۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
کد مطلب : ۳۷۷۰۴
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری:

351 واحد دامداری صنعتی در چهارمحال و بختیاری غیرفعال است

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گفت: از ۸۵۲ واحد دامداری صنعتی در چهارمحال وبختیاری ۵۰۱ واحد در شهرستان های استان فعال و ۳۵۱ واحد غیرفعال است.
351 واحد دامداری صنعتی در چهارمحال و بختیاری  غیرفعال است
مهراب فرجی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری،در گفت وگوبا جهانبین نیوز، از وجود ۸۵۲ واحد دامداری صنعتی در استان ،خبر دادو گفت: از این تعداد ۵۰۱ واحد در شهرستان های  استان فعال و ۳۵۱ واحد غیرفعال است.

وی به وجود ۲۲۰ واحد طیور و سایر ماکیان در چهارمحال و بختیاری اشاره و تاکید کرد: از این تعداد ۹ واحد غیرفعال و ۲۱۱ واحد فعال است.

فرجی، با اشاره به وجود ۹۱ واحد کشت متراکم در چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد ۷۹ واحد فعال و ۱۲ واحد غیر فعال است.

وی ،تصریح کرد: هم اینک مجوز ۱۱۱ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری صادر شده است که از این تعداد ۲۷ واحد غیرفعال بوده و ۷۴واحد فعالیت می کند.
فرجی به وجود ۳۲۳ واحد شیلات در چهارمحال و بختیاری اشاره و اظهار کرد: از این تعداد ۲۷۷ واحد فعال و ۴۶ واحد غیرفعال است.

فرجی از ۱۳ برنامه ویژه اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: افزایش ضریب خود اتکایی محصولات اساسی شامل گندم، جو، کلزا، سیب زمینی، چغندر قند، حبوبات، شیر خام، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ از جمله این طرح ها محسوب می شود.

وی تاکید کرد: افزایش تولید در محیط های کنترل شده گلخانه ای، توسعه آبزی پروری و پرورش ماهی در قفس، تجهیز و نوسازی زمین های کشاورزی، احداث شبکه های اصلی و فرعی، افزایش بازدهی مصرف آب، رشد فرآورده ها و کاهش ضایعات در تولید محصولات، ذخیره سازی محصولات راهبردی با محوریت بخش خصوصی، تجهیز و نوسازی ناوگان ماشینی بخش کشاورزی از جمله این برنامه هاست.

به گفته وی، تأمین داخلی نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی مانند نهال، سم، کود و بذر، توسعه باغات در زمین های شیبدار و کشت گیاهان دارویی، منابع طبیعی، آبخیزداری و حفاظت خاک، توسعه اجتماعی و اقتصادی عشایر، آموزش و ترویج و همچنین مبارزه با بیماری های واگیر و انگلی دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل جزو ۱۳ برنامه ویژه اقتصاد مقاومتی در جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری است.

اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی افزایش اشتغال، کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت مردم و ارتقای کمی و کیفی شاخص های توسعه ای در بخش های مختلف را به دنبال دارد.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۰:۴۵

9 Jan 2020