۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
کد مطلب : ۲۵۰۴۰
معاون بهزیستی استان قم:

کتابخانه رهبری در قم بزرگ‌ترین مرکز مطالعه نابینایان

معاون توانبخشی بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه 1170 نابینا و کم‌بینا در بهزیستی قم تشکیل پرونده داده‌اند، گفت: بزرگ‌ترین کتابخانه نابینایان کشور در قم است.
کتابخانه رهبری در قم بزرگ‌ترین مرکز مطالعه نابینایان
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از تسنیم، مصطفی علیزاده، معاون توانبخشی بهزیستی استان قم، با اشاره به اینکه در ایران ۱۱۵ هزار نابینا وجود دارد، اظهار داشت: در سطح کشور ۶۰۰ هزار کم‌بینا وجود دارد که در بهزیستی ثبت شده است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قم با بیان اینکه این آمار در بهزیستی ثبت شده و ممکن است آمار اصلی بیشتر از این باشد، افزود: در قم تعداد پرونده‌های موجود نابینایان هزار و ۱۷۰ نفر است.

وی با تاکید بر اینکه از این هزار و ۱۷۰ نفر ۷۷۲ نفر مرد هستند، خاطرنشان کرد: ۳۹۸ نفر از پرونده‌های ثبت شده نابینان استان قم را هم خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

علیزاده با تاکید براینکه از بین نابینایان استان قم ۳۳۳ نفر مستمری‌بگیر بهزیستی هستند، تصریح کرد: دولت هزینه‌ای برای این افراد تعیین کرده که در کشور و در همه استان‌ها ثابت است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه در استان قم ۵۰۵ نابینای شدید وجود دارد، تاکید کرد: ۶۶۵ نفر از پرونده‌های ثبت شده مختص به کم‌بینایان است.

وی با تاکید بر اینکه برای آموزش نابینایان مرکز توانبخشی در استان قم وجود دارد، تصریح کرد: یکی از مراکز آموزشی نابینایان در خیابان دورشهر قم فعالیت می‌کند که علاوه بر آموزش وسایل مورد نیاز نابینایان مانند بریل، ضبط صوت، به دید و عصا وکاغذ را تامین می‌کند.

علیزاده با اشاره به اینکه در کتابخانه آیت الله خامنه‌ای هم به نابینایان خدمات ارائه می‌شود، افزود: بزرگ‌ترین کتابخانه نابینایان کشور در این کتابخانه است که به نابینایان قمی خدمات ارائه می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان قم با بیان اینکه آخرین آمار دانشجو امسال نابینایان استان قم ۲۲ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: این افراد در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه مادری که کودک نابینا دارد باید قبل از هرکاری به بهزیستی مراجعه کرده و تشکیل پرونده دهد، تصریح کرد: مادران کودکان نابینا می‌توانند همچنین به نزدیک‌ترین مراکز توانبخشی بهزیستی مراجعه کرده و تشکیل پرونده داده و از خدمات بهزیستی بهره‌مند شوند.

علیزاده با اشاره به اینکه در بین نابینایان استان قم افراد شاخصی هم وجود دارد، افزود: سال گذشته دونفر از نابینایان استان قم موفق به اخذ مدرک دکترا شده‌اند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۷:۰۵

5 Jan 2020