۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۲
کد مطلب : ۳۱۴۱۲

عفاف به عنوان یک فرهنگ، روش و منش مسلمانان را تبیین می کند

نشست تخصصي کميته عفاف و حجاب با حضور مسئولين قسمت هاي مختلف دانشگاه آزاد اسلامي شهرکرد برگزار شد.
عفاف به عنوان یک فرهنگ، روش و منش مسلمانان را تبیین می کند
 به گزارش جهانبین نیوز به نقل از اساتید برتر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد در نشست کمیته عفاف و حجاب گفت: عفاف به عنوان یک فرهنگ، روش و منش مسلمانان را تبیین می کند و به آنها چگونه بودن و چگونه زیستن را آموزش می دهد، بخش عظیمی از این فرهنگ با شکوه را حجاب تشکیل می دهد.

دکتر عبدالله قاسمی پیربلوطی با اشاره به رابطه عفاف و حجاب افزود: « عفاف حالتی درونی و نفسانی است که غرایز را تعدیل و تحت کنترل خود در می آورد، می توان گفت حجاب نیز به عنوان یکی از مهمترین ابعاد عفّت به کنترل درآوردن و تعدیل غریزه خودنمایی و جلوه گری در زنان است.

وی اظهار کرد: «در حقیقت عفاف را زبانی باید و آن حجاب است که نماد تفکّر و اندیشه دینی است. خدای تعالی در فرهنگ باشکوه عفاف از زن می خواهد به عنوان یک انسان، ارزش وجودی خویش را بشناسد و خود را ملعبه دست نامحرمان نسازد و از سوی دیگر همگان را به چشم پوشی از نامحرم دستور می دهد، بلکه همه دست به دست هم نهاده عفاف اجتماعی را رقم زنند.»

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد معرفی مدل برتر برای خانم ها و آقایان ، کارگاه آموزشی با موضوع فلسفه حجاب و پوشش، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و علمی با هدف جهت‌دهی به افکار نسل جوان با موضوع حجاب و عفاف را از جمله راهکارهای عملی ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه آزاد اسلامی شهرکرد عنوان کرد

انتهای خبر/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۱۸:۰۰

27 Jan 2020