۱
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۳۱۸۵۴
بازيگر نمايش خطبه خواني حضرت زینب (س) در مجلس شام:

به عشق و احترام حضرت زينب(س) و اهل بيت چادري شدم

بازيگر نقش حضرت زينب در نمايش خطبه خواني شهرکرد گفت: قبلا چادري نبودم اما با تحقيق و مطالعه زندگي حضرت زينب(س) و شرکت در اجراي نمايش خطبه خواني با انتخاب حجاب چادر حاضر نيستم لحظه اي اين حجاب را از خود دور کنم.
به عشق و احترام حضرت زينب(س) و اهل بيت چادري شدم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين حضور حضرت زينب(س) در کربلا ضامن موفقيت قيام امام حسين(ع) بوده به‌طوري‌که حضرت زينب(س) در حضور پليدترين انسان‌هاي زمان خطاب به تمام يزيديان فرمودند چراغ فروزان اهل بيت(ع) خاموش شدني نيست و اين راه تا قيامت پابرجاست.

حضرت زينب سلام الله عليها بعد از ظهر عاشورا آنچنان اين بحران را مديريت کرد که امروز آثار اين حرکت عظيم در جهان هويداست که مديريت و استواري امام(ره) در داغ شهادت 72 يار انقلابي در هفتم تير جلوه‌اي از اين مديريت زينبي و حرکت عاشورايي امام راحل(ره) براساس اقتدا به سالار شهيدان و حضرت زينب کبري(س) بود.

قيام کربلا با روشنگري هاي حضرت زينب(س) زنده ماند که اين بانوي بزرگ در زمان طاغوت زمان خود توانست کار بزرگي را انجام دهد.


 
برنامه بسيج پژواک نداي حضرت زينب(س) همراه با اجراي خطبه خواني حضرت زينب(س) در مجلس شام در راستاي بزرگداشت مقام عقيله بني هاشم به عنوان احياگر و پيام رسان قيام عاشورا در جوار امامزادگان دو معصوم شهرکرد با حضور پرشور خواهران برگزار شد.


حضور خواهران از پير و جوان از نوزاد و نوجوان در اين برنامه گويايي ارادت بانوان اين ديار به اهل بيت(س) و همراهي و همنوايي با حضرت زينب(س) در اين ايام است.






از مادري که فرزند خردسال خود را بغل کرده بود و در اين مراسم شرکت داشت و با چشماني اشکبار در جواب اين سوال مشکات برين که در اين صبح سرد پاييزي چه چيز شما را با نوزاد کوچکتان به اين محفل کشاند؟ پاسخ داد ما از کودکي در اين محافل و مجالس بزرگ شده ايم و جايي بهتر از مجلس اهل بيت سراغ نداريم و مي خواهم فرزندم از کودکي با عشق امام حسين(ع) بزرگ شود.

به گزارش مشکات برين خواهر ديگري که علي رغم شکستگي پا و راه رفتن با عصا در اين مجلس شرکت کرده بود گفت: تنها عشق و ارادت به حضرت زينب(س) باعث شد که با اين کسالت در اين مجلس حاضر شوم و بگويم خانم زينب(س) اگر چه در کربلا نبوديم و نتوانستيم آنجا شما را ياري کنيم اما الان به عنوان يک زن مسلمان با حفظ حجاب و عفاف و پيروي از راه امام حسين سعي مي کنيم ياور هر چند کوچک براي شما باشيم.





به عشق حضرت زينب(س) چادري شدم

زهرا هاشمي دختر جواني که در اين نمايش نقش حضرت زينب را بازي کرد در مصاحبه با مشکات برين گفت: از کودکي به هنر و نمايش علاقه داشتم و اين سومين نمايشي است که اجرا مي کنم.

هاشمي افزود: با صداقت مي گويم تا قبل از اين نمايش شناخت چنداني از زوايايي شخصيتي و اخلاقي حضرت زينب نداشتم و با مطالعه و تحقيق در خصوص واقعه عاشورا و حضرت زينب سعي کردم تمام تلاش خود را براي اداي مطلب و اداي دين به اين حضرت انجام دهم.

وي با بيان اينکه احساس خوب و معنوي از اجراي اين نمايش دارد تصريح کرد: قبلا چادري نبودم اما با تحقيق و مطالعه زندگي حضرت زينب و شرکت در اجراي نمايش خطبه خواني با انتخاب حجاب چادر حاضر نيستم لحظه اي اين حجاب را از خود دور کنم.

هاشمي گفت: خواهرانه و دوستانه به هم سن و سالان و دختران جوان توصيه مي کنم حتما زندگينامه حضرت زهرا و حضرت زينب را مطالعه کنند و به حجاب و عفاف که دو اصول اساسي و لازم در زندگي است پايبند باشند.

 


نمايش خطبه خواني حضرت زينب در مجلس شام از ديگر برنامه هاي اين همايش بود که توسط گروه نمايشي ماهان به کارگرداني، سرپرستي و طراحي جواد شفيعي اجرا شد.

جواد شفيعي در مصاحبه با مشکات برين گفت: گروه ماهان دو سال است که به صورت تخصصي و
پرفورمنس با 17 بازيگر براي اولين بار به دعوت بسيج هنرمندان و سپاه اين نمايش را به اجرا کرد.

وي گفت: با ارادت ويژه اي که به حضرت زينب(س) داشتيم با اجراي اين نمايش سعي کرديم گوشه اي از رشادت ها و فداکاريهاي حضرت زينب در زنده نگه داشتن قيام عاشورا را به تصوير بکشيم.





اعظم موسوي مدير دفتر بسيج خواهران ناحيه شهرکرد در مصاحبه با مشکات برين گفت: حضرت زينب(س) پيام آور شهداي کربلاست، زينب(س)، وقار و آبروي علي (ع) و فاطمه (س)، است، کربلا در کربلا مي ماند اگر زينب (س) و امام  زين العابدين(ع) نبودند.

موسوي حضرت زينب(س) را پيام‌رسان واقعه عاشورا دانست و افزود: اين بانوي بزرگ اسلام پيام عاشورا را براي هميشه زنده نگه داشت و به جامعه بشري منتقل کرد.

وي تاکيد کرد: حضرت زينب با صبر خود در برابر دشمن در مسيري که امام حسين(ع) آغاز کرده بود جريان کربلا را به يک مکتب اثرگذار در تاريخ تبديل کرد.





گفتني است نظير اين مراسم در ساير شهرستانهاي استان در هفته بسيج برگزار مي شود.


انتهاي پيام1022ج /1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۰:۴۰

29 Dec 2019