۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۵
کد مطلب : ۲۲۱۴۲
امام جمعه کوهرنگ :

خبرنگاري که بر خلاف نظام و در راستاي اهداف دشمن قلم بزند قلم او بايد شکسته شود

امام جمعه کوهرنگ گفت: انقلاب فرهنگي مد نظر رهبر فرزانه انقلاب با بخش نامه و دستور العمل محقق نمي شود.
خبرنگاري که بر خلاف نظام و در راستاي اهداف دشمن قلم بزند قلم او بايد شکسته شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، امام جمعه کوهرنگ، در خطبه هاي نماز جمعه کوهرنگ با سفارش همگان به رعايت تقواي الهي، به سالروز ميلاد فرخنده امام علي(ع) و روز پدر اشاره کرد و با تبريک اين روز و تشريح جايگاه و عظمت امير مؤمنان، حضرت علي(ع) اظهار داشت: آن چه به روز پدر و بزرگ داشت مقام مرد ارزش مي دهد اين است که درس زندگي و خانه داري را از امير مؤمنان(ع) الگوي هميشگي خود قرار دهيم.

حجت الاسلام سيدشهاب الدين طباطبايي، پدر را مرکز تکيه گاه و اعتماد خانواده دانست و با اشاره به اين که وجود پدر در خانواده سبب آرامش و امنيت مي شود، تصريح کرد: ثبات اخلاقي، توانايي در اداره خانواده و همچنين تأمين نيازهاي معيشتي اهل خانه از مهم ترين مواردي است که مرد خانه بايد به آن ها توجه ويژه داشته باشد چرا که هر کدام از آن ها محقق نشود، آرامش خانواده تحت الشعاع قرار مي گيرد.

امام جمعه کوهرنگ لقب گرفتن سالروز ميلاد فرخنده امام علي(ع) به نام روز پدر را افتخار هميشگي پدران دانست و افزود: پدران بايد بکوشند که در مسير بندگي امير مؤمنان(ع) قدم گذارند و تنها در اين صورت است که مي توانند دين خود را به اهل بيت(ع) ادا کنند.

اين مقام مسؤول با تأکيد بر اين که بسياري از مشکلات امروز جامعه از نداشتن تربيت ديني درست مردم نشأت مي گيرد، گفت: ارزش آبروي انسان ها ارزش آبروي جامع است؛ اگر آبروي افراد ريخته شود، آبروي اجتماع نيز از بين مي رود که بايد نسبت به اين امر اهتمام ويژه داشته باشيم و از امير مؤمنان(ع) در اين زمينه و در ساير ابعاد اخلاقي، اجتماعي، ديني، فرهنگي و سياسي درس بگيريم.

حجت الاسلام طباطبايي با اشاره به اين که نبايد دين را سليقه اي اجرا کنيم، بر حفظ حرمت و آبروي افراد در جامعه تأکيد کرد و ابراز داشت: بايد حسن ظن ها در جامعه گسترش پيدا کنند و مردم نسيت به يکديگر زود قضاوت نکنند چرا که امير مؤمنان(ع) و ساير اهل بيت(ع) نيز نسبت به اين مسئله توجه ويژه داشتند.

وي در ادامه به نزديکي ايام اعتکاف رجبيه اشاره کرد و با بيان اين که برگزاري مراسم اعتکاف، يکي از افتخارات جمهوري اسلامي است، گفت: به يقين انقلاب فرهنگي مد نظر رهبر فرزانه انقلاب با بخش نامه و دستور العمل محقق نمي شود.
 
امام جمعه کوهرنگ با تأکيد بر اين که انقلاب فرهنگي در مساجد تحقق مي يابد، برگزاري مراسم اعتکاف را بهترين زمان براي تحقق آن دانست و افزود: در پرتو برگزاري اعتکاف بايد جوانان را به خداوند نزديک کرد و براي مباحث ديني، اخلاقي، تربيتي، سياسي و فرهنگي آنان برنامه ريخت.

اين مقام مسؤول با بيان اين که زماني مشکلات جامعه به طور کامل برطرف مي شود که تقوا و امور ديني در جامعه فراگير شود، اظهار داشت: بيايد با شرکت در مراسم اعتکاف از دنيا و متعلقات آن دل بکنيم و لذت سه روز گناه نکردن را خوب بچشيم که اگر اين لذت درک شد، به يقين ديگر به سمت گناه نخواهيم رفت.

وي در ادامه به فرمايشات اخير رهبر فرزانه انقلاب در جمع کارگران اشاره کرد و با تشريح اين سخنان اظهار داشت: تنها راه شکست تحريم ها، تکيه به داشته ها و توانمندي هاي بومي است.

حجت الاسلام طباطبايي با انتقاد از عملکرد وزارت صنايع و معادن کشور، خواستار واگذاري صنايع مادر به سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شد و افزود: وقتي فرزندان و پاسداران اين مرز و بوم توانستند در سايه شجاعت، تعهد، تخصص، ايمان و مديريت جهادي AQ170 دشمن را در آسمان بگيرند و کمتر از يک سال شبيه سازي کنند؛ به يقين مي توانند صنايع مطلوب مردم را نيز سامان ببخشند.

امام جمعه کوهرنگ با انتقاد از عدم کيفيت در بسياري از صنايع کشور همچون خودروسازي، خاطرنشان کرد: چرا وقتي ما در صنايع نظامي که در تحريم کامل هستيم و هيچ گونه نمونه مشابهي نيز براي ساخت آن ها در دست نداريم، به خوبي پيشرفت مي کنيم اما در صنايع خودروسازي هيچ گونه پيشرفت و ترقي نداريم؟ که اين از عدم تعهد، تخصص و وفاداري دست اندرکاران اين حوزه نشأت مي گيرد.

اين مقام مسؤول با تدکيد بر اين که دولت بايد به سپاه و بسيج اعتماد کند تا بسياري از مشکلات جامعه در سايه اين اعتماد برطرف شود، خاطرنشان کرد: به يقين راه برون رفت نظام از مشکلات، ايجاد انگيزه وطن دوستي در بين نيروهاي مؤمن و تغير ديدگاه هاي مديران است که بايد به آن توجه ويژه شود.

وي با تأکيد بر اين که لغو تحريم ها نبايد ابزاري براي خدچه دار شدن حيثيت نظام شود، گفت: تا زماني که نگاه ما به خارج از کشور باشد و به داشته هاي خود ايمان نداشته باشيم، به يقين اگر تحريم ها هم لغو شود، پيشرفت نخواهيم کرد.

امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که مشکل دنيا با انقلاب اسلامي بر سر اين است که آن ها نمي خواهند با دين اين ملت کنار بيايند، تصريح کرد: دشمن بداند که الگوي ملت ايران اين فرمايش امام راحل است که فرمودند: « اگر دشمن در مقابل دين ما بايستد، با همه وجود در مقابل دنياي آن ها خواهيم ايستاد.»

اين مقام مسؤول با اشاره به اين که بايد نگاه توليد کنندگان داخلي اصلاح شود، ابراز داشت: توليد کنندگان بدانند که اگر کيفيت کالاي خود را بالا برند، مردم غيرت ديني دارند و به يقين از آن ها حمايت خواهند کرد.

وي همچنين با اشاره به هفته کار و کارگر، خواستار توجه ويژه دولت به معيشت و حقوق کارگران شد و اظهار داشت: وضعيت معيشتي کارگران به هيچ وجه در شأن نظام اسلامي نيست؛ پايه حقوق کارگران بايد متناسب با تورم افزايش يابد و اين حداقل توقعي است که آن ها از نظام اسلامي دارند.

حجت الاسلام طباطبايي همچنين با اشاره به برخي اظهار نظرهاي اين روزهاي مسؤولان نظام در خصوص نيروي انتظامي گفت: همه بايد بدانند که نيروي انتظامي بر مبناي اسلام در جهت حفظ امنيت و آرامش در جامعه اسلامي شکل گرفته است.

وي با تأکيد بر اين که ما نيروي انتظامي سکولار نداريم، خاطرنشان کرد: نيروي انتظامي صرفا مبتني بر قانون ارزشي ندارد چرا که نيروي انتظامي بايد مدافع اسلام باشد تا به جايگاه واقعي خود در نظام اسلامي برسد.

امام جمعه کوهرنگ با بيان اين که نيروي انتظامي خود بايد آمر به معروف و ناهي از منکر باشد، تصريح کرد: مسؤولان بايد مراقب اظهار نظرهاي خود باشند و کاري نکنند که دشمن از حرف هاي ان ها به نفع خود سو استفاده کند.

اين مقام مسؤول در ادامه به سالروز شهادت مجاهد وارسته، آيت الله مطهري و روز معلم اشاره کرد و با تبريک اين روز به جامعه فرهنگيان کشور، خواستار حرکت در مسير اين عالم نستوه که همان تربيت و انسان سازي است، شد.

وي با تأکيد بر اين که معلمان بايد شهيد مطهري را الگوي خود در همه زمينه ها قرار دهند، تصريح کرد: شهيد مطهري يک متفکر و يک عالم مجاهد براي همه بشريت بود.

حجت الاسلام طباطبايي به برگزاري جشنواره خزل بختياري، نخستين معلم شهرستان کوهرنگ و همچنين مراسم بزرگ داشت روز معلم در اين شهرستان در روز چهارشنبه هفته جاري اشاره کرد و خواستار حضور همه جانبه مردم در اين مراسم باشکوه شد.

وي همچنين به روز جهاني مطبوعات نيز اشاره کرد و با بيان اين که بار عظيم اطلاع رساني بر دوش اين قشر زحمت کش است، خاطرنشان کرد: خبرنگاران بايد بر مدار تقوا، اخلاق و در مسير رشد جامعه حرکت کنند که در اين صورت قابل تقدير و قدرداني هستند.

حجت الاسلام طباطبايي آگاه سازي مردم و انتقال درست تحليل ها به جامعه را از وظايف خبرنگاران برشمرد و خاطرنشان کرد: خبرنگاري که بر خلاف نظام و در راستاي اهداف دشمن قلم بزند، خائن است و قلم او بايد شکسته شود.

امام جمعه کوهرنگ همچنين با اشاره به سالروز شهادت حضرت زينب(س) و همزماني آن با آخرين شب از مراسم اعتکاف، اين بانوي بزگ اسلام را الگويي نمونه براي همه زنان و بانوان عالم بيان کرد و خواستار برگزاري مراسم هاي ويژه اين ايام در شهرستان کوهرنگ شد.

وي همچنين در پايان به روز بزرگ داشت ماما اشاره کرد و با بيان اين که راه اندازي بخش زنان و زايمان در شهرستان کوهرنگ از مهم ترين اولويت هاي اين شهرستان در بخش سلامت است، خواستار توجه ويژه مسؤولان کشوري و استاني به اين امر مهم شد.
 
 
انتهاي خبر/۱۰۲۴ج/۶۱۰ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۵۰:۲۱

29 Dec 2019