۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۳
کد مطلب : ۳۱۲۱۴
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:

برگزاری کنسرت‌های موسیقی با شرایط امروز آفت دین و فرهنگ انقلابی است/ ائمه جمعه در استان وحدت‌آفرین باشند

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر این که باید نسبت به مسائل دینی و فرهنگی غیورمندانه حرکت کنیم، گفت: کنسرت‌های موسیقی با شرایطی که امروز در کشور برگزار می‌شود، واقعاً آفت دین و فرهنگ انقلابی جامعه است.
برگزاری کنسرت‌های موسیقی با شرایط امروز آفت دین و فرهنگ انقلابی است/ ائمه جمعه در استان وحدت‌آفرین باشند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت‌ الاسلام‌ محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در نشست ماهانه ائمه جمعه استان رعایت تقوای الهی در همه أمور را یک اصل دانست و گفت: مراقب باشیم توصیه به تقوا که در آغاز هر خطبه نماز جمعه خودمان و مردم را به آن تذکر می‌دهیم به یک شعار تبدیل نشود بلکه بکوشیم خودمان پیش از مردم عامل به تقوای الهی باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این که همه ما در انجام وظایف به رعایت تقوای الهی نیازمند هستیم خاطرنشان کرد: امروز ما ائمه جمعه بیش از همه به خدا ترسی و خداباوری و در یک کلام به تقوای الهی به شدت نیازمند هستیم که باید این أمور به یک باور در وجود ما نهادینه شود تا در اخلاق و رفتار و تعاملات اجتماعی و مواضع سیاسی و موضع گیری‌های ما در خطبه‌های نماز جمعه تاثیر بگذارد.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که ائمه جمعه تقوا الهی را تنها مرز و ملاک عمل خود بدانند تصریح کرد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که همیشه ائمه جمعه با آن مواجه هستند و در شرایط کنونی هم افزایش یافته انتظارت و توقعات اغلب بی‌جا و بی‌مورد طیف‌ها و اقشار مختلف است که در مواجه با این مسائل تنها باید تقوا را ملاک و معیار قرار داد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام خطاب به ائمه جمعه توصیه جدی کرد: کاری به این که چه کسانی و چه طیف و گروه سیاسی چه انتظارها و چه ادعاهایی از ما دارند، نداشته باشیم بلکه تقوای الهی و عمل به وظایف الهی و دینی و سیاسی و وظیفه ولایت‌مداری مدنظر باشد تا خدایی نخواسته گرفتار بازیگری‌های فراوان سیاسی که انسان را به انفعال در عمل و تسامح و تساهل در موضع‌گیری‌ها می‌کشاند، نشویم.

امام جمعه شهرکرد ائمه جمعه را بر ایجاد وحدت و انسجام در استان توصیه و تاکیدکرد و گفت: درعین حال که وظایف را محکم و با اراده قوی و جدی پیگیری و دنبال ‌می‌کنید، وحدت آفرین باشیم و بین مردم شهرها و روستاها استان انسجام و همدلی ایجاد کنید و اجازه ندهید وحدت درون استانی مخدوش شود.

حجت الاسلام‌ نکونام با تاکید بر این که باید نسبت به مسائل دینی و فرهنگی غیورمندانه حرکت کنیم، در همین خصوص به مسئله برگزاری کنسرت‌های موسیقی اشاره کرد و گفت: کنسرت‌های موسیقی با شرایطی که امروز در کشور برگزار می‌شود، واقعاً آفت دین و فرهنگ انقلابی جامعه است.

نماینده ولی‌فقیه‌ در استان یکی از راه‌های گرفتن روحیه انقلابی از جامعه را برگزاری همین کنسرت های موسیقی دانست و گفت: به کنسرت‌های موسیقی به عنوان این که یک عده دور هم جمع می‌شوند و یک آهنگی گوش می‌کنند و احیاناً کفی هم زده می‌شود، نگاه نکنید بلکه کنسرت‌هایی که امروز شاهد برگزاری آن هستیم اگر در موسیقی آن هیچ حرام و گناهی وجود نداشته باشد که متأسفانه موسیقی آن هم در بسیاری از مواد حرام است در حواشی این کنسرت‌ها و اجتماع دختر و پسر شاهد گناه و معصیت هستیم و این‌ها برکسی پوشیده نیست.

حجت‌الاسلام‌ نکونام با تاکید بر این که یقین داشته باشید که کنسرت‌های موسیقی سوغات غرب است افزود: اگر وضعیت برگزاری کنسرت‌های موسیقی به همین شکل ادامه پیدا کند طولی نخواهد کشید که کنترل و هدایت آن کاملا از دست درخواهد رفت کما این که در حال حاضر نیز نمی‌توانند آن را کنترل کنند و آرام‌آرام همان مسامحه‌ای که نسبت به حجاب صورت گرفت و چادر به عنوان حجاب برتر کنار گذاشته شد و ضایعات فراوانی را بر جامعه تحمیل کرد با مسئله کنسرت‌ها پیش خواهد آمد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان در جمع بندی این بخش از سخنان گفت: کنسرت‌های موسیقی را که امروز در کشور با این شرایط نامناسب برگزار می‌شود به عنوان یک آفت قلمداد کنید و نسبت به این مسئله و در مجموع مسائل فرهنگی حساس باشیم و تقوا را ملاک و معیار کارها قرار دهیم.

نکونام در ادامه مسئله کاهش جمعیت کشور را یکی از دغدغه‌های جدی دلسوزان نظام به ویژه رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: پیرشدن جمعیت کشور یک ضایعه و یکی از آفت‌های جدی برای انقلاب اسلامی است که همه باید نسبت به آن حساس باشند.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به رشد جمعیت در طی سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: پس از تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به مسئولان برای جلوگیری از کاهش جمعیت و پیرشدن جامعه و اقداماتی که در این خصوص صورت گرفت، شاهد رشد جمعیت هستیم که این خود بیان‌گر و نویددهنده این است که کار و تلاش در این عرصه بی‌نتیجه نخواهد ماند و جواب مثبت خواهد داد

وی در ادامه ترجیح دادن ملی‌گرایی به اصالت‌های دینی را نیز یکی دیگر از آفت‌های جامعه اسلامی دانست و گفت: متأسفانه در گذشته مسائل ملی‌گرایی و ناسیونالستی توسط یکی از دولت‌ها مطرح شد و به شدت به آن دامن زده شد و با کمال تأسف عده‌ای هم از روی غلفت و به دلیل عدم بهره‌مندی درست از عرصه‌ها و زمینه‌های دینی و اعتقادی به آن گرایش پیدا کردند و ملی‌گرایی را بر اصالت‌های دینی ترجیح دادند.

نماینده ولی‌فقیه در استان تبیین‌گری و راهنمایی صحیح و باظرافت توسط کارشناسان مجرب، متعهد و کاملا مطّلع و پخته در مسائل تاریخی و به خصوص تاریخ ایران و نقش‌آفرینی‌هایی که صورت گرفته، راه اصلاح و ریشه‌کن کردن این آفت از جامعه اسلامی است که باید در حوزه‌های علمیه نسبت به آن یک کار ریشه‌ای و بنیادی صورت گیرد.

همچنین در ابتدای این نشست دست اندرکاران برگزاری اولین جشنواره ایده سبزکوه چهارمحال و بختیاری که با شعار «هدایت، مهارت و حمایت، در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» و با همکاری مراکز علمی و پژوهشی استان از جمله مرکز رشد واحدهای فناوری دانشگاه شهرکرد، بنیاد نخبگان، پارک علم و فناوری، جهاد دانشگاهی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی، سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری، دانشکده فنی و حرفه ای و مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی و آزاد اسلامی برگزار خواهد شد گزارشی پیرامون اهداف برگزاری این جشنواره ارائه دادند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۳:۴۴

18 Jan 2020