۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۲۶۳۰۰
پایگاه کنگره آمریکا؛

خودزنی آمریکا پس از آزمایش موشکی ایران!/ مجوز حمله را صادر کنید

«تصویب مجوز استفاده از نیروی نظامی توسط کنگره و امضای آن توسط رئیس جمهور، نشان دهنده اعتبار ادعای رئیس جمهور مبنی بر باقی ماندن "تمامی گزینه ها بر روی میز" است...»
خودزنی آمریکا پس از آزمایش موشکی ایران!/ مجوز حمله را صادر کنید
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از جام نیـوز، پایگاه خبری "هیل" (Hill) وابسته به کنگره آمریکا، در گزارشی تحت عنوان "مجوز استفاده از نیروی های نظامی اکنون مورد نیاز است: اولویت اول ما ایران است نه داعش"، به تمسخر موضع گیری های دولت آمریکا در مقابل ایران پرداخته و نوشت: «جا دارد کسی گمان کند که واکنش ما به تخلف اخیر ایران این است که با مشت به صورت خودمان بکوبیم!»

در این گزارش آمده است: «سناتور "تد کروز" در مناظرات نامزدهای ریاست جمهوری در خلال هفته گذشته، توافق هسته ای ایران را بزرگترین تهدید برای امنیت ملی آمریکا خواند؛ او راست می گفت. مناظرات نامزدهای جمهوری خواه نشان می داد که موضوعاتی مانند داعش و وضعیت پناهندگان تمام توجه ما را به خود جلب کرده و از تهدیدی بسیار مهم تر و بلند مدت تر غافل‌مان کرده است؛ هژمونی و استیلای ایران در منطقه که توافق هسته ای آن را مشروع کرده و از آن حمایت می کند.

ایران در ماه اکتبر یک موشک بالستیک را آزمایش کرد. البته موشک های بالستیک مصارف خانگی زیادی دارد؛ در واقع فروشگاه اینترنتی "آمازون" در نظر دارد از این موشک ها، برای رساندن اقلامی مانند مبل و اثاث خانه به درب منازل شما استفاده نماید! این یک شوخی بود اما موشک های بالستیک فقط برای حمل کلاهک هسته ای مورد استفاده قرار می گیرد. این آزمایش موشکی ناقض قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل بوده است.»

درادامه این گزارش ضمن تمسخر اقدامات دولت آمریکا در مقابل ایران آمده است: «پس از آزمایش موشکی ماه اکتبر، آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان اقدامی جسورانه انجام داده و نامه ای حساب شده را به کمیته تحریم های سازمان ملل متحد نوشتند. شایان ذکر است که آمریکا، انگلیس و فرانسه خودشان از اعضای این کمیته هستند.

بنابراین، به طور خلاصه می توان گفت که ایران قوانین بین المللی را با آزمایش یک سیستم پرتاب بمب هسته ای آن هم در خلال مرحله نهایی اجرایی شدن یک توافق بین المللی بر سر برنامه بیست ساله نامشروع هسته ای این کشور، نقض نموده و آمریکا در مقابل این اقدام، نامه ای خشمگینانه برای خودش ارسال کرده است!

البته ما هفته گذشته نیز متوجه شدیم که ایران موشک بالستیک دیگری را در اواخر نوامبر آزمایش کرده است. این دیگر باید نامه ای آتشین را در پی داشته باشد، نه؟ جا دارد کسی گمان کند که واکنش ما به تخلف اخیر ایران این است که با مشت به صورت خودمان بکوبیم!»

این پایگاه آمریکایی با اشاره به کمک ایران به گروه های مقاومت در منطقه از جمله حماس و حزب الله، پشتیبانی از دولت بشار اسد در مقابل تروریست ها و شورشیان، حمایت از مردم مظلوم یمن، و موارد ادعایی دیگر از جمله سفر سردار سلیمانی به روسیه و عدم همکاری ایران با سازمان ملل در بررسی ابعاد نظامی برنامه هسته ای و ... ایران به نقض توافق متهم کرده و نتیجه گیری می کند: «به روشنی پیداست که رژیم تهران به هیچ وجه خودش را درگیر اموری مانند قوانین بین المللی، توافقات، تعهدات و یا معنای واژه "Honest" [صادق] در دیکشنری "مریام وبستر" نمی کند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «همه اینها حتی قبل از آن است که برجام به صورت کامل اجرایی شود و ایران به ۱۵۰ میلیارد دلار پول باد آورده [!] از دارایی های مسدود شده اش دست یابد و شرکت های اروپایی برای امضای قراردادهای تجاری به این کشور سرازیر شوند. ما در حال حاضر تخلفات ایران از توافق هسته ای را نادیده می گیریم. آیا کسی به صورت جدی فکر می کند که این روال تغییر خواهد کرد؟

هر چند خطر داعش، خطری واقعی است اما آمریکایی ها باید چشم اندازی مناسب نسبت به این گروه تروریستی داشته باشند. یک هفته پیش، فایننشال تایمز طی گزارشی، درآمد ماهانه داعش را چیزی حدود ۵۰ میلیون دلار عنوان کرد. سالانه ۹۶۰ میلیون دلار شاید پول زیاد به نظر آید، اما به اندازه تولید ناخالص ملی کشوری مانند گینه بیسائو است. ضمن اینکه داعش به هیچ وجه ظرفیت تولید صنعتی را ندارد و ارتش آن تعدادی جوان با تسلیحات محدود در کامیون ها هستند. آن ها شرور و مصمم هستند و باید اقدامات مناسبت در مورد آن ها صورت پذیرد؛ اما یک تهدیدی وجودی بلند مدت برای صلح و امینت جهانی نیستند. اما ایران هست.

همانگونه که بسیاری از ما پیش بینی می کردیم، ایران در حال اثبات این موضوع است که به هیچ وجه قصد رعایت کردن مفاد برجام را ندارد. و همان طور که بسیاری از ما مظنون بودیم، دولت اوباما نیز ثابت کرده اولویت آن، حفظ و نگهداری توهمی از یک توافق به جای دستیابی به اهداف اعلام شده توافق است و مردم آمریکا را نیز متوجه تهدید داعش کرده اند؛ که تهدیدی حقیقی است اما نسبت به تهدید ایران بسیار کمتر فاجعه بار است.

همانطور که قبل از توافق هسته ای گفته شد، اعضای کنگره، جمهوری خواهان و دموکرات ها باید دعوا بر سر توافق را کنار بگذارند و به جای آن، مجوز استفادهه از نیروی نظامی را تصویب نمایند و رئیس جمهور را مجبور نمایند که در مورد آن موضع گیری کند. هرچند هیچ کس معتقد نیست که این دولت اراده استفاده از نیروی نظامی در مقابل ایران را داشته باشد اما تصویب مجوز استفاده از نیروی نظامی توسط کنگره و امضای آن توسط رئیس جمهور، نشان دهنده اعتبار ادعای رئیس جمهور مبنی بر باقی ماندن "تمامی گزینه ها بر روی میز" است و نامزدهای ریاست جمهوری و رای دهندگان را مجبور به تمرکز کردن بر سیاست ایران می کند. کنگره باید بلافاصله مجوز استفاده از نیروی نظامی را صادر کند.»

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۴۶:۵۳

8 Jan 2020