۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۳۰۵۹۴
امام جمعه لردگان:

راهکار رسيدن به درجات والاي علمي، رعايت تقواي الهي و دوري از گناهان است

امام جمعه لردگان گفت: زماني مشکلات از جامعه رخت بر خواهد بست که اسلام و ارزش‌هاي اسلامي در بين عموم مردم نهادينه شود و راهکار براي رسيدن به درجات والاي علمي، رعايت تقواي الهي و دوري از گناهان است.
راهکار رسيدن به درجات والاي علمي، رعايت تقواي الهي و دوري از گناهان است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از مشکات برين حجت الاسلام حسن انصاري، امام جمعه لردگان، با اشاره به اينکه خودشناسي لازمه خداشناسي است، تصريح کرد: اگر مي‌خواهيم به خدا برسيم بايد در مرحله نخست به فلسفه وجودي خود پي ببريم و خودمان را بشناسيم که اگر اين شد به يقين خدا را هم خواهيم شناخت.

وي با بيان اين که خودشناسي يکي از راه‌هاي اصلاح نفس است، خاطرنشان کرد: اگر انسان بخواهد به کمالات نفساني برسد بايد نخست عيوب خود را اصلاح کند چراکه دور شدن از رذايل اخلاقي، انسان را به معرفت نفس مي‌رساند.

حجت الاسلام انصاري به آثار و نتايج خداشناسي در زندگي انسان اشاره کرد و گفت: کسي که خدا را بشناسد، تنها نخواهد بود چراکه خداشناسي سبب بي‌نيازي از خلق مي‌شود؛ خداشناسي، نيروي هر توان، روشناي تاريکي و شفاي هر بيماري است.

وي در ادامه به نقش تربيتي حوزه‌هاي علميه خواهران در شرايط کنوني کشور اشاره کرد و افزود: به يقين زماني مشکلات از جامعه رخت بر خواهد بست که اسلام و ارزش‌هاي اسلامي در بين عموم مردم نهادينه شود و اين مهم از سوي حوزه‌هاي علميه و با تربيت طلاب مهذب شکل خواهد گرفت.

امام جمعه لردگان با اشاره به اينکه طلبه‌‌ها براي اينکه بخواهند به درجات علمي برسند بايد ساليان طولاني به مطالعه و تدريس و تدوين تقريرات دروس حوزوي مشغول باشند، اما برخي از طلاب اين مسير را در ساليان کوتاهي طي مي‌کنند، ابراز کرد: نخستين راهکار براي رسيدن به درجات والاي علمي، رعايت تقواي الهي و دوري از گناهان است.

اين مقام مسؤول در ادامه به تبيين راه و رسم طلبگي پرداخت و اظهار کرد: يکي از بهترين و والاترين وسايل جهت رسيدن به قرب خداوند، تحصيل در حوزه‌‌هاي علميه و رعايت زي‌طلبگي است.

وي با تأکيد بر اينکه محور اوليه طلبگي توجه به هدف است، گفت: هدف دين‌شناسي، دين‌دار شدن و دين‌دار کردن است؛ يعني شاخص طلبگي اين است که در مرحله نخست دين ‌شناس واقعي بشود و بعد همراه دين‌‌شناسي، دين ‌باور و به اين دين ‌داري عملاً متعهد شود و پس از آن براي متدين کردن ديگران زمينه‌سازي کند.

مؤسس حوزه علميه خواهران لردگان، حفظ اصالت‌هاي حوزوي را ضروري دانست و خطاب به مجموعه مديريتي و طلاب خواهر اين مدرسه علميه تأکيد کرد: اولويت‌دهي به تهذيب و خودسازي و مراقبه و محاسبه مداوم، حضور عالمانه و انقلابي حوزويان در صحنه، دفاع جانانه از مکتب امام راحل و خط اصيل ولايت‌فقيه، حضور و مشارکت طلاب و دانش‌آموختگان در گفتمان‌هاي علمي و ايفاي نقش فعال در فضاي مجازي و شبکه‌‌هاي اجتماعي از راهبردهاي اصلي است که لازم است همگان بدان اهتمام جدي داشته باشند.

انتهاي پيام1026ج /1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۴۸:۵۰

15 Jan 2020