۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۲۵۶۴۴
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری:

دومين جلسه كميسيون نظارت بر امنيت گردشگران خارجي در چهارمحال و بختياري برگزار شد

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختیاری گفت: دومین جلسه کمیسیون نظارت بر امنیت گردشگران خاجی در استان به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تشکیل شد.
دومين جلسه كميسيون نظارت بر امنيت گردشگران خارجي در  چهارمحال و بختياري برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز، بهمن عسگری سوادجانی مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان از برگزاري دومين جلسه كميسيون نظارت بر امنيت گردشگران خارجي در استان به رياست معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري در محل سالن جلسات شهيد مرداني استانداري خبر داد و اظهار داشت: يكي از عوامل موثر در توسه گردشگري امنيت مي‌باشد كه با توجه به شرايط استان مي‌توان در تبليغات فرهنگي به عنوان يك برند استفاده نمود.

وی اهم اقدامات در راستاي ارتقا امنيت ذهني و امنيت عيني توسط اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را شامل هماهنگي با فرماندهي نيروي انتظامي جهت نظارت بر مقاصد و محورهاي گردشگري، بازديدهاي مستمر با حضور نماينده اماكن نيروي انتظامي و ساير دستگاه‌هاي عضو ستاد اجرايي خدمات سفر استان، راه‌اندازي سايت‌خانه‌هاي مسافر (http://khaneh-mosafer.ir) و مراكز رزرواسيون واحدهاي اقامتي، ايجاد باغ‌هاي گردشگري جهت ساماندهي مراكز تفريحي واقع در باغات و حاشيه زاينده‌رود (به تعداد ۵ باغ گردشگري)، رسيدگي به شكايات گردشگران در كميسيون‌هاي مرتبط، كنترل ورود و خروج گردشگران خارجي در واحدهاي اقامتي و دريافت گزارش‌هاي مرتبط از دفاتر در خصوص تورهاي خارجي، استقرار نيروهاي نجات غريق در كانون‌هاي گردشگري، پوشش بيمه‌اي مسافران از طريق دفاتر خدمات مسافرتي و گردشگري، آموزش و استقرار راهنمايان گردشگران در مبادي ورودي و همراه تورهاي گردشگري و راه‌اندازي سامانه رسيدگي به شكايات و اطلاع‌رساني گردشگران برشمرد و در ادامه نظرات و پيشنهادات اعضا بيان گرديد.

عسگري در ادامه افزود: پس از بررسي و تبادل نظر تصميماتي به شرح زير اتخاذ گرديد:

۱- مقرر شد جلسات به صورت هر دوماه يكبار تشكيل ودر راستاي موارد مطرح شده در جلسات شوراي اداري حتي الامكان بالاترين مقام دستگاه يا معاون ايشان در جلسات شركت نمايند.

۲- مقرر گرديد اعضاء كميسيون با توجه به شرح وظايف ودر راستاي اهداف تعيين شده گزارش و مستندات اقدامات صورت گرفته و برنامه‌هاي پيشنهادي آتي دستگاه متبوع را جهت طرح در جلسات بعدي به دبيرخانه ارائه نمايند.

۳- با توجه به سطح بالاي شاخص‌هاي امنيت استان و در راستاي برندسازي "امن‌ترين نقطه كشور"مقرر شد اين موضوع با لحاظ موارد فني و فرهنگي به صورت مناسب در اقلام فرهنگي مورد بهره‌برداري قرار گيرد.

۴- در راستاي تامين امنيت هرچه بهتر گردشگران مقرر شد اعضا نسبت به شناسايي مبادي ورودي، محل‌هاي مراجعه گردشگران و  احصاء آمار گردشگران خارجي اقدام نمايند ضمنا اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اطلاع‌رساني لازم را به دفاتر مسافرتي، تاسيسات گردشگري و دستگاه‌هاي اداري در خصوص لزوم هماهنگي ورود گردشگران خارجي جهت تامين امنيت ايشان، انجام دهد.

۵- با توجه به اعلام آمادگي صدا وسيماي مركز استان جهت پوشش خبري حضور گردشگران خارجي مقرر شد دبيرخانه هماهنگي لازم را به هنگام ورود تورهاي خارجي انجام دهد.

انتهای پیام / ۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۳:۳۱

17 Jan 2020