۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد مطلب : ۴۱۳۱۲
مدیرکل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

ایران جز ده قدرت برتر دنیا در حوزه کشاوزی/62پروژه کشاورزی افتتاح می شود

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ایران در مقایسه با دنیا به لحاظ ارزش مواد غذایی و کشاورزی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا است.
ایران جز ده قدرت برتر دنیا در حوزه کشاوزی/62پروژه کشاورزی افتتاح می شود
به گزارش جهانبین نیوز،ذبیح‌الله غریب مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات چهارمحال و بختیاری، با بیان اینکه تنها دودهه از عمر شکل گیری جهادکشاورزی می گذرد؛ گفت: ایران به لحاظ ارزش مواد غذایی جز ۱۰ قدرت برتر در حوزه کشاورزی در دنیا است.

وی افزایش بهره وری و تغییر الگوی کشت در بخش کشاورزی را یکی از اقدامات موثر در بخش کشاورزی دانست و افزود: در حال حاضر برای تولید ۱۳۰۰ گرم محصول کشاورزی یک مترمکعب آب مصرف می شود، این رقم قبل از انقلاب کمتر از ۶۰۰ گرم بود است.

غریب افزود: ایران در حال حاضر در تولید زعفران، گل محمدی و انار در جهان مقام اول، در تولید سیب، گردو، گیلاس و بادام رتبه سوم، در تولید عسل جز سه کشور برتر دنیا و... قرار دارد.

وی وسعت اراضی باغی و زراعی مجهز به سیستم آبیاری نوین این استان را بیش از ۶۰ هزار هکتار اعلام کرد و گفت: این میزان معادل ۵۷ درصد اراضی کشاورزی استان است.

غریب با تاکید بر اینکه امروز بیش از ۹۵ درصد نیاز کشور به مواد مصرفی مثل دارو و سموم در کشور تولید می‌شود، عنوان کرد: زمانی جز چغندر بذر دیگری در این استان وجود نداشت اما حالا بیش از ۳۶ رقم بذر مختلف که توسط محققان شناسایی شده استفاده می‌شود.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: سرعت رشد آبزی‌پروری در جمهوری اسلامی ۱۰ برابر رشد دنیا است و بیش از یک میلیون تن آبزی در کشور تولید می‌شود.

وی اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی راندمان تولید در استان به ازای هر مترمکعب آب مصرفی ۶۰۰ گرم بود ولی الان به ازای هر مترمکعب ۱.۳ گرم محصول تولید می‌شود.

غریب با بیان اینکه سه سال متولی است که هیچ گندمی وارد کشور نشده است، تصریح کرد: تولیدات کشاورزی از سال از ۲۶ میلیون تن قبل انقلاب به ۱۲۰ میلیون تن در سال97 اقزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در ابتدای انقلاب تولیدات کشاورزی برابر با ۳۰۰ هزار تن بود، افزود: در حال حاضر این تولیدات به یک میلیون و ۴۴۰ هزار تن رسیده است.

غریب به رشد هفت برابری ارزش تولیدات و محصولات کشاورزی نسبت به اوایل انقلاب،اشاره و تاکید کرد: ۵۳۶ واحد صنعتی دام‌پروری، ۲۱۰ واحد صنعتی پرورش مرغ گوشتی و ۳۰ هزار هکتار باغ بعد از انقلاب در استان ایجاد شده است.

مدیرکل سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان فقط برای ۱۰۰ پروژه عمدتا در حوزه باغداری هزینه شده است، بیان کرد: از ۹۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان ۵۷ هزار هکتار آن در این ۴۰ سال به مردم واگذار شده است.

وی خاطرنشان کرد: ظرفیت سردخانه‌های چهارمحال و بختیاری به ۱۰۰ هزار تن افزایش پیدا کرده، همچنین در این استان ۳۵۰ هزار تن خوراک دام و طیور تولید می‌شود.

غریب در انتها عنوان کرد: در دهه فجر امسال در بخش کشاورزی ۶۲ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که اعتباری بالغ بر ۵۹ میلیارد تومان برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

انتهای پیام/1022ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۳۸:۴۰

27 Dec 2019