۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۱۷۱۸۴
کارشناس و مشاور ازدواج جوانان:

مهارت ارتباطي مهمترين عامل ايجاد عشق و مودت در خانواده است

مهارت ارتباطي و ارتباط کلامي بهترين راهکار حاکم شدن عشق و مودت در خانواده هاست.
مهارت ارتباطي مهمترين عامل ايجاد عشق و مودت در خانواده است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از خبرنگار بام ايران خبر حجت الاسلام والمسلمين دهنوي در طرح تقويت مباني اعتقادي در شهرکرد گفت: در خصوص ارتباط بين زن و مرد خداوند در قرآن به مودت و رحمت اشاره مي کند، مودت به معني عشق و رحمت به معناي مهرباني و صفا و صميميت است.

دهنوي افزود: خداوند زن و مرد را آفريد تا با تشکيل خانواده و ازدواج به عشق و آرامش برسند.

وي بيان داشت: حاکم شدن عشق در زندگي نيازمند يک سري مهارت هايي است که برخي بين زن و مرد مشترک اند و بعضي مختص زنان و برخي مختص مردان است.

دهنوي با اشاره به کتاب ها و پژوهش هايي که اخيراً غرب براي دستيابي زنان و مردان به اين مهارت ها انجام داده است، اظهار داشت: در متون روايي پيامبر(ص) و ائمه معصومين در ۱۴ قرن پيش اين مهارت ها بيان شده است.

کارشناس و مشاور ازدواج جوانان، مهارت ارتباطي را اولين مهارت حاکم شدن محبت و عشق در زندگي دانست و تصريح کرد: زن و شوهر اگر مي خواهند مودت و عشق بين آنها حاکم باشد بايد وقتشان را مديريت کنند و بيشتر کنار هم باشند.

دهنوی افزود: وقتي جسم ها از هم دور باشد دل ها هم از هم فاصله مي گيرد و متاسفانه خيلي از خانواده ها فاقد اين مهارت اند.

وی با اشاره به روايتي از پيامبر اسلام(ص) که اگر زن و مرد کنار يکديگر بنشينند آن مکان محل عبور ملائکه الهي مي شود و نشستن مرد در کنار همسرش از اعتکاف در مسجد بالاتر است گفت: اين همان مهارت ارتباطي است که حال غرب مي خواهد به ما آموزش دهد در حالي که بزرگان ما قرن ها پيش بر روي آن تاکيد کرده اند.

دهنوی، مهارت ارتباط کلامي را ديگر مهارتي عنوان کرد که باعث ايجاد عشق و محبت مي شود و بيان داشت: ارتباط کلامي و صحبت کردن بسياري از سوء تفاهمات و اختلافات را بر طرف مي کند.

وی در اين خصوص به روايتي ديگر از پيامبر(ص) اشاره کرد که اگر زن و شوهري در کنار هم بنشينند و با هم کلام محبت آميز بگويند ثواب آن برابر است با هفتاد حج مقبول.

وي اظهار داشت: مهارت ابراز محبت مخصوص مردان است که بايد در زندگي به آن عمل کنند و روايت پيامبر(ص) که اگر مردي به زنش بگويد دوستت دارم اين سخن مرد تا ابد از دل زن بيرون نمي رود گواه اين مطلب است.

دهنوي اذعان داشت: مهارتي که مخصوص زنان است و بايد در ارتباط با همسر خود به آن توجه کنند توجه به حس اقتدارگرايانه مرد و تاييد و تصديق مرد و تشکر از زحمات همسر خود و رسيدگي به نيازهاي غريزي اوست.

وي گفت: متاسفانه اين مهارت ها در زنان و مردان ما ضعيف است و خانواده ها بايد با توجه به آموزه هاي ديني و کسب اين مهارت ها در زندگي خود فرهنگ سازي کنند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۰:۲۰

28 Dec 2019