۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۴۲۴۰
باتجربه ترین معلم نمونه استانی:

تقویت روحیه خلاقیت در دانش آموزان مستلزم تامین نیاز آموزشی است

باتجربه‌ترین معلم نمونه چهارمحال و بختیاری گفت: وقتی نیازهای آموزشی فراهم باشد معلم راحت تر می تواند روحیه خلاقیت و نوآوری را در دانش آموز ایجاد کند و مطالب را انتقال دهد.
تقویت روحیه خلاقیت در دانش آموزان مستلزم تامین نیاز آموزشی است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برین، در قلمرو پرورش توانايي ها و شايستگي هاي بشر، دو نوع مربي و معلم مورد نياز است كه اين استعدادها را بارور مي سازد. يكي معلم گفتار و بيان كه از طريق آموزش، درهاي معرفت و دانش را به روي انسان بگشايد و ديگري معلم الگو و اسوه كه رفتار و كردار او، راه و رسم زندگي را ترسيم كند و دست انسان را گرفته و به مراحل كمال برساند.
استاد مطهري هم استاد بيان و قلم بود و هم سرمشق زندگي از نظر رفتار.به همین مناسبت پایگاه خبری تحلیلی مشکات برین جهت بزرگداشت مقام شامخ این استاد فرزانه گفتگوی اختصاصی با پیرترین معلم نمونه استان ترتیب داده است که در ادامه می خوانید.
علی رضا رییسی به عنوان معلم نمونه استان چهارمحال و بختیاری برگزیده و معرفی شده است که در مقطع متوسطه عمرش را صرف رشد و تعالی دانش آموزان نموده است. وی در دبیرستان شهید عزیزی منطقه لاران مشغول به خدمت می باشد و در زمینه تحقیق و پژوهش ۱۲ مقاله و کتاب به چاپ رسانده است.

مشکات برین: چه امتیازاتی برای یک معلم نمونه در نظر گرفته می شود؟
رییسی:
اخلاق، رفتار، متدین بودن، انگیزه کار داشتن، درک کردن دانش آموز، تلاش و فعالیت های آموزشی و پرورشی، فعالیت در زمینه تحقیقاتی از مهمترین موارد کسب امتیاز است.

مشکات: چه موقع یک معلم می تواند الگوی تربیتی دانش آموز باشد؟
رییسی:
وقتی فاصله ای بین فضای خانواده و مدرسه ایجاد نشود و والدین همسو و همگام با فضای تربیتی باشند.

مشکات: چه مواردی برای رشد تربیتی دانش آموز از سوی معلم باید در نظر گرفته شود؟
رییسی:
معلم علاوه بر داشتن وظیفه علم آموزی باید روحیه تحقیق، پژوهش و نوآوری را در دانش آموز زنده کند. موقعی ما یک جامعه علمی متکی به خود و مقاوم خواهیم داشت که استعداد تحقیق و پژوهش در دانش آموزان شناسایی و شکوفا شده باشد و کاشت نهال اولیه آن بر عهده معلم است.

مشکات: به نظر شما معلمانی که تازه به این شغل وارد شده اند برای موفقیت چه نکاتی را باید در نظر بگیرند؟
رییسی:
در مرحله اول باید انگیزه درونی خود که اشتیاق و اعتقاد به کار معلمی است را در نظر بگیرند و بعد انگیزه بیرونی، که همان وضعیت مالی و اقتصادی است. باید بدانند این شغل از لحاظ درآمدی نسبت به مشاغل دیگر متفاوت است نکته مهم دیگری که یک معلم باید بداند، استفاده از تجربیات دیگر معلمین بهترین راه برای پیشرفت و موفقیت است .

مشکات: در این شغل چه چیزی شمارا خوشحال و چه چیز شما را دلسرد می کند؟
رییسی:
وقتی دانش آموران قدیمی خود را می بینم که آینده خوبی دارند و رفتار مناسب در جامعه دارند خستگی کار را فراموش می کنم و خوشحال می شوم ولی عین حال موفق نشدن بچه ها در زندگی آینده شان مرا ناراحت می کند و همیشه به دنبال مشکل می گردم . وقتی خانواده ها همکاری لازم را با مدرسه ندارند یا امکانات و اعتبارات برای پیشرفت علم مهیا نیست و باعث دفع آموزش می شود دلسرد می شوم.
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۰۹:۳۳

27 Dec 2019