلامی خوش خدمتی به اسرائیل و آمریکا بود/مواضع هیئت ایرانی در استانبول مناسب ب
به گزارش جهانبین نیوز؛ پرویز سروری، قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به نشست سازمان همکاری اسلامی در استانبول، اظهار داشت: عربستان مسیری را انتخاب کرده که به ناامنی و بی ثباتی و از بین رفتن دستاوردهای امت اسلامی منجر می شود.

وی افزود: حرکت عربستانی ها در مسیر تقویت تروریست و حمایت از گروهک های تروریستی مانند داعش است و در نهایت باعث می شود تا آتش این اقدامات دامن خود آل سعود را بگیرد.

سروری ادامه داد: متاسفانه سازمان ها و نهادهایی که فلسفه وجودی آن ها برای حمایت از فلسطین و تلاش برای اتحاد و انسجام اسلامی است با فشار عربستانی ها و تزریق دلار بی حد و حصر آل سعود به کشور های مختلف این سازمان ها و نهاد ها را از فلسفه وجودی خود دور کرده و در جهت خلاف اهدافشان حرکت می کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: این اقدامی که در این دوره از نشست سازمان همکاری اسلامی صورت گرفت اقدامی ضد منشور و اهداف این سازمان بود و باعث شد تا مسیر حرکت این سازمان به سمت چند دستگی بین ملت های اسلامی برود.

سروری اضافه کرد: گنجاندن بندهایی در بیانیه پایانی بر علیه ایران و حزب و الله و مقاومت خوش خدمتی بزرگی به اسرائیلی ها و آمریکایی ها بود و در واقع باید گفت که این کنفرانس حمایت از اسرائیل بود.

وی اظهار داشت: متأسفانه اقدامات اخیر سازمان همکاری اسلامی در جهت حمایت از آمریکا و اسرائیل است و مسیری را که این سازمان طی می کند از اقدامات دشمنان اسلام در منطقه حمایت به عمل می آورد.

سروری تصریح کرد: اقدام رئیس جمهور کشورمان در این اجلاس و عدم شرکت در نشست پایانی اقدامی مناسب بود و نشان داد که ایران اسلامی بر مواضع خود ایستاده و همواره بر انسجام و اتحاد ملت های مسلمان اصرار دارد.

وی ادامه داد: ایران حمایت از مقاومت و فلسطین و آرمان های اسلامی را ادامه خواهد داد و قطعا اقدام هیأت ایرانی در نشست سازمان همکاری اسلامی اقدامی مناسب بود که باعث شد تا اهداف صهیونیست ها و عربستانی ها محقق نشود.

سروری گفت: اقدام هیأت ایرانی در نشست سازمان همکاری اسلامی همان اقدامی بود که مردم از رئیس جمهور و هیأت همراه انتظار داشتند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که سازمان همکاری اسلامی بتواند در مسیر اهداف خودش قرار بگیرد و برخی کشور ها با لابی های خود نتوانند موجب فروپاشی این سازمان مهم و ضروری شوند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۸:۲۰

26 Dec 2019