۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد مطلب : ۳۵۷۶۰
لاریجانی در صحن علنی مجلس:

شهید حججی عیان ساخت مصاف امروز با تروریست‌ها مصاف حسینیان و یزیدیان است/ آیا اعراب دست آمریکا و صهیونیست‌ها را نمی‌بینند

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شهید حججی عیان ساخت که مصاف امروز با تروریست‌ها مصاف حسینیان و یزیدیان است، گفت: اینها نمونه‌هایی از دستاوردهای تفکر تکفیریها است و آیا اعراب دست آمریکا و صهیونیست‌ها را در این ظلم و جنایت علیه امت اسلامی نمی‌بینند.
شهید حججی عیان ساخت مصاف امروز با تروریست‌ها مصاف حسینیان و یزیدیان است/ آیا اعراب دست آمریکا و صهیونیست‌ها را نمی‌بینند
به گزارش جهانبین نیوز؛ علی لاریجانی در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۲۲ مرداد ۹۶)، گفت: در هفته گذشته دو حادثه تکان دهنده رخ داد که قلوب امت اسلامی را جریحه‌دار کرد. حادثه شهادت استوانه پایداری شهید حججی که در میدان مجاهدت درس فداکاری در راه هدف را با صلابت و استواری به جهان امروز ارائه کرد.

وی ادامه داد: او به راستی شاگرد راستین مکتب حسینی بود و هنگامه‌ای عاشورایی را نشان داد و بیان کرد که مصاف امروز با تروریست‌ها بار دیگر مصاف حسینیان و یزیدیان است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: حادثه تاسف‌‌آور دیگر جنایت بزرگ تروریستی در افغانستان بود که صدها نفر از مسلمانان از زن و مرد و پیر و جوان و کودک را به خاک و خون کشید.

لاریجانی اضافه کرد: همان تروریست‌های یزیدی که در سوریه با شنیع‌ترین روش‌ها حججی عزیز را به شهادت رساندند در افغانستان این جنایت هولناک را رقم زدند. اینها نمونه‌هایی از دستاوردهای تفکر تکفیری است.

وی افزود: آیا امروز روشن نیست ریشه این ماجراجویی‌ها توسط چه کسانی و چه کشورهایی سامان یافته است؛ آیا اعراب دست آمریکا و صهیونیست‌ها را در این ظلم و جنایت علیه امت اسلامی نمی‌بینند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: بعد از جنگ‌های رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و مخصوصا جنگ ۳۳ روزه علیه مقاومت و حزب‌الله لبنان که به تعبیر خودشان کمر اسرائیل شکست روش خود را دگرگون کردند و به جای مصاف رودررو با نیرنگ و اختلاف‌افکنی در امت اسلامی درگیری‌های گروه‌های تروریستی را دامن زدند.

وی ادامه داد: برخی‌ کشورهای مساله‌ساز نیز دلالی آنها را کردند و معرکه آتش‌افروزی داخلی امت را بوجود آوردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نوع جنایات تروریست‌ها نشان می‌دهد که چقدر از فرهنگ اسلامی فاصله دارند و هدفی جز تفرقه و بدنامی مسلمانان ندارند اما از لابه‌لای این جنایات عمق اضطراب آ‌نان را نیز نشان می‌دهد که پس از ضربه‌های متوالی و عمیق در موصل و سوریه به خطر آخر رسیدند که دست به چنین حرکت‌های وحشیانه‌ای زدند.

لاریجانی خاطرنشان کرد: همانطور که در جنگ ۳۳ روزه حزب‌الله قهرمان کمر رژیم صهیونیستی را شکست حججی‌های غیرتمند و قهرمان نیز آخرین بقایای تروریست‌ها را تحویل آمریکا و صهیونیست‌ها و دست‌نشاندگان منطقه‌ای آنان می‌دهند.

وی افزود: یاد آن رادمرد مجاهدت را گرامی می‌داریم و بر ارواح مطهر ایشان و شهدای افغانستان درود می‌فرستیم و با خانواده معزز آنان همدردی می‌کنیم و به پارلمان افغانستان و ملت افغانستان نیز تسلیت عرض می‌کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز شهادت شهید حججی را تسلیت گفتند.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۲۷:۴۷

1 Jan 2020