۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۳۴۰۲۲
در مصاحبه با «سی ان ان»

هیلی: ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه است

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که رئیس‌جمهور کشورشان در صدد است تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه و ایران به دلیل حمایت از سوریه مورد بررسی قرار دهد.
هیلی: ترامپ در حال بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران و روسیه است
به گزارش جهانبین نیوز؛ «نیکی هیلی» نماینه آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه در بخشی از مصاحبه خود با شبکه «سی ان ان» تصریح کرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا و دولت وی در حال بررسی احتمال معرفی تحریم‌هایی علیه روسیه و ایران به دلیل آنچه که حمایت از دولت سوریه خواندند، می‌باشند.

وی تصریح کرد که ترامپ با اعضای دولت خود درباره احتمال معرفی تحریم‌ها علیه ایران و روسیه در حال بحث و گفت‌وگو است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی شد که اطلاعاتی به مشاهده ترامپ و تیم وی رسیده که اثبات می‌کند «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه در حملات شیمیایی شهر ادلب دست داشته است.

پنجشنبه شب، آمریکا ۵۹ موشک کروز «تامهاوک» را به پایگاه هوایی در «الشعیرات» شلیک کرد. ترامپ گفت که این حمله در واکنش به استفاده از تسلیحات شیمیایی در حمله روز سه‌شنبه هفته گذشته به ادلب بوده است که در نتیجه آن ۸۰ نفر کشته شدند و واشنگتن مدعی است که دولت سوریه مقصر این حمله است.

با اینحال وزیر خارجه سوریه هرگونه مشارکت دولت سوریه در حادثه ادلب را رد کرد و گفت که هرگز از سلاح‌های شیمیایی چه علیه غیرنظامیان و خواه علیه تروریست‌ها استفاده نمی‌کنند.

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که حملات هوایی نیروی هوایی سوریه در نزدیکی «خان شیخون»، انبار تروریست‌ها که تسلیحات شیمیایی در آنجا ذخیر شده بود را هدف قرار داده است و از شورای امنیت درخواست کرد تا تحقیقات مناسبی درباره این حادثه صورت دهند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد که اتهام بی‌اساس درباره حادثه تسلیحات شیمیایی در شهر ادلب قبل از انجام هرگونه تحقیق مرتبط غیرقابل پذیرش است و «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه نیز روز شنبه (دیروز) حمله موشکی آمریکا به سوریه را نقض قوانین بین‌الملل خواند.

منبع: فارس

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۰۳:۲۰

29 Dec 2019