۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۳۲۹۳۴
لاریجانی در نطق پیش‌ از دستور:

لغو صدور روادید برای اتباع ایرانی نشان‌دهنده سخافت در بینش دولتمردان آمریکایی است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام اخیر آمریکا در لغو صدور روادید، از طرفی سخافت بیشتر در بینش و رفتار آنها و از طرف دیگر هراس این دولت را نشان داد که پشت ظاهر عوام‌فریبی و دموکراسی پنهان شده است.
لغو صدور روادید برای اتباع ایرانی نشان‌دهنده سخافت در بینش دولتمردان آمریکایی است
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه (۱۰ بهمن ۹۵) طی نطق پیش از دستور صحن علنی مجلس، اظهار داشت: در روزهای گذشته حادثه تاثربرانگیز فرو ریختن ساختمان پلاسکو وجدان جامعه را به شدت جریحه‌دار کرد.

*حادثه تاثربرانگیز پلاسکو وجدان جامعه را به شدت جریحه‌دار کرد

وی افزود: به خانواده شهدای حادثه پلاسکو، آتش‌نشانان عزیز و جان برکف تسلیت عرض می‌کنیم و به ارواح مطهر آنان درود می‌فرستیم؛‌ از تلاش‌های گسترده دولت، نیروی انتظامی، اورژانس و شهرداری تهران هم تشکر می‌کنیم که شبانه‌روزی تلاش کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: از ساعات اولیه این حادثه کمیسیون عمران مجلس به همراه دو کمیسیون دیگر ماموریت رسیدگی به موضوع را پیدا کردند و بررسی‌های متنوعی انجام شد و امیدوارم در اولین فرصت گزارش خود را تقدیم مجلس کنند. این گزارش هم در ابعاد مختلف این حادثه و چرایی وقوع آن باید نظر روشنی را ارائه کرده و هم راهکارهایی ارائه دهد که از وقوع چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود.

*دولت و مجلس کمک‌های لازم به آسیب‌دیدگان سیل سیستان را در اسرع وقت انجام دهند

لاریجانی در ادامه خاطرنشان کرد: سیل در استان سیستان و بلوچستان خساراتی وارد کرد که لازم است دولت و مجلس کمک‌های لازم به آسیب‌دیدگان را در اسرع وقت انجام دهند. نمایندگان استان هم پیگیر موضوع هستند و کمیسیون عمران و شوراها و امور داخلی نیز در این زمینه تا وصول نتیجه تلاش کنند تا نتیجه نهایی را به مجلس گزارش دهند.

رئیس قوه مقننه در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به اقدامات اخیر دولت آمریکا در لغو ویزا، عنوان کرد: این اقدام سخافت در بینش و رفتار آنان را بیشتر نشان داد. البته این حادثه از طرفی هراس این دولت را ظاهر کرد که از سایه خود هم می‌ترسند و هم روحیه خشن نژادپرستانه آنان را که پشت ظاهر عوام‌فریبانه دموکراسی‌خواهی و حقوق بشر پنهان شده است وگرنه کشوری که از قدرت امنیتی برخوردار باشد با دلهره و اضطراب و هراس چنین تصمیماتی نمی‌گیرد.

*ذکر نام به بهانه نگرانی از اقدامات تروریستی بیشتر شبیه شوخی است

وی همچنین یادآور شد: مخصوصا ذکر نام ایران در این میان آن هم به بهانه نگرانی از اقدامات تروریستی به شوخی شباهت بیشتری دارد. بر کسی پوشیده نیست که ایران یک تنه در مقابل تروریست‌ها در سال‌های گذشته ایستاد و بعدها برخی کشورها به این جریان پیوستند. آن هم در مقابل تروریست‌هایی که مسئولان آمریکایی مخصوصا یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری اخیر آمریکا که قبلا وزیر خارجه کشور بود با صراحت اعلام کرد ما داعش را به وجود آوردیم.

*آمریکا دچار پدیده خودهراسی و سوءتفاهم با خود شده است

لاریجانی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا امروز دچار پدیده هراس از خود و سوءتفاهم با خود شده است، گفت: موضع هنرمند گرامی ما در تحریم حضور در جشنواره هنری آمریکا نمونه‌ای از غیرت ملی ملت ایران است.

«دولت آمریکا باید از این نمونه درس بگیرد که در مقابل یک ملت بزرگ و ریشه‌دار و متمدن قرار دارد و اینگونه اقدامات عجولانه و نارس بیش از آنکه قدرت آنان را نشان دهد هراس و ضعف آنان را هویدا می‌کند. وانگهی انگیزه مبارزه با تروریسم آنان را برملا می‌کند که عملی مکارانه است وگرنه بعید است آنان ندانند مصدر اصلی تروریست‌ها کجاست.»

*ایران دچار بازیگری‌های کودکانه برخی کشورها نمی‌شود

وی در ادامه عنوان کرد: ایران کشوری امن و متکی بر خود است و برخلاف روش نااهلانه آمریکا زمینه مراودات اجتماعی را بین ملل به خوبی فراهم می‌کند و بر اساس ارزش‌های اسلامی از همزیستی مسالمت‌آمیز همه ملل با عقاید گوناگون حمایت می‌کند و در مبارزه با تروریسم راسخ است و دچار بازیگری‌های کودکانه برخی کشورها نمی‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۳:۵۶

19 Jan 2020