۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۳۴۲۸۴
دانشجوي فعال سياسي نوشت/

تحليلي بر مناظره تلوزيوني

دانشجوي فعال سياسي در يادداشتي اولين مناظره تلويزيوني کانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهوري را تحليل کرد.
تحليلي بر مناظره تلوزيوني
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ محمد جواد محمديان دانشجوي فعال سياسي در يادداشتي اولين مناظره تلويزيوني کانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهوري را تحليل کرد که به شرح ذيل است:

۱⃣ آقاي روحاني مثل هميشه بود.

۲⃣ آقاي جهانگيري حرفهايي از جنس حرفهاي چهارسال پيش آقاي روحاني در حمايت از بعضي شخصيت ها و حمله به دولت سابق زد با زوايه کاملا اصلاحطلبي - نه اعتدال طلبي - و به نوعي رييس جمهور را در حاشيه قرار داد. که هم به نفع ايشان بود و هم به ضرر...


۳⃣ آقاي قاليباف حرفهاي انباشته شده چهارساله را جمع کرد و سعي کرد لا به لاي سوالهاي بي شور برنامه بزند در حاليکه از قبل مسلط تر شده بود.


۴⃣ آقاي رييسي تلاشش بر روي حمله به دولت نبود و درمجموع تا حدودي در حاشيه قرار گرفت ...


۵⃣ آقاي ميرسليم منطقي با سوال هاي جدي به برنامه آمد .

۶⃣ آقاي هاشمي طبا سعي کرد نگاه واقع بينانه را از درون بحثها بيرون بکشد ، البته جوري که نه سيخ بسوزد و نه کباب.


اما اوج دعوا بر سر عبارتي بود که رييس جمهور آن را انکار کرد...

" اگر ۱۰ ميليون توريست وارد کشور شود... ۴ ميليون اشتغال درست ميشود... ما ميتوانيم با يک حرکت صحيح، معضل بيکاري را حل کنيم"

گرچه اگر از نظر فقهي نگاه کنيم ، اولين جمله جمله شرطيه است و وعده محسوب نميشود و دومين جمله صرف امکان و توانايي را بيان ميکند و باز هم وعده محسوب نميشود اما:

از نظر عرفي از مجموع اين دو جمله و تاکيد بر اينکه ما ميتوانيم با اين حرکت بيکاري را از بين ببريم، يعني من اين کار را خواهم کرد ... و حتي اگر اين معنا را هم ندهد لااقل " ما ميتوانيم " ايشان نشان از امکان و توانايي دارد ... يعني رييس جمهور چيزي که ممکن بوده و ميتوانسته را انجام نداده اند ...

پس در مجموع بهتر اين بود که ايشان اين مطلب را انکار نميکردند ... کما اينکه بهتر بود آقاي قاليباف عين جمله را ميخواندند تا بحث دقيقتر پيش برود!


انتهاي پيام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۶:۴۲

27 Jan 2020