۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۳۱۵۰۲
نماینده ولی‌فقیه در استان در پیامی به مناست راهپیمایی 13 آبان:

نماینده ولی‌فقیه در استان در پیامی به مناست راهپیمایی 13 آبان: «مرگ بر آمریکا» شعار همیشگی امّت ایران است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و راهپیمایی ۱۳ آبان پیامی صادر کردند.
نماینده ولی‌فقیه در استان در پیامی به مناست راهپیمایی 13 آبان: «مرگ بر آمریکا» شعار همیشگی امّت ایران است
به گزارش جهانبین نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به مناسبت فرارسیدن یوم‌الله سیزده آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و راهپیمایی ۱۳ آبان پیامی صادر کردند.

متن پیام به شرح زیر است:

بسِم الله الرّحمن الرُحیم

سیزده آبان و مناسبت‌های درس‌آموز آن فرصت مغتنمی است تا با وظائف عهدی تازه شود؛ وظائفی که با عمل به آنها می‌توان در اوج رستگاری قرار گرفت؛ وظائفی که انجام آن‌ها عزت دنیا و آخرت را تأمین می‌کند؛ وظائفی که غفلت از آن‌ها ارمغانی جز ذلّت نخواهد داشت.

سیزده آبان بمناسبت شهادت جمعی از دانش‌آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران با یورش وحشیانه مأموران شاه پلید در سال ۱۳۵۷ روز دانش‌آموز نامیده شد تا جامعه دانش‌آموزی ما با شهید و شهادت عهد ناگسستنی بسته و طوق شهادت‌طلبی را همیشه بَرگردن داشته و آرزوی حیات جاوید در سایه شهادت از ذاتیاتش شود و برای تحقق این آرزو جهاد مستمر در راه خدا داشته باشد.

سیزده آبان روز تبعید حضرت امام راحلمان رضوان الله‌تعالی‌علیه به ترکیه در سال ۱۳۴۳ می‌باشد؛ امامی که تمام عمر پربرکت خود را در راه اسلام عزیز سپری کرد و مجاهدی خستگی‌ناپذیر در این راه بود؛ جهاد علمی، جهاد ایمانی، جهاد عرفانی، جهاد اجتماعی و بلاخره جهاد سیاسی و همه این‌ها را با جهاد عملی توأم نمودن و تلاش خستگی‌ناپذیر داشتن، شیوه و سبک زندگی این مرد الهی بود.

نسل جوان و جامعه انقلاب کرده ما در چنین روزی با این مرد به حق پیوسته و ملکوتی پیمان تازه می‌کند تا هم مثل او زندگی کند و هم مثل او ستیزه‌گر با ظالمان و طاغیان باشد و هم مثل او در اصلاح خود و جامعه کوشا باشد.

سیزده آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا است

هنوز یک سال از پیروزی انقلاب نگذشته بود که احساس شد تا انقلاب دیگری صورت نگیرد، انقلاب اوّل ادامه نخواهد یافت چرا که آمریکائی که از کشور رانده شده بود، سفارتخانه خودش را در این کشور به خانه بَراندازی تبدیل کرده و در تلاش بود تا کودتای ۲۸ مرداد و امثال آن را تکرار نموده و مجدداً زمینه بازگشت خود و نوکرانش را در کشور فراهم کند.

امّا این‌بار نوبت ایران و ایرانی مسلمان بود که دیگر اجازه بازگشت به جانیان و خائنانی چون آمریکا ندهند لذا از درون امّت انقلابی، جمعی به نام دانشجویان پیرو خط امام پیشگام شدند و خانه بَراندازی را تصرّف کردند تا به آمریکا بگویند راه انقلاب ادامه دارد و هر جاسوس‌خانه و هر حرکت مشکوک زیر ذرّه بین امّت اسلامی ایران است؛ این‌بار تمامی أمّت پیوند ناگسستنی با امامشان دارند تا دیگر راهی بر بیگانه و بر استکبار گشوده نشود.

این روز را روز ملّی مبارزه با استکبار جهانی نامیدند تا همه ساله عهد و پیمان تازه شود و همه ساله فریاد یکصدای امّت اسلامی به‌گوش استکبار و در رأس آن‌ها، به‌گوش آمریکا برسد که ما همان مردان و زنان سال‌های ۵۶ و ۵۷ و ۵۸ هستیم.

انقلاب ما انقلاب دینی و حسینی است؛ کودتا و حزب و گروه نیست که با رفتن آن‌ها انقلاب هم عوض شود.

أمّت اسلامی ما صیانت و حفاظت از انقلاب را تکلیف دینی و حسینی خود می‌داند؛ بهشت را در سایه انقلابی‌ماندن کسب خواهد کرد؛ جاودانگی، آخرت‌طلبی و کسب رضایت الهی را در سایه جهاد با استکبار به‌دست خواهد آورد اگر هم جمع قلیلی و یا آحادی از جامعه از این مرام فاصله گیرند در میان ایرانیان مؤمن و انقلابی جایگاهی ندارند.

جریان ایمانی در کشور که درس از صدر اسلام و عاشورا گرفته‌اند به‌‌ خوبی آموخته‌اند که فجایع عاشورا در اثر انسان‌های واداده‌ای بوجود آمد که دست از انقلاب نبوی برداشتند لذا اینان دست از انقلاب خمینی بر نمی‌دارند؛ هر عاشورا که می‌آید با حضرت اباعبدالله عهد می‌بندند که دیگر عاشورا تکرار نشود.

همیشه بوده و هستند کسانی که دوام نیاورند و به تدریج استحاله شوند؛ به تدریج باورهای انقلابی خود را از دست بدهند و تلاش کنند دیگران را نیز با خود همراه نمایند؛ جریان ایمانی و انقلابی کشور با بصیرت و بیداری اجازه نفوذ و اجازه بازشدن راه دشمن را نمی‌دهند.

هستند کسانی که می‌خواهند القا کنند که می‌شود با آمریکا کنار آمد؛ بله می‌شود کنار آمد امّا با دست برداشتن از اصالت‌های انقلاب؛ فرهنگ حاکم بر سیاست‌های آمریکائی فرهنگ سلطه است؛ فرهنگ ارباب و رعیتی است؛ فرهنگ حاکم بر انقلاب اسلامی فرهنگ عزت و استقلال است؛ چگونه می‌شود هم عزیز و مستقل بود هم ارباب و سلطه‌گر بالای سر داشت، یا زیر بار سلطه یا استقلال، راه جمع یا میانه‌ای وجود ندارد مگر آن‌که یکی از دو طرف از فرهنگ خودش دست بردارد یا آن‌ها سلطه گر نباشند که این جزء ذات آن‌هاست و به ظاهر هم بگویند (ما احترام به حاکمیت کشورها می‌گذاریم) در عمل هرگز نمی‌توانند این‌گونه باشند همانگونه که تاکنون هم حتی یک نمونه نمی‌توان پیدا کرد که افراد یا کشورهائی با آن‌ها رابطه و تعامل مستقل داشته باشند؛ هر کشوری که با آن‌ها رابطه پیدا کرد باید مؤید سیاسیت‌های ظالمانه آن‌ها باشد؛ نمی‌تواند موضع مستقل داشته باشد؛ یا آن‌ها باید از فرهنگ ظالمانه خود دست بردارند که چنین اتفاقی نمی‌افتد.

یا ما باید از فرهنگ دینی و انقلابی خود دست برداریم و ما هم از امام شهیدان حضرت اباعبدالله«علیه‌السلام» آموختیم که «هیهات منّاالذّله»؛ تحمل سختی‌ها آری، دست برداشتن از فرهنگ عزت‌بخش حسینی هرگز.

جوانان عزیز: امروز نگاه غرب‌گرا در کشور تصوّر می‌کند توانسته هوادارانی برای خودش دست و پا کند؛ باید به آن‌ها نشان داد که سخت در اشتباهید؛ باید به آن‌ها فهماند که اگر حرمتی برایشان قائل هستیم به احترام انقلاب و مسئولیت‌های کشوری است، احترام به متولیان امور احترام به همه افکار آن‌ها نیست؛ باید به آن‌ها گوشزد کرد آرمان‌های انقلاب را دستخوش ضعف و وادادگی خودتان نکنید همان‌گونه که گاهی به زبان بعضی مسئولین جاری می‌شود که در کشور یک انقلاب، یک رهبر، یک امّت داریم همه باید در همین یک‌ویک‌و‌یک‌ها که واقعیتی اجتناب‌ناپذیراست، جهت‌گیری داشته و مراقب باشند از مواضع حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب دور نشوند که خسارتی بزرگ برایشان رقم خواهد خورد.

«مرگ بر آمریکا» شعار همیشگی این امّت است؛ به تبعیّت از قرآن و به تبعیّت از انقلاب و شهدای عالی‌مقام آن در شرائط فعلی و با سیاست‌های امروزین حاکم بر آمریکا اگر سخن آخرین ما «مرگ بر آمریکا» باشد و از دنیا برویم مجاهد شهید از دنیا رفته و رستگار خواهیم بود.

والسّلام علیکم و رحمة الله

نماینده ولی فقیه در استان و
امام جمعه شهرکرد
محمدعلی نکونام

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۴۸:۱۲

4 Feb 2020