۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
کد مطلب : ۱۱۱۶۲
مدیرمسئول روزنامه جوان درنشست اصحاب رسانه استان:

خبرنگارنمی تواند خنثی وبدون جهت باشد

افرادی که کار تولید خبر را انجام می دهند باید براساس اعتقادات واندیشه واقعی خود قلم بزنند وگرنه اگرمطابق با خواسته های دیگران کار کنند و اعتقاد واقعی به آن نداشته باشند، اثری نخواهد داشت.
خبرنگارنمی تواند خنثی وبدون جهت باشد

به گزارش جهانبین نیوز، دکتر عبدا...گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان عصر امروز درنشست اصحاب رسانه استان چهارمحال وبختیاری گفت:ازگفتمان برداشت های مختلفی می شود که نگاه عامیانه همان گفتگوست، ولی برداشت واقعی همان"روش تحلیل محتوی"است که کاربرد بیشتری دارد.

گنجی با بیان اینکه گفتمان توسط زبان تولید می شود گفت: بعدازاین که گفتمان توسط زبان در همه جا شنیده شد قدرت، تولید می کند مانند گفتمان شهادت طلبی که در دهه اول انقلاب وجنگ تحمیلی، قدرت به زانو درآوردن دنیا در مقابل انقلاب اسلامی را به ارمغان آورد.

وی در ادامه تبیین تخصصی گفتمان بیان داشت: درگفتمان یکسری واژه ها به لحاظ معنی همدیگر را تکمیل می کنند که از یک "دال مرکزی" برخوردارند ودال تهی گفتمان، به آنچه مردم احساس می کنند جایش خالی است گفته می شود، به عبارتی بیان می دارد مردم تشنه چه هستند.

گنجی ضمن تقسیم گفتمان های غالب در دنیا به گفتمان انقلاب اسلامی ولیبرالیسم، به گفتمان های غالب کشورپرداخت وگفت:گفتمان زمانی اعتبار دارد که در همه جا شنیده شود واعتبار اجتماعی داشته باشد. از طرفی در درگیری گفتمان ها همیشه یک گفتمان غالب خواهد بود وگفتمان های ضعیف را از بین می برد واز صحنه خارج می کند.

وی در پاسخ به مخاطبان در مورد واژه "اعتدال"گفت: اعتدال گفتمان نیست ونمی تواند گفتمان رییس جمهور محترم آقای روحانی باشد چرا که از پارامترهای لازم برای یک گفتمان برخوردار نیست.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۳:۵۹:۵۲

27 Dec 2019