۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد مطلب : ۳۱۰۷۰
همزمان با هفته ملی کودک؛

نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان در چهارمحال‌وبختیاری گشایش یافت

مسئول مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد همزمان با هفته ملی کودک و روز حفاظت از محیط زیست، از برپایی نمایشگاه آثار هنری خلق‌شده توسط کودکان و نوجوانان در این مرکز خبر داد.
نمایشگاه آثار هنری کودکان و نوجوانان در چهارمحال‌وبختیاری گشایش یافت
مهری مهدیان مسئول مرکز فرهنگی هنری مجتمع شهرکرد در گفت و گو با جهانبین نیوز، همزمان با هفته ملی کودک و روز حفاظت از محیط زیست، از برپایی نمایشگاه آثار هنری خلق‌شده توسط کودکان و نوجوانان در این مرکز خبر داد.

وی افزود: این نمایشگاه امروز در دو بخش با حضور مسؤولان استانی افتتاح شد و آثار به نمایش گذاشته شده در یک بخش از این نمایشگاه در زمینه معرق، نقاشی، نقش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌برجسته، عروسک‌های کنفی و پارچه‌ای، مدادرنگ، نقاشی خلاق، سفال، خمیرچینی، رباتیک و ... بوده و آثار مربوط به بخش دوم کاردستی‌ با موضوع محیط زیست است.

ملوک مهدیان در این باره تصریح کرد: آثار بخش دوم نمایشگاه در راستای نهادینه کردن فرهنگ استفاده از اشیاء دور ریختنی، بازیافت و حفاظت از محیط‌زیست تهیه شده که لامپ‌های غیرقابل استفاده، بطری آب، قاشق‌های یکبارمصرف و ... از موادی بود که در این کاردستی‌ها از آن استفاده شد.

چاپ سیتراسالو بر روی پارچه‌ها و لباس‌های غیرقابل استفاده، استفاده از خرده کاشی‌های رنگی در کاردستی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، نقاشی بر روی شیشه‌های بازیافتی و ... از جمله آثاری است که کودکان ارائه دادند.

وی اضافه کرد: عکس، آثار ادبی، سفال و نقاشی بر روی سی‌دی، انیمیشن از دیگر آثاری است که در بخش‌های مختلف این نمایشگاه در معرض دید قرار گرفته است.

این نمایشگاه به مدت دو هفته دایر خواهد بود و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دانش‌آموزان مدارس می‌توانند در نوبت صبح از این نمایشگاه بازدید کنند و در نوبت بعدازظهر سایر علاقمندان به ویژه اعضای ثابت کتابخانه می‌توانند از نمایشگاه بازدید کنند.

گفتنی است برپایی نمایشگاه آثار خلق‌شده توسط کودکان و نوجوانان سبب تقویت اعتماد به نفس، افزایش انگیزه و رشد توانمندی‌های مختلف از جمله قدرت خلاقیت و تفکر انتقادی در قشر کودک و نوجوان می‌شود.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۲:۲۳

16 Jan 2020