۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
کد مطلب : ۳۵۰۱۲
از اهداف طرح مهارت آموزي در محيط کار واقعي/

حفظ و پايداري مشاغل سنتي و بومي

در راستاي سال «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» و با هدف ايجاد بسترهاي لازم براي اشتغال مولد و پايدار جوانان، «طرح مهارت آموزي در محيط کار واقعي» در استان آغاز شد.
حفظ و پايداري مشاغل سنتي و بومي
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد؛ در راستاي سال «اقتصاد مقاومتي، توليد و اشتغال» و با هدف ايجاد بسترهاي لازم براي اشتغال مولد و پايدار جوانان، «طرح مهارت آموزي در محيط کار واقعي» در استان آغاز شد.


آشنايي گروه هدف با محيط کسب و کار، کسب تجربه، آماده سازي و ايجاد خود باوري در مهارت آموز براي ورود به عرصه اشتغال و کارآفريني، همچنين حفظ و پايداري مشاغل سنتي و بومي به ويژه در زمينه صنايع دستي، کمک به بنگاه‌هاي فعال اقتصادي به منظور شناسايي و جذب نيروي کار مستعد و توانمند، کاهش هزينه‌هاي جذب نيرو و به کار گيري افراد فاقد مهارت و استفاده از ظرفيت آموزشي عملي بنگاه‌هاي اقتصادي از اهداف طرح مهارت آموزي در محيط کار واقعي مي‌باشد.


لازم به ذکر است اين طرح به صورت همزمان در کل کشور اجرا مي شود و متقاضيان اين طرح اعم از استاد کار و مهارت آموز مي‌توانند با مراجعه به مراکز آموزش فني و حرفه‌اي در استان ثبت نام کنند.


اين طرح با عنايت به تأکيدات مقام معظم رهبري در خصوص ايجاد شغل و رفع بيکاري در جامعه، از سوي وزير تعاون کار و رفاه اجتماعي با اهتمام بر اجرايي نمودن بند ۲ سياست‌هاي کلي اشتغال کشور و بند ۵ سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي تدوين و براي اجرا به سازمان آموزش فني و حرفه‌اي به عنوان مجري آموزش مهارتي در کشور ابلاغ شده است.


انتهاي پيام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۲:۲۳:۳۲

28 Dec 2019