۰
plusresetminus
توصیه نامه ای از سوی رئیس دولت به کلیه وزارت خانه ها و ارکان های دولتی برای استخدام فعالین ستادهای انتخاباتی حسن روحانی ابلاغ شده که بررسی ابعاد این توصیه نامه حکایت از تلاش سازمانی دولت برای انتصاب اتوبوسی هوادارن خود خلاف فضای شایسته سالاری دارد.
توصیه نامه رئیس جمهور به وزارتخانه ها و ارکان دولتی برای استخدام فعالان ستادهای انتخاباتی روحانی/ انتصابات اتوبوسی هواداران دولت در راه است
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از مهمترین نگرانی ها پس از تصویب قانون منع به کارگیری بازنشستگان، پدید آمدن فضای رانت برای استخدام ژن های خوب به نام جوان گرایی بود. رانتی که با استفاده از ضعف های ساختاری و خلاء های قانونی فضای شایسته سالاری را تبدیل به پارتی بازی و استخدام های سفارشی و اتوبوسی می‌کند.

با آغاز روند برکناری مدیران بازنشسته در ارگان های دولتی و حاکمیتی شاهد تلاش برخی از جریانات برای جایگزین نمودن نفرات و هوادارن خود در این مناصب هستیم، که در این بین اقدامات دولتی ها برای استفاده از این خلاء های قانونی شدت بسیاری گرفته است.

در همین خصوص به تازگی توصیه نامه ای از سوی رئیس دولت به کلیه وزارت خانه ها و ارکان های دولتی برای استخدام فعالین ستادهای انتخاباتی حسن روحانی ابلاغ شده که بررسی ابعاد این توصیه نامه حکایت از تلاش سازمانی دولت برای انتصاب اتوبوسی هوادارن خود خلاف فضای شایسته سالاری دارد.

در آبان ماه سال جاری جلسه روسای ستاد جوانان دکتر حسن روحانی در دفتر جمشید انصاری معاون رییس جمهور تشکیل می شود که در این جلسه حاضرین نکاتی را در خصوص ستادهای انتخاباتی و وضعیت دولت در استان ها بیان نموده و گلایه های را نسبت به عدم استخدام و به کارگیری اعضای ستادهای انتخاباتی در مناصب دولتی بیان می‌کنند.

پس از رویت صورتجلسه این نشست توسط رییس جمهور، حسن روحانی دستوری را بر این صورتجلسه پاراف نموده و دستور همکاری را صادر می کنند و دستور رییس جمهور توسط واعظی رئیس دفتر رییس جمهور برای رحمانی فضلی وزیر کشور، جهانگیری معاون اول و اعضای هیات دولت جهت عمل به توصیه ها ارسال می گردد.

در همین خصوص از طریق معاون پارلمانی ریاست جمهوری نیز مکاتبه ای رسمی با کلیه وزارت خانه ها درباره این توصیه نامه سیاسی به کارگیری اعضای ستاد انتخاباتی به معاونت های حقوقی و امور مجلس کلیه وزارت خانه ها ارسال می گردد که حکایت از ابعاد وسیع این اقدام رانتی برای انتصاب اتوبوسی هوادارن حسن روحانی را دارد.

لازم به ذکر است که هفته گذشته یکی از مسئولین ستاد انتخاباتی حسن روحانی در استان قم به اتهام فساد اقتصادی گسترده بازداشت شده است که این دست درازی به بیت المال حاصل همین سفارش نامه های سیاسی در انتصابات کشور می باشد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۰۳:۲۲

30 Dec 2019