۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۲۹۶۴۰
در شهرستان سامان/

آغاز بهسازي محوطه مقبره دهقان ساماني و شهداي گمنام

شهردار سامان از ادامه پروژه محوطه‌سازي و بهسازي مقبره دهقان ساماني و شهداي گمنام در شهر سامان خبر داد.
آغاز بهسازي محوطه مقبره دهقان ساماني و شهداي گمنام
به گزارش جهانبین نیوز؛ يزدان آقاخاني در گفت‌وگو با خبرنگار سامان ما، با بيان اينکه شهرداري سامان اقدام به شروع عمليات خاکبرداري جهت احداث ديوار حائل و پياده‌رو اين مسير نموده است افزود: در اين راستا پيشنهاد شده است که اعتبارات دولتي و با همکاري فرمانداري سامان مبلغ ۲ ميليارد ۲۰۰ ميليون ريال از ماده ۱۸۰ تملک دارايي‌هاي سرمايه‌اي اختصاص داده شود که اين ميزان اعتبار در کميته برنامه‌ريزي استان به تصويب رسيده است که هم‌اکنون کمبود بودجه در جهت اجراي اين کار وجود دارد که تنها مبلغ ۶۰۰ ميليون ريال آن در سالجاري تخصيص داده شده است.

وي اظهار داشت: طبق موافقت‌نامه‌اي که با برنامه و بودجه استان انجام شده، قرار بر آن شده است بر اساس اين اعتبار بحث مطالعه آرامگاه دهقان ساماني و شهداي گمنام انجام شود که در اين راستا توسط گروه مشاورين و مهندسين چهارباغ اصفهان اين طرح مطالعاتي به انجام رسيده است.

آقاخاني در ادامه افزود: طرح مذکور در شوراي اسلامي شهر سامان نيز مطرح گرديده و مقرر شده است مراحل قانوني را در کميته‌هاي زيربنايي و کميته ميراث فرهنگي به تصويب برسد و سپس پس از آن به اجراي عمليات آن پرداخته شود.

شهردار سامان يادآور شـد: هم‌اکنون ديوار حفاظتي و محوطه‌سازي قسمتي از اين عمليات انجام شده است و باتوجه به اينکه عرض پياده‌رو مي‌بايست ۶ متـر باشـد هم‌اکنون سه متـر است.

وي در اين راستا تصريح کرد: عمليات ابتدايي اين کار با عريض نمودن جاده در دستور کار قرار گرفته است که پس از آن با مبلغ تخصيص داده شده عمليات سنگ‌کاري قسمتي از اين ديوار حائل اجرايي خواهد شد.

آقاخاني اضافه کرد: در صورت تخصيص اعتبار جديد با ابلاغ طرح پيشنهادي گروه مشاورين و مهندسين چهارباغ اصفهان، نيازمند اعتبار حداقل ۲۰ ميليارد ريال است تا بتوان براساس آن طرح و فازبندي در سنوات گذشته، اين طرح را که يک نوع طرح جذب گردشگري است اجرا و به پايان برسد.

انتهاي پيام1026ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۰۱:۲۷

19 Jan 2020