۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۷۵۳۴
السفیر؛

رئیس پارلمان لبنان: حرف اضافه موقوف/ ایران قدرت اصلی منطقه است

«طبیعی است که ما هم باید به حفظ پل های همکاری و ادامه روابط با کشورهای عربی متمسک باشیم. آیا لبنان از ایران قوی تر است که می خواهیم از آن جلوتر حرکت کنیم؟»
رئیس پارلمان لبنان: حرف اضافه موقوف/ ایران قدرت اصلی منطقه است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از سرویس سیاسی جام نیـوز، روزنامه السفیر نوشت: «"نبیه بری" گفته من به تشکیل جلسه فوق‌العاده امروز دولت لبنان تشویق کرده ام زیرا تثبیت سیاست خارجی لبنان در خصوص بی طرفی در قبال بحران سوریه و تمسک به اجماع عربی در همه پرونده های مشترک بر مبنای قاعده توافق ضروری است.»

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان در ادامه خاطرنشان کرد: «مانعی برای صدور یک موضع یکپارچه از سوی دولت لبنان و حتی اعزام هیاتی به سعودی برای تصحیح روابط بیروت و ریاض نمی بینم.»

وی، واکنش های برخی طرف ها در لبنان بعداز اعلام تصمیم سعودی برای توقف هبه های مالی به ارتش و نیروی امنیتی را « شگفت انگیز » خواند و گفت: «پرگوئی ها و وراجی ها اکنون به عربده کشیدن تبدیل شده است. اوضاع بحرانی و سخت لبنان تحمل این « پرخاشگری و بدوبیراه گفتن های سیاسی» که کشور را به سوی فتنه سوق می دهد را ندارد و نباید به این حرف ها ادامه داد.»

رئیس پارلمان لبنان در ادامه افزود: «جمهوری اسلامی ایران قدرت اصلی منطقه است اما در هر مناسبتی بر تمایل خود به ایجاد روابطی خود با ریاض تاکید کرده و حتی هنگامی که به سفارت سعودی در تهران حمله شد، مقامات ایران به سرعت آن را محکوم و حمله کنندگان را بازداشت کردند.»

نبیه بری ادامه داد: «طبیعی است که ما هم باید به حفظ پل های همکاری و ادامه روابط با کشورهای عربی متمسک باشیم. آیا لبنان از ایران قوی تر است که می خواهیم از آن جلوتر حرکت کنیم؟

لازم به ذکر است که عربستان اعلام کرد که کمک‌ مالی خود به ارتش و نیروهای امنیتی لبنان را به دلیل سیاست‌های اتخاذی این کشور در ضدیت با عربستان، قطع کرده است. جریان ۱۴ مارس لبنان پس از پایان نشست خود، در بیانیه‌ای، حزب‌الله لبنان را دلیل اصلی ایجاد این وضعیت در رابطه لبنان با عربستان دانست.

در بیانیه این جریان که از سوی فؤاد السنیورة نخست وزیر سابق لبنان و رهبر فراکسیون جریان المستقبل در پارلمان آن را قرائت کرد آمده است که حزب‌الله مسئول تهدید ثبات اقتصادی لبنان و مسئول ایجاد این بحران خطرناک با عربستان است.

همچنین در این بیانیه آمده است: تبدیل لبنان به کشوری علیه دول عربی را رد می‌کنیم و عربستان در پایان جنگ [داخلی] لبنان به علت مبتکر توافق طائف، سهم بالایی دارد؛ ما به طور کامل سیاست‌های عربستان و کشورهای شورای همکاری خلیج [فارس] را تأیید می‌کنیم.

جریان ۱۴ مارس که به تریبون آل سعود در لبنان تبدیل شده است در ادامه از حزب‌الله لبنان خواست تا خاک سوریه را ترک کند و مدعی شده است که حزب الله در جهت منافع ایران قدم بر می‌دارد و منافع این کشور را بر لبنان ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۲۷:۱۲

28 Dec 2019