۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۲۶۴۷۲
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری:

گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری نیازمند بازار فروش هستند/بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: با اشاره به لزوم تقویت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تقویت این شرکت‌ها می‌تواند در رسیدن به اهداف این سند در افق ۱۴۰۴ نقش مهمی ایفا کند.
گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری نیازمند بازار فروش هستند/بخش خصوصی در این زمینه وارد عمل شود
اسماعیل عامری گلستان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز اظهار کرد: در چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های خوبی برای پرورش و تولید گیاهان دارویی وجود دارد و گونه‌های زیادی در این استان وجود دارد که باید برای تکثیر آن‌ها اقدام شود همچنین توجه به گونه‌هایی که در معرض انقراض هستند الزامی است و باید برای حفظ آن‌ها با همه توان اقدام شود.

وی با تاکید بر اینکه سند گیاهان دارویی چهارمحال و بختیاری باید با توجه به سند ملی گیاهان دارویی و طب سنتی که براساس نقشه علمی کشور و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌باشد تهیه شود افزود: در این زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی می‌تواند نقش‌آفرین باشد.

عامری گلستان با اشاره به لزوم تقویت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: تقویت این شرکت‌ها می‌تواند در رسیدن به اهداف این سند در افق ۱۴۰۴ نقش مهمی ایفا کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری تهیه سند گیاهان دارویی صحیح برای این استان را براساس اقدامات استانی و براساس راهبردها عنوان و ادامه داد: در این راستا باید به بحث بازاریابی و درآمد استانی توجه ویژه شود و این بحث در اولویت قرار گیرد.

وی به نقش دستگاه‌های اجرایی این استان برای کشت، حفاظت و نگهداری، بسته‌بندی و برندسازی این گیاهان اشاره و خاطرنشان کرد: میزان کشت گیاهان دارویی در چهارمحال و بختیاری باید با توجه به هدف افق ۱۴۰۴ باشد و برنامه‌ریزی لازم برای این امر صورت پذیرد.

عامری گلستان در ادامه بیان داشت: اختصاص اعتبارات زیربنایی باید در دستور کار قرار گیرد و این از مهم‌ترین اهداف استان است.

وی کشت گیاهان دارویی بومی مانند موسیر، آویشن، مرزه و غیره که مختص چهارمحال و بختیاری است را بسیار مهم عنوان و اضافه کرد: باید چهارمحال و بختیاری به عنوان نمونه در این راستا مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۱۳:۱۹

4 Mar 2020