۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۳۴۱۹۴
رييس دانشکده فني و مهندسي دانشگاه شهرکرد:

کنفرانس بازشناسي الگو و تحليل تصوير ايران سالت خود را در مصداق اقتصاد مقاومتي انجام داد

رييس دانشکده فني و مهندسي دانشگاه شهرکرد گفت: سومين کنفرانس بين المللي بازشناسي الگو و تحليل تصوير ايران رسالت خود را در مصداق اقتصاد مقاومتي انجام داد.
کنفرانس بازشناسي الگو و تحليل تصوير ايران سالت خود را در مصداق اقتصاد مقاومتي انجام داد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، اختتاميه سومين کنفرانس بين المللي بازشناسي الگو و تحليل تصوير ايران با حضور محسن سرياني رييس انجمن ماشين بينايي و پردازش تصوير ايران، مجيد ابن علي رييس دانشکده فني و مهندسي دانشگاه شهرکرد، مهمانان خارجي و جمعي از اساتيد و دانشجويان دانشگاه شهركرد برگزار شد.

تشخيص الگو شاخه‌اي از مبحث يادگيري ماشيني است. مي‌توان گفت تشخيص الگو، دريافت داده‌هاي خام و تصميم گيري بر اساس دسته‌بندي داده‌ها است. بيشتر تحقيقات در زمينه تشخيص الگو در رابطه با «يادگيري نظارت شده» يا «يادگيري بدون نظارت» است.

روش‌هاي تشخيص الگو، الگوهاي مورد نظر را از يک مجموعه داده‌ها با استفاده از دانش قبلي در مورد الگوها يا اطلاعات آماري داده‌ها، جداسازي مي‌کند.

الگوهايي که با اين روش دسته‌بندي مي‌شوند، گروه‌هايي از اندازه‌گيري‌ها يا مشاهدات هستند که نقاط معيني را در يک فضاي چند بعدي تشکيل مي‌دهند.

اين ويژگي اختلاف عمده تشخيص الگو با تطبيق الگو است، که در آنجا الگوها با استفاده از موارد کاملاً دقيق و معين و بر اساس يک الگوي مشخص، تشخيص داده مي‌شوند. تشخيص الگو و تطبيق الگو از بخش‌هاي اصلي مبحث پردازش تصوير به خصوص در زمينه بينايي ماشين هستند.

مجيد ابن علي در آيين اين برنامه طي سخناني ضمن قدرداني از حاضرين و عوامل اجرايي کنفرانس، گفت: سومين کنفرانس بين المللي بازشناسي الگو و تحليل تصوير ايران رسالت خود را در مصداق اقتصاد مقاومتي انجام داد.

همچنين در پايان مراسم از مقالات و پوسترهاي برتر با اهداي لوح تجليل شد.

لازم به ذکر است، در اين همايش از ۱۱۰ مقاله و پوستر پذيرفته شده، ۳ مقاله شفاهي به زبان فارسي،۳ مقاله شفاهي به زيان انگليسي،يک پوستر به زبان فارسي و يک پوستر به زبان انگليسي ارائه شد.

گفتني است، اين کنفرانس به مدت دو روز با هدف فراهم آوردن امکان هم‌انديشي و بهبود همکاري ميان متخصصان حوزه‌هاي مختلف مرتبط با بازشناسي الگو و تحليل تصوير، ايجاد بستر مناسب براي تعامل بين پژوهشگران فعال در اين حوزه و صنايع مرتبط، بازشناسي الگو و تحليل تصوير ايران، گسترش دانش موجود در زمينه پردازش تصوير و الگو و تبادل ايده‌هاي جديد توسط صنعتگران و پژوهشگران برگزار شد.

انتهاي پيام/1260ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۲:۲۷

9 Jan 2020