۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۳۵۶۷۰
امام جمعه شهرکرد:

دل بستن به نظام سلطه مانع پیشرفت و ترقی است / قوای سه گانه باید تحت امر ولی قیه زمان باشند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دولت، مجلس، قوه قضاییه و تمامی دستگاه‌ها باید تحت امر ولی‌فقیه باشند زیرا این ولی‌فقیه است که مانند بند تسبیح ارکان حکومت را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.
دل بستن به نظام سلطه مانع پیشرفت و ترقی است / قوای سه گانه باید تحت امر ولی قیه زمان باشند
به گزارش جهانبین نیوز، حجت السلام و‌المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در خطبه های عبادی سیاسی این هفته در شهرکرد گفت: توسل شیعیان بر ائمه اطهار (ع) را موجب آرامش و تقویت باورهای اعتقادی دینی می شود، حضرت امام رضا (ع) در یک عرصه جهادی با زمامدار ستمگر، جایگاه شیعیان را تکریم بخشیدند.

وی با بیان اینکه هر ملتی با نظام سلطه ارتباط برقرار کند نابود خواهد شد؛ افزودد: ملتی که با نظام سلطه قطع رابطه کند، به سمت رشد و تعالی می‌رود.

نکونام نظام سلطه را دشمن همیشگی ملت و کشور ما بیان کرد و گفت: این مردم برای اقامه دین در مقابل طاغوت و شاه ایستادند و دست نظام سلطه را کوتاه کردند، پس دیگر هیچ کسی نباید دوباره به دشمنان خدا و نظام سلطه دل ببندد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری دولت دوازدهم گفت: تنفیذ بر خلاف عقیده خیلی‌ها تنها یک مراسم تشریفاتی نیست بلکه یک مسئله شرعی و دینی است.

نکونام با بیان اینکه در این مراسم به وسیله جانشین ولی خدا مشروعیت رأی مردم اعلام می‌شود و ولایت الهی بر مردم اعمال می‌گردد، خاطرنشان کرد: دولت، مجلس، قوه قضاییه و تمامی دستگاه‌ها باید تحت امر ولی‌فقیه باشند زیرا این ولی‌فقیه است که مانند بند تسبیح ارکان حکومت را در کنار یکدیگر قرار می‌دهد.


وی با بیان اینکه ولی‌فقیه وظیفه دارد بر اساس احکام خدا و دین اسلام خط‌مشی را ترسیم کند و تمامی ارگان‌ها نیز اطاعت کنند، گفت: دولت باید تحت امر ولی‌فقیه باشد و سیاست‌ها و خط‌مشی را باید از ایشان بگیرد،

نکونام با اشاره به اینکه همه ائمه اطهار در طول تاریخ اسلام به روشی خاص از دین حفاظت می‌کردند افزود: ما باید با توجه به سیره امامان بزرگوار همواره حافظ قوانین، احکام و ارزش‌های اسلام باشیم.

وی تلاش در تعامل جهانی، حفظ وحدت درونی و حفظ ارزش‌های دینی در تعاملات بین‌المللی را وظیفه همگانی دانست و گفت: ما باید مکتب اهل بیت را در جهان جلوه‌گر باشیم و در برابر نظام سلطه، کفر و طاغوت که در حال حاضر آمریکا نماد آن است مقابله کنیم و بایستیم.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: نگذاریم مشروعه و دین کمرنگ شود و پرچم‌داران دین به انزوا بروند.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۵:۴۹

18 Jan 2020